Урок 20 Тема. Оповідання, уривки з повістей. Януш Корчак «Коли я знову стану маленьким» Мета: ознайомити учнів з творами польського письменника Януша Корчака; вчити висловлювати свою думку з приводу прочитаного; розвивати навички свідомого та виразного читання; збагачувати словниковий запас; розвивати творчі здібності учнів, фантазію, уяву; виховувати позитивні моральні якості — доброту й співчуття. Обладнання: мапа Європи; картки з вправами на вдосконалення навичок читання; прислів'я; підручник; робочий зошит. Хід уроку І. Емоційне налаштування на урок Усміхнися всім навколо: Небу, сонцю, квітам, людям, — І тоді обов’язково День тобі веселим буде! II. Вправи на вдосконалення навичок читання ►► Гра «Назви одним словом» До груп слів діти добирають узагальнювальне слово. Птахолов, рибалка, садівник, лісник — ... (заняттялюдини) Гусінь, тля, шашіль, короїд — ... (шкідники дерев). Горихвістка, мухоловка, сорокопуд, сойка, синиця — ... (птахи) Учитель може показати малюнки цих птахів. III. Повідомлення теми й мети уроку IV. Робота над новим матеріалом 1 Розповідь учителя про Я. Корчака — Януш Корчак (справжнє ім’я — Генрік Гольдшміт) — польський письменник, педагог, лікар. Народився він 22 липня 1878 року у Варшаві в заможній сім’ї юриста. Хлопцеві ще не виповнилося 12 років, як, раптово збанкрутувавши, захворів і помер його батько. Генрік, продовжуючи навчання в гімназії, стає гувернером у сім’ях багатих людей. Він добре знав польську, єврейську, російську, німецьку і французьку мови. Після закінчення гімназії Генрік вступає до медичного інституту. Закінчивши інститут, Генрік працює лікарем-педіатром. Стає відомим спеціалістом, отримує високі гонорари від багатих громадян і безкоштовно лікує дітей бідняків. Невисокий на зріст, з добрими ясними очима, Корчак говорив просто, без пафосу, але дуже переконливо. Він ніколи не намагався дізнатися таємниці дитячої душі. Вмів ділити радощі й болі своїх вихованців, був завжди і в усьому чесним з ними, відчував таку ж, як і вони, зневагу до будь-яких компромісів. Таким знали його сучасники, таким він залишився в їхніх спогадах, таким зустрів і власну смерть... Але він залишив по собі кілька чудових книг, любов тих, хто знав його, і пам’ять про людину великого серця, про вихователя, що своє життя, свої знання та свій талант віддав маленьким людям — дітям. А вони завжди читатимуть його правдиві книжки й із глибокою вдячністю згадуватимуть ім’я «старого доктора» Януша Корчака. 2 Опрацювання уривків з оповідання «Коли я знову стану маленьким» 1) Слухання твору. Перевірка первинного сприймання. — Чим схвилювала дітей розповідь про життя ескімосів? — Про що розмовляли школярі, йдучи зі школи? Якими вони уявляли людей з крилами? — Розкажіть, як ви проводите своє дозвілля. — Проаналізуйте своє спілкування з друзями. 2) Словникова робота. Разом з учителем знаходять тлумачення незрозумілих слів. 3) Самостійне читання твору (мовчки). 4) Відтворення змісту прочитаного. Вибіркове читання. — Відшукайте запитання, які вони поставили учителю. Доповніть їх своїми запитаннями. — Зачитайте уривок з тексту, де йдеться про те, як поводилися учні під час читання вчителем твору. — Доведіть рядками з тексту, чому так добре бути орлом. — Де та в яких будинках живуть ескімоси? 5) Робота в зошиті. 6) Стислий переказ одного з уривків оповідання (своїми словами). V. Підсумок уроку — Що сподобалося вам сьогодні на уроці? — Яка головна думка цього твору? — Яке значення має дружба у вашому житті? — Які прислів’я або приказки про дружбу ви знаєте? Для додаткового самостійного читання — Хто хоче дізнатися продовження цієї історії, прочитайте вдома ще кілька уривків із цієї повісті. | |
| |
Переглядів: 2272 | |
Сторінками улюблених книг. Урок позакласного читання |
Д. Красицький «Тарас Шевченко». Т. Шевченко «Світає...», «Встала весна...», «... |
Для чого ми вивчаємо природознавство |
Леся Українка «Вишеньки», «На зеленому горбочку». Олександр Олесь «Серед крас... |
Робота з папером. Вітальна листівка до 8 Березня |
Всього коментарів: 0 | |