Згинання паперу. Техніка «оригамі». Каченя і дзвіночки

Тема: Згинання паперу. Техніка «оригамі». Каченя і дзвіночки

Мета: ознайомити учнів з технікою згинання паперу — оригамі; удосконалювати прийоми роботи з папером; розвивати дрібну моторику рук, образне мислення, уяву; виховувати посидючість, терпіння, самостійність у роботі, любов до праці.

Обладнання: ілюстрації із зображенням польових квітів — дзвіночків, набір кольорового паперу для оригамі, шаблони частин каченя, ножиці, клей, серветки для рук.

Хід уроку

I. Організаційний момент

 1 Привітання

Пролунав і стих дзвінок.

Починається урок.

Всі за парти тихо сіли,

До роботи приступили.

 2 Перевірка готовності до уроку

 3 Упорядкування робочих місць

II. робота над новим матеріалом

 1 Оголошення теми та мети уроку

— Сьогодні ми ознайомимося з технікою згинання паперу — оригамі. Будемо конструювати з паперу і створювати композицію. Навчимося робити прості квіти з паперу і прикрашати ними аплікацію.

 2 Вступна бесіда

— Конструювання з паперу або оригамі — це дивовижне перетворення квадратика. (На дошці вивішується табличка з терміном.)

— Слово «оригамі» прийшло до нас з Японії. Спочатку воно означало священне ритуальне дійство — протягом століть монахи ставили у храмах на вівтарі складені з паперу фігурки. Японською слова «бог» і «папір» звучать однаково — «камі», а «орі» означає «складений». Тобто «оригамі» — це мистецтво виготовлення різноманітних фігурок шляхом складання аркушу паперу. Пізніше ори-гамі стало сімейною розвагою японців і частиною їх національної культури. У другій половині XIX ст. мистецтво з’явилося і в Європі.

За допомогою конструювання за технологією оригамі можна виготовити безліч іграшок, прикрас, красиві панно, різні композиції. Звісно ж, творці паперових фігурок черпали свої моделі з природи. Ось і ми сьогодні спробуємо зробити квіти з паперу шляхом згинання.

Відгадайте загадку.

 • Хто з вас, діти, нас не знає?

  Ми у лісі проживаємо,

  Дзвоном сонце зустрічаємо,

  Маємо гарні сині очки, Називаємось... (дзвіночки).

На дошці — ілюстрації із зображенням дзвіночків.

Діти читають вірш П. Тичини «Хор лісових дзвіночків».

  Ми Дзвіночки,

  Лісові Дзвіночки,

  Славимо день.

  Ми співаємо,

  Дзвоном зустрічаємо:

  День!

  День.

  Любим сонце,

  Небосхил і сонце,

  Світлу тінь,

  Сни розкішні,

  Все гаї затишні:

  Тінь!

  Тінь.

  Линьте, хмари,

  Ой прилиньте, хмари, —

  Ясний день.

  Окропіте,

  Нас ошелестіте:

  День!

  День.

  Хай по полю,

  Золотому полю,

  Ляже тінь.

  Хай схитнеться —

  Жито усміхнеться:

  Тінь!

  Тінь.

  Любим сонце,

  Небосхил і сонце,

  Світлу тінь,

  Сни розкішні,

  Все гаї затишні:

  Тінь!

  Тінь.

Линьте, хмари,

Ой прилиньте, хмари, —

Ясний день.

Окропіте,

Нас ошелестіте:

День!

День.

Хай по полю,

Золотому полю,

Ляже тінь.

Хай схитнеться —

Жито усміхнеться:

Тінь!

Тінь.

— Чи бачили ви ці квіти, коли відпочивали влітку?

— Як вони виглядають? Опишіть їх.

III. демонстрація та аналіз зразка

Інструктаж

Діти працюють у групах по 4-5 осіб.

— Візьміть аркуш блакитного паперу (квадрат 8 см х 8 см).

— Зігніть його навпіл.

— Отриманий трикутник зігніть ще раз навпіл.

— Кути трикутника зігніть угору у протилежні сторони.

— Переверніть виріб. Ще раз зігніть кути у середину до себе.

— Візьміть трикутник зеленого кольору (4 см х 5 см х 4 см).

— Зігніть його навпіл. Ножицями обріжте край.

— Вставте квітку в листочок.

IV. Фізкультхвилинка

Всі підняли руки — раз!

Навшпиньках стоїть весь клас.

Два! — присіли, руки вниз —

На сусіда подивись.

Раз! — і вгору,

Два! — і вниз.

На сусіда подивись.

Будемо дружно присідати,

Щоб ногам роботу дати.

Раз! — піднялись. Два! — присіли.

Хай мужніє ваше тіло.

Спритно роблять різні вправи...

Раз, два, три, чотири, п’ять!

Люблять білочки стрибать!

V. Практична робота учнів

 Кожен з учнів однієї групи робить по одній квітці. Далі діти обирають картон. Вирізають та наклеюють стеблинку дзвіночків та листики. За шаблоном вирізають та наклеюють частини каченяти. До стеблини приклеюють дзвіночки.

VI. Виставка та оцінювання робіт

 — Як ви оцінюєте свою роботу в групі?

 — Чи все вийшло так, як планували?

 — Чия аплікація сподобалася?

VII. підсумок уроку

 — З якою новою технікою роботи з папером ми ознайомилися сьогодні на уроці?

 — З якої країни прийшло до нас мистецтво оригамі?

 додаток до уроку 13

 ЦІКАВІ ФАКТИ ПРО КВІТИ

 В імперії Єгипту почали культивувати і вирощувати квіти понад 4000 років тому!

 Тюльпан — це символ життя, любові і безсмертя. Про це відомо ще з часів Конфуція. Тюльпан — один з самих швидкорослих видів квітів. За добу він може підрости в середньому на 2 сантиметри.

 Був час, коли в Голландії не росли тюльпани. Вони були завезені туди з Туреччини в XVI ст. У ті часи тюльпани були коштовними, вони цінувалися вище ніж метали та дорогоцінні камені. Одна цибулина тюльпана коштувала понад дві тисячі доларів!

 Звіробій недарма отримав свою назву. Тварини, які скуштують цієї трави в сонячні літні дні, хворіють небезпечною шкірною хворобою, що залишає на шкірі виразки. Для людини звіробій небезпеки не представляє, навпаки, є однією з найважливіших лікарських рослин — травою від дев’яносто дев’яти хвороб.

 Мак був відомий ще в античні часи. Стародавні греки і давні римляни використовували його не тільки як олійну рослину, але і в якості болезаспокійливого і снодійного засобу.

 Назву гладіолус квітці дав римський письменник Пліній старший, який жив у I ст. нашої ери. Його вразила схожість цієї квітки зі зброєю римських гладіаторів. Він назвав квітку гладіолус від латинського Оіагїіиз, що означає меч.

 Найстарша троянда в світі росте в Німеччині. Рожевому кущу понад 1000 років! Росте біля стін собору в Гільдесгаймі і заввишки вже майже досяг даху будівлі.

В Індії росте рослина під місцевою назвою «обдури свій шлунок». З’ївши 1 або 2 листочки рослини Каліро-канди, людина відчуває ситість протягом цілого тижня, хоча її листя не містять ніяких цінних поживних речовин. Властивість рослини створювати ілюзію ситості вже використовується у виготовленні таблеток і настоїв із листя, які з успіхом використовують люди, що страждають від надмірної ваги.

На болотах ростуть невеличкі рослини з листками, вкритими дрібними ворсинками, які наповнені липкою рідиною. Це відомий комахоїд росичка. Варто якійсь комасі лише торкнутися хоч до однієї з її ворсинок, як спрацьовує природна пастка. Жертва вгрузає в липкий слиз, а сусідні ворсинки ніби за командою дружно хапають її за лапки, хвіст, крильця і незабаром топлять у клейкій речовині. Цікаво, що клей, який виробляють комахоїдні рослини, не тільки схоплює необережних комах, а й діє подібно до наркозу. Мертва комаха з краю листка потрапляє на його середину, листок стулюється, перетворюючись на щось подібне до шлунка. А коли через кілька днів розкривається, то на ньому можна побачити рештки жертви — лише хітиновий покрив. Поверхня листка стає на деякий час сухою, та коли в рослини розпалюється апетит, вона знову вкривається липкою росою і чатує на нову жертву. На земній кулі налічується близько ста видів росички.

На Аравійському півострові в Південно-Західній Азії є рослина, яка називається квіткою сміху, її насіння розміром з горошину здатне викликати у людини сміх протягом 30-35 хвилин, після чого вона засинає. Місцеве населення використовує зерна сміху для тамування зубного болю.

Категорія: Трудове навчання: технічна і художня праця | Додав: SYLER (01.01.2014)
Переглядів: 2782 | Рейтинг: 0.0/0
Г. Демченко «Калинка». Загадки
Урок малювання
Твоя країна — Україна. Символи держави
Дива природи. Редагування текстів
Інформаційні процеси. Робота в графічному редакторі Paint. В гостях у Ганнусі
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]