Лічилки. Ігри. Урок-гра

Урок 3

Тема. Лічилки. Ігри. Урок-гра

Мета: активізувати та закріпити знання учнів про усну народну мудрість світу; ознайомити з лічилками та іграми народів світу; розвивати уяву, пам'ять, мислення; виховувати інтерес до усної творчості народів світу.

Обладнання: намисто (на одній стороні кожної намистинки — по 1 букві, що складають слово «фольклор», на другій — назви жанрів усної народної творчості); підручник; робочий зошит.

Хід уроку

I. Організаційний момент

Хто хоче бути красивим — грайся,

Хто хоче бути щасливим — грайся,

Хто хоче бути здоровим — грайся!

II. Повідомлення теми і мети уроку

— Поміркуйте, яку перлину народної мудрості МИ СЬОГОДНІ з вами відкриємо.

— Отже, починається урок-гра!

III. Актуалізація опорних знань

 1 Розповідь учителя

— Ще одним скарбом народної мудрості є дитяча народна гра. «Як дитина бігає і грається, так їй здоров’я усміхається», — мовить

народна мудрість. Ох і хитра штука гра! Ви вважаєте, що гра — це пустощі? Ба, ні, це своєрідне мистецтво. В іграх відтворено характер народу. Народна гра виховує дружні стосунки, бо кожному в житті потрібен друг. Народна гра — це коли усі гуртом. У грі змагаються, пізнають одне одного. Гра дарує людям радість і бадьорість. Гра допомагає стати добрим, чуйним, чесним і сміливим.

 2 Пригадування українських народних ігор

— Які українські народні ігри ви знаєте? («А ми просо сіяли», «Там на горі мак», «Подоляночка»)

 3 Повторення лічилок

— Перш ніж гратися, потрібно обрати ведучого чи якогось героя. Як слід зробити вибір? Для цього існують лічилки.

Лічилки — мініатюрні вірші з чітким ритмом і повного римою; вони допомагають визначити роль учасників гри чи розміщення гравців за групами. Виконують лічилки, як правило, речитативом. Авторами і виконавцями лічилок є самі діти.

— Які ви лічилки знаєте?

В полі — маки, в небі — граки.

Завелися в річці раки.

Стали раки воду пити —

Виходи, тобі водити.

Попіл, попіл, попільниця, а де ж наша зозулиця?

Понад морем літала, синім оком кивала.

А ти, киве, не кивай, а ти з города втікай.

Джміль, оса та бджілка —

Ось і вся лічилка.

— Це ми пригадали українські ігри та лічилки. Кожен народ може похвалитися своїми скарбами, і зараз ми ознайомимося з ними.

IV. Робота над новим матеріалом

 1 Робота над лічилками

— Розгляньте в підручнику, лічилки якого народу там подані.

— Прочитайте спершу пошепки. Про що вона? Яка вона — реальна чи фантастична?

— Потренуйтеся, прочитайте її по складах. Послухаємо її у виконанні кількох учнів.

Аналогічно проводимо роботу з іншими лічилками (другу читають напівголосно, а третю — у парах).

 2 Ознайомлення з іграми

— Розгляньте, скільки ігор описано в підручнику. Яких народів це ігри?

З першою грою дітей ознайомлює вчитель.

— Хто може розповісти, як грати у цю гру?

 ►► Робота по рядах

Кожен ряд має прочитати, підготуватися та пояснити зміст певної гри.

— А тепер настав час пограти у нові ігри (за вибором дітей).

V. Закріплення вивченого матеріалу ►► Робота в зошитах

VI. Підсумок уроку

— Чи сподобалася вам нова перлина фольклору — ігри?

— Чи потрібно гратися? Чому?

— У які з нових ігор можна гратися на перерві?

— Чи корисним було сьогоднішнє заняття? Чому?

— Підготуйтеся до гри «Автоперегони».

Категорія: Зарубіжна література | Додав: SYLER (08.05.2014)
Переглядів: 3337 | Рейтинг: 4.5/2
Обговорення можливостей і демонстрація режимів роботи комп’ютера. Складові ча...
Мікрорайон школи. Практична робота: «Безпечні та не­безпечні місця на шкільно...
Вода в природі та в житті людини. Дослідницький практикум. Куди зникає вода з...
У царстві тварин
Фантастичні образи
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]