Завдання на повторення. Сумісні та несумісні поняття. Рівні множини. Переріз та об’єднання множин

Заняття 13

Тема: Завдання на повторення. Сумісні та несумісні поняття. Рівні множини. Переріз та об’єднання множин

Мета: закріпити та узагальнити знання учнів про сумісні й несумісні поняття, рівні множини, переріз та об’єднання множин; розвивати логічне мислення, вміння розв’язувати задачі за допомогою кругів Ей-лера; виховувати самостійність, формувати зацікавленість у результатах спільної роботи.

Обладнання: малюнки, картки із завданнями.

Хід Заняття

I. Організація учнів до Заняття.

Девіз нашого Заняття:

 Думати — колективно,

Діяти — оперативно,

 Сперечатись — доказово.

Це для всіх обов’язково.

II. повідомлення теми й мети уроку

— Сьогодні ми повторимо й закріпимо вивчений матеріал.

III. повторення та закріплення вивченого матеріалу

1 «Доведи свою думку»

Робота над завданням № 1 (С. 48).

Відповідь: а) сумісні; б) несумісні.

2. Робота в парах

 Завдання № 2 (С. 48).

 Співвідношення між поняттями за допомогою кругів Ейлера.

А — місто;

В — місто України;

С — населений пункт; Б — столиця.

 3. Робота в групах

Розв’язування задачі

Під час опитування 100 учнів з’ясувалося, що 48 із них передплачують журнал «Барвінок», 34 — «Соняшник», а 27 передплачують обидва часописи. Журнал «Однокласник» передплатили 20 учнів, і всі вони не передплатили жодного іншого журналу. Скільки з опитаних учнів зовсім не передплачують журналів?

Розв’язання задачі:

1) 48 + 34 = 82 (уч.)

2) 82 - 27 = 55 (уч.)

3) 55 + 20 = 75 (уч.)

4) 100 - 75 = 25 (уч.)

Відповідь. 25 учнів.

Після завершення роботи над задачею кожна група отримує окреме завдання, пов’язане з перевіркою розв’язку задачі.

Iгрупа. Підкреслити відповідь задачі.

29, 58, 30, 42, 25.

IIгрупа. Підкреслити правильну відповідь на запитання.

Скільки учнів передплатили обидва журнали — «Барвінок» і «Соняшник»?

75, 20, 55, 100, 27.

IIIгрупа. Підкреслити арифметичні дії, які використані при розв’язанні задачі.

55 + 20 = 75 (уч.)

35 + 12 = 47 (уч.)

82 - 27 = 55 (уч.)

35 + 23 = 58 (уч.)

100 - 75 = 25 (уч.)

48 + 34 = 82 (уч.)

IVгрупа. Вставити числа у дані вирази.

II + □ = □ (уч.)

II - □ = □ (уч.)

II + □ = □ (уч.)

II - О = О (уч.)

На виконання цього завдання відводиться 4-6 хв. Кожна група повинна представити результати своєї роботи. Найдоцільніше це зробити у вигляді презентації: від кожної групи виходить представник із виконаним на аркуші паперу завданням. Він звітує про виконану групою роботу.

4. Самостійна робота

Виконання завдання № 4 (С. 49).

Галинка помила свої іграшки й повісила сушити. Вона розмістила їх на чотирьох мотузках. Кожна мотузка з іграшками — це окрема множина. Розфарбуй рівні множини.

Відповідь. Рівними будуть множини, елементами яких є іграшки, зображені на 1-й і 2-й мотузках.

5. Гра «Мікрофон»

Робота над завданням № 5, 6 (С. 50).

• Роздивись малюнок і розподіли предмети, зображені на малюнку, на дві множини. Зверни увагу на те, що множини перетинаються. Подумай, назви яких саме предметів будуть у перерізі цих множин.

Відповідь. Автомобіль.

• Роздивись малюнок. Викресли предмет, який не належить об’єднанню двох множин.

Відповідь. Каструля.

6. Гра «Поміркуй...»

Виконання завдання № 7(С. 50).

Роздивись зображене за допомогою кругів Ейлера співвідношення між множинами. Прочитай нижченаведені судження і замість пропусків напиши назву певної множини так, щоб судження були правильними.

а) Множина_______і множина__є такими, що перетинаються.

б) Множина_______і множина__є такими, що перетинаються.

в) Множина є підмножиною множини .

г) Множина_______і множина__є такими, що не перетинаються.

IV. розв’язування логічних задач та завдань з логічним навантаженням

 1. Виконання завдання № 8 (С. 50)

За визначеною закономірністю домалюй ще один будиночок.

 2. Гра «Чарівна торбинка»

Знайди закономірність і знайди пару до слова.

Птах — пір’я.

Огірок —... (овоч).

Учитель —... (школа).

Осінь —... (дощ).

Риба —...

Ромашка — ...

Лікар — ...

Зима — ...

 3. Логічна задача

Оленка нарахувала на подвір’ї 3 голови кроликів і 4 голови котів. Скільки ніг нарахувала дівчинка в усіх тварин? (У тварин лапи.)

V. підсумок уроку

— Що вам більше сподобалось на занятті? Чому?
Категорія: Логіка | Додав: SYLER (13.02.2014)
Переглядів: 2170 | Рейтинг: 0.0/0
Об’ємні вироби з паперу. Виготовлення новорічних прикрас. Сіточки
Тематичне ліплення за малюнком і власним задумом. Створення композиції за мот...
Охорона водойм
Осінь щедра, осінь золотава. Урок позакласного читання
Д. Павличко «Квітка», В. Кухалашвілі «Як побачити вітер?». В. Лучук «Сіла хма...
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]