Повість-казка. Сельма Лагерлеф «Чудесна мандрівка Нільса Гольгерсона з дикими гусьми»

Урок 20

Тема. Повість-казка. Сельма Лагерлеф «Чудесна мандрівка Нільса Гольгерсона з дикими гусьми»

Мета: дати короткі відомості про життя і творчість шведської письменниці С. Лагерлеф; викликати інтерес до її творів; розвивати навички виразного читання, вміння послідовно переказувати, оцінювати вчинки персонажів; виховувати любов до краю, де народився.

Обладнання: мапа світу; портрет С. Лагерлеф; ілюстрації до казки; підручник; робочий зошит.

Хід уроку

I. Організаційний момент

Казок чимало є на світі —

І веселих, і сумних.

Хіба зможемо прожити Ми без них?

II. Повідомлення теми й мети уроку

— Чи любите ви казки?

— Які казки ви знаєте?

— Згадайте, хто з українських письменників складав казки.

— Яких зарубіжних казкарів ви знаєте?

— Сьогодні ми ознайомимось з творчістю Сельми Лагерлеф та опрацюємо її казку «Чудесна мандрівка Нільса Гольгерсона з дикими гусьми».

III. Вивчення нового матеріалу

 1 Вступне слово вчителя про творчість С. Лагерлеф (за матеріалами підручника)

 2 Виразне читання казки вчителем

 3 Словникова робота

— Прочитайте слова правильно і швидко «луною» (за потреби пояснити значення слів).

Цибатий, збитошник, злостивий, куняти, незчувся, скриня, брязнув.

Учитель на мапі показує Швецію, демонструє ілюстрації з природою цієї країни, малюнки згаданих у творі тварин і птахів.

— Що незвичного трапилося з хлопчиком? З ким він зустрічався?

 4 Читання твору учнями мовчки

 5 Повторне читання казки «ланцюжком» (частина перша)

— Яким був Нільс? Знайти у творі опис.

— Яку вдачу мав Нільс? Що непокоїло батьків хлопчика?

— Які почуття охопили Нільса, коли він побачив гнома? Що свідчить про його жорстокість і непорядність?

У відповіді використовуйте текст твору.

 6 Робота над другою частиною казки

 ►► Вправи на розвиток швидкості читання. Гра «Хто швидше?»

— Прочитайте другу частину казки і з’ясуйте, скільки разів у ній зустрічається слово Нільс.

— Знайдіть те місце у казці, яке видалося вам дивним. Зачитайте уривок

 7 Складання плану казки. Стислий переказ за планом

IV. Узагальнення й систематизація знань

— Який епізод казки запам’ятався найбільше?

— Висловте своє ставлення до прочитаного. Що саме сподобалося в казці? Чому? Що не сподобалось?

— Чого вчить ця казка?

V. Підсумок уроку

— Як ви ставитеся до вчинків Нільса?

— Як на його місці вчинили б ви?

— Що нового відкрили для себе?

VI. Домашнє завдання

— Придумайте продовження казки і прочитайте частину «Верхи на гусакові».

Категорія: Зарубіжна література | Додав: SYLER (08.05.2014)
Переглядів: 3307 | Рейтинг: 0.0/0
Узагальнюючий урок із теми «Рукотворна краса». Колективна робота «Сонячні кві...
Про доброту і милосердя. Ніхто не має права ображати людину
Українська народна казка «Колосок»
«Крашанки і писанки» (за О. Менем). «Гей, Великдень!». К. Пере лісна «Писанка...
Дикі та свійські тварини
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]