Рвання паперу. Властивості паперу. З’єднання відірваних частин паперу за допомогою склеювання. Аплікація “Рибка”

Тема. Рвання паперу. Властивості паперу. З’єднання відірваних частин паперу за допомогою склеювання. Аплікація "Рибка”

Мета. Познайомити дітей із властивостями паперу шляхом дослідження, навчати з’єднувати відірвані частини паперу у певній послідовності; розвивати дрібну моторику рук, охайність, самостійність; виховувати любов до праці, бажання пізнавати навколишнє середовище.

Обладнання: кольоровий папір, картон, клей, серветки для рук, ілюстрації морської тематики, ігри.

Хід уроку

І. Організаційний момент

1) Привітання

Нумо, діти, підведіться!

Всі приємно посміхніться.

Продзвенів уже дзвінок,

Починаємо урок.

2) Перевірка готовності до уроку

3) Упорядкування робочих місць

ІІ. Робота над новим матеріалом

1) Оголошення теми і мети

Сьогодні на уроці ми ознайомимося з технікою виготовлення аплікації з рваних частин паперу.

2) Вступна бесіда

До нас у гості завітав незнайомець. Він хоче, щоб ви його послухали. (Звучить запис)

Я дістав свою назву від водяної рослини – папіруса, з якого ще дуже давно виготовляли спеціальний матеріал для письма. Мене робили з бамбука, бавовни, конопель, соломи від злаків. А тепер я народжуюсь здебільшого з деревини. Перед тим, як з’явитись до тебе, мене подрібнюють, перемелюють, чистять, миють, варять, вибілюють, пресують, сушать і, нарешті, змотують у великі рулони. Усе це виконують найдосконаліші машини, які працюють автоматично. Ти зустрінешся зі мною у зошиті, альбомі, журналі, книжці. Я є білий і кольоровий. Давай знайомитись:

- Ти хто?

(Діти, назвіть ваші імена)

- А я хто?

(Діти, хто ж це з вами говорив? Відгадують)

Так, папір є письмовий, альбомний, газетний, друкарський, кольоровий, напівпрозорий (калька), копіювальний.

Дізнаємось, які властивості паперу.

3) Практична робота

- Розірвіть аркуш паперу й розгляньте його краї крізь лупу. Що ви побачили? Ці ворсинки - волокна, з яких складається папір.

- Зімніть аркуш паперу, який лежить у вас на парті. Що відбулося?

- Занурте папір у воду. Що спостерігали?

Якщо його висушити, він стане нерівним.

4) Зараз ми скористаємось властивістю рвання паперу і виготовимо аплікацію. Відгадайте загадку і дізнайтесь, хто буде на аплікації. А слово "аплікація” означає прикладання, приєднання.

Загадка Хто все життя живе

і у воді плаває?

(Риба)

- А які віршики ви знаєте про рибку?

5) Гра "Ходить Пізнайко”

Ходить Пізнайко рядами, дружити хоче з вами. Кого за руку візьме, нехай той рибку назве.

ІІІ. Демонстрація та аналіз зразка

- Така аплікація виходить, якщо папір не різати, а обривати. У цьому випадку краї виходять більш "живими”, ворсистими. Обривання робиться невеликими відрізками. Спочатку поміркуйте, які будуть лусочки у рибку. Потім доберіть кольоровий картон, папір і нарвіть маленькі шматочки паперу, розташуйте аплікацію за вашим задумом на картоні. А потім охайно склеюйте рвані частини паперу.

IV. Фізкультхвилинка

V. Практична робота учнів

- Які правила необхідно повторити перед початком роботи?

Не заважати сусіду працювати.

Стежити, щоб не розлити клей.

Роботу виконувати охайно.

Не забувати користуватися серветкою для рук.

- Працюйте, старайтеся і слухайте "Казковий сон” Мишка.

Заснув Мишко, і сон йому наснився:

Він у казковім царстві опинився.

Мишка зустріли радо в царстві тім

І запросили прямо в царський дім.

Цар промовляє: "Я гостей шаную,

У мене залишитись пропоную.

Призначу воєводою. Ти як

У бойових мистецтвах? Чи мастак?

Мишко згадав уроки фізкультури:

Стрибки та біг, та інші ще "тортури”

Мистецтва не під силу ці мені”.

"А царським літописцем хочеш стати?

Чи вмієш гарно й грамотно писати?”

Мишко згадав про зошити свої,

Про помилки та двійки й каже: "Ні.

Я літописцем не зумію стати.

На жаль, я, царю, не мастак писати”.

Цар спохмурнів, а потім мовив так:

"Ти, певно, в математиці мастак?

Умієш вправно й точно рахувати?”

Мишкові довелося пригадати

Уроки математики, і ось

Сказати "Ні” утретє довелось.

Цар запитав: "А що ж ти, хлопче, вмієш?

Що добре знаєш і про що мрієш?” –

"Царем я мрію стати! Так, як Ви!”

Цар навіть зняв корону з голови.

І, розсміявшись, мовив: "Ось так мрія!

По-твоєму, нічого цар не вміє?”

Всі царедворці реготали теж.

"Цареві здібності не мають, хлопче, меж! –

Сказав один. – Цар. – кращий фехтувальник,

Наїзник, головний воєначальник,

Поет і вчений, знає десять мов!”

"То що ти вмієш?” – цар питає знов.

Мишко задумавсь: "Дуже небагато:

Наприклад, добре вмію я читати”.

"Чудово, це вже щось! – промовив цар. –

У кожної людини є свій дар.

Але таланти треба розвивати. І над собою добре працювати.

Коли не ледар ти, то залишайсь

І в нашу царську школу оформляйсь”.

Але Мишко в тім царстві не лишився.

По-перше, сон казковий закінчився.

По-друге, школа в хлопчика – своя.

Мишко сказав: "Навчитись мрію я!”

- Що зрозумів Мишко?

- Чому людина повинна вчитись?

- Коли можна перестати вчитись?

VI. Виставка робіт

- Яка робота сподобалась найбільше? Чому?

VII. Гра "Ловись, рибко”

- Який казковий герой ловив рибу і чим?

(Діти стають у коло, двоє "ловлять” рибку, а решта допомагають: "Ловись, рибко, велика і маленька”.)

VIII. Підсумок уроку

Категорія: Трудове навчання: технічна і художня праця | Додав: SYLER (31.12.2013)
Переглядів: 1964 | Рейтинг: 0.0/0
Про працелюбних і лінивих
Купання у водоймах. Правила поведінки на воді
Елементарні уявлення про духовну складову здоров'я. Різні вияви краси пов...
Т. Коломієць «Диваки», «Лічилка-небувалиця» Г. Бойко «Скоромовка-небувалиця»....
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 20
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]