Різання паперу. Виготовлення аплікації за шаблоном «Катерок»

Тема: Різання паперу. Виготовлення аплікації за шаблоном «Катерок»

Мета: удосконалювати навички копіювання простих форм за допомогою шаблону та створення з вирізаних форм аплікації; закріплювати навички роботи з ножицями, клеєм; розвивати увагу, творчі здібності, охайність, уміння прислухатися до порад; виховувати працьовитість, уміння радіти за товаришів.

Обладнання: ілюстрації із зображенням кораблів; мультфільм «Катерок»; картон, кольоровий папір, ножиці, клей, пензлики, вологі серветки для рук.

Хід уроку

I. Організаційний момент

 1 Привітання

Вже дзвінок нам дав сигнал,

Працювати час настав.

Тож і ти часу не гай —

Працювати починай!

 2 Перевірка готовності до уроку

 3 Упорядкування робочих місць

II. робота над новим матеріалом

 1 Оголошення теми та мети уроку

— Сьогодні на уроці ми продовжимо працювати з папером за допомогою шаблонів. Будемо виготовляти аплікацію «Катерок».

 2 Вступна бесіда

На дошці — ілюстрації із зображенням кораблів.

— Як виглядають кораблі?

— З яких частин вони складаються?

— Чим відрізняються корабель, катерок, човник?

— Як можна пересуватися по землі? (Відповіді дітей.)

— Але розвиток людства не стоїть на місці, і людина навчилася пересуватися і по воді. Першим плавальним засобом була звичайна колода, потім з’явився пліт.

— З чого роблять плоти? (Зі стовбурів дерев)

— За допомогою чого пересувається пліт? (Легко пливе за течією, на дрібному місці люди відштовхуються жердиною, на більш глибокому — гребуть веслами.)

— Приблизно 5500 років тому шумери і єгиптяни почали робити очеретяні човни. Будували вони і легкі судна з веслами і вітрилами для морських подорожей. Приблизно з 1500 р. н. е. почало розвиватися кораблебудування, і європейці пустилися в далекі подорожі,

щоб побачити світ за океаном. У XIX ст. замість дерева в кораблебудуванні почали застосовувати сталь, а вітрила поступилися місцем пару — з’явився пароплав. Сьогодні судна розвивають високі швидкості.

 3 Перегляд мультфільму «Катерок»

Учні переглядають мультфільм, разом співають пісню «Чунга-чанга», розглядають, з яких частин побудовано великий корабель та маленький катерок.

— Розгадайте кросворд зі словами, пов’язаними з морем.

   1. Шторм його не налякає,

  Адже він штурвал тримає. через море й океан Водить судно... (капітан).

  2. Судно, скарб, людей, печери...

  В мулі залишки галери... Відшукає все це враз

  Під водою... (водолаз).

  3. Його домівка — океан,

  Зі спини в нього б’є фонтан. (Кит)

  4. Величезний і стотонний

  У воді пливе, не тоне. (Корабель)

  5. У пароплава на борту

  Я висну в будь-яку погоду,

  А тільки з’явимось в порту —

  Я першим кидаюсь у воду. (Якір)

6. Не ягня, не кінь, не поні Стоїть смирно на припоні.

 Біля берега живе,

 Відв’яжи — і попливе. (Човен)

7. Біля пташка понад морем Плаче, ніби в неї горе,

 І далеко від землі Проводжає кораблі. (Чайка)

III. Фізкультхвилинка

 Встаньте, діти, посміхніться,

 І до сонця потягніться,

 В різні боки нахиліться,

 Веретеном покрутіться.

 Раз — присядьте, два — присядьте І за парти тихо сядьте.

IV. демонстрація та аналіз зразка

Інструктаж

— На партах у вас лежать шаблони частин нашого виробу.

— Підготуйте кольоровий папір та картон, на якому ви розташуєте аплікацію.

— Оберіть папір певного кольору для свого катерка (за бажанням).

— Прикладіть шаблон на папір (на некольоровий бік).

— Обережно підтримуючи рукою шаблон, обведіть його, економно витрачаючи площину аркуша паперу.

— Обведіть всі частини шаблону виробу.

— Розташуйте їх на картоні.

— Користуючись пензликом, наклейте частини виробу на картон, починаючи зі смужки моря.

— За бажанням, прикрасьте аплікацію синіми пташками.

V. практична робота учнів

Учні починають працювати. Учитель допомагає за потреби.

VI. виставка та оцінювання робіт

— Яка робота сподобалася найбільше?

— Чия робота найохайніша?

— Хто припустився помилки?

— Чи схожий ваш кораблик на катерок з мультфільму?

VII. підсумок уроку

 — Над чим працювали сьогодні на уроці?

 — Як легше працювати — з шаблонами чи без них?

 додаток до уроку 21

 З ІСТОРІЇ КОРАБЛЕБУДУВАННЯ

 Людина почала плавати по воді ще в доісторичні часи. Пліт, пов’язаний з колод, а потім човен, видовбаний зі стовбура дерева, були першими спорудами, створеними первісними людьми для пересування по воді. Пройшли тисячоліття, і на зміну найпростішим плавучим засобам прийшли більш складні — з’явилися обтягнуті шкірою човни та тури, що приводилися в рух мускульною силою людини за допомогою весел.

 Гребні морські судна, будування яких почалося в Древньому Вавилоні, довгий час були єдиним засобом сполучення по морю. На них відбувалися торгові експедиції, військові походи.

 Багато зробили для розвитку суднобудування фінікійці, що населяли східне узбережжя Середземного моря. Вони були не тільки гарними мореплавцями, а й чудовими суднобудівниками. Фінікійські дерев’яні судна відрізнялися великою кількістю різних візерунків. На носі судна часто зображували кінську голову — емблему фінікійського народу.

 Основним типом торговельного вітрильного судна в XV-XVI ст. була шхуна з двома-трьома або більше щоглами і косими вітрилами. Шхуни вважалися найбільш економічними судами, так як з керуванням косим вітрильним озброєнням легко справлялася порівняно невелика команда. Проте ці судна були нестійкі.

 У 1807 р. за проектом американського інженера Роберта Фул-тона був побудований колісний пароплав «Клермонт», який уважають першим у світі річковим пароплавом.

Категорія: Трудове навчання: технічна і художня праця | Додав: SYLER (01.01.2014)
Переглядів: 4611 | Рейтинг: 2.5/2
«Мій рідний край, моя земля велика-превелика...». Встановлення меж речень. Ро...
Весняні свята. Великдень
Екскурсія у сад (парк, сквер, ліс). Правила поведінки у природі
Елементи графічної грамоти. Виготовлення «Монгольської гри»
Шкільними стежками. Урок позакласного читання
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]