Джозеф Редьярд Кіплінг «Слоненя»

Урок 32

Тема. Джозеф Редьярд Кіплінг «Слоненя»

Мета: дати короткі відомості про життя і творчість англійського письменника Д. Р. Кі-плінга; викликати інтерес до його творів; розвивати навички виразного читання, вміння послідовно переказувати, оцінювати вчинки персонажів; виховувати любов до природи, спостережливість, допитливість.

Обладнання: портрет Д. Р. Кіплінга; малюнки слона, жирафи, страуса, крокодила, павіана, гіпопотама; ілюстрації з краєвидами природи Африки; підручник; робочий зошит.

Хід уроку

I. Емоційне налаштування на урок

Затишно дітям в пазусі казок.

Отак би й слухав про царя Салтана або про те, як весело козак обманював турецького султана.

Про карих коней з полуменем грив, про чаклуна, що все на світі може.

І хто б там що кому не говорив, а згине зло і правда переможе!...

Ліна Костенко

— І дорослі, й діти хочуть вірити в диво, у те, що добро перемагає зло, і все буде гаразд.

II. Повідомлення теми й мети уроку

— Чи легко бути письменником? Чи замислювались ви коли-небудь, як люди стають письменниками?

— Що може бути поштовхом, щоб у людей розвинувся талант до написання творів?

— Сьогодні ми з вами ознайомимося з творчістю Д. Р. Кіплінга та опрацюємо його казку «Слоненя».

 1 Розповідь учителя про творчість Д. Р. Кіплінга

 2 Виразне читання казки вчителем

 3 Словникова робота. Робота в зошиті

— Прочитайте слова правильно і швидко («луною», за вчителем). Поясніть значення слів:

давноминулі, завбільшки, погойдувати, Африка, страусиха, довготелесий, гіпопотам, павіан, жираф, рівнодення.

На мапі учитель демонструє Африку, ілюстрації із зображенням природи цієї країни, малюнки згаданих у творі тварин і птахів.

 4 Складання опису слона за малюнком. Робота в зошиті

 5 Розповідь учителя про слона

 6 Читання твору учнями мовчки. Робота в зошиті

Під час читання проводимо гру «Губи» (читання таким чином, щоб губи під час читання не ворушилися).

— Яким було слоненя?

 7 Повторне читання казки «ланцюжком»

— Де жило слоненя?

— Що цікавило його?

— Яким воно було?

— Як реагували звірі на його запитання?

— Чому саме так?

— Що йому порадила пташка Колоколо? (Прочитати.)

 ►► Фізкультхвилинка

 8 Вправи на розвиток швидкості читання

 1) Гра «Хто швидше?». Робота в зошиті

— Знайдіть і прочитайте, яких прикметників ужив автор до слів:

 • ніс (пухкенький, гарненький)',

 • цікавість (невситима);

 • тітка (довгонога);

 • дядько (довготелесий);

 • копито (тверде, міцне)',

 • дині (солодкі);

 • ранок (чудовий);

 • свято (весняне);

 • слоненя (цікаве й допитливе).

 2) Гра «Чи були такі речення в казці?». Робота в зошиті

 • « Ну, прощавайте! Піду я до великої сірозеленої річки Лімпопо ». (Так)

 • «А що крокодил їсть на вечерю? ». (Ні)

 • «А жило Слоненя в Африці, й цілу Африку воно заповнило своєю невсипущою цікавістю». (Так)

 • Слоненя взяло із собою сто фунтів яблук. (Ні).

 9 Стислий переказ казки. Робота в зошиті

10 Подискутуймо!

— Чи є користь від цікавості?

III. Узагальнення й систематизація знань.

 ►► Робота в зошиті

— Який епізод казки запам’ятався найбільше?

— Висловте своє ставлення до прочитаного. Що саме сподобалося в казці? Чому? Що не сподобалося?

— Чого вчить ця казка?

IV. Підсумок уроку

— Як ви ставитесь до вчинків Слоненяти?

— Як на його місці вчинили б ви?

— Що нового ви відкрили для себе?

— Поцікавтеся творчістю Д. Р. Кіплінга. Дочитайте казку до кінця.

Категорія: Зарубіжна література | Додав: SYLER (08.05.2014)
Переглядів: 3126 | Рейтинг: 5.0/1
Народні іграшки з глини
Робота з папером. Іграшки зі смужок. Котик
Догляд за одягом та взуттям. Послідовність дій під час зав’язування шнурків н...
«Ой весна, весна...», «Вийди, вийди, сонечко» (українські народні співанки). ...
Створення макета предмета для казкового персонажа
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]