Пори року

Урок № 29

Тема: Пори року

Мета уроку:

• ознайомити учнів з особливостями погоди в різні пори року;

• розвивати початкові навички використання елементів взаємодії з комп’ютером - списків та закладок у діалогових вікнах;

• розвивати елементи логічного мислення, початкові вміння орієнтуватися в часі протягом року; уваги та зосередженості.

Обладнання: підручник, електронна складова курсу.

Хід уроку

 І. Організаційний момент. Повторення правил поведінки у комп’ютерному класі.

П. Повторення домашнього завдання.

Бесіда.

• Чому називають тварин домашніми і свійськими?

• Навішо людям свійські тварини?

• Як люди піклуються про свійських тварин?

III. Актуалізація опорних знань.

Кросворд.

Коли відгадаєте загадки і запишете відповіді, дізнаєтесь, яка тварина на печі гріється.

 1. Огрядна, боката, на молоко багата? (Корова).

 2. Я великий, я красивий,

 Як біжу - то в’ється грива.

 Хвіст у мене довгий-довгий,

 Він у мене як шовковий (Кінь).

 3. Маленьке, забавненьке воно,

 У дворі гуляє.

 Або прийде під вікно,

 Хлібця дожидає (Теля).

Гра "Вліво, вправо, вверх і вниз: виконай не помились”

Виконай диктант по кліточках і розмалюй те дерево, на якому сховався кіт, втікаючи від собаки.

Диктант: 3 вправо, 1 вверх, 2 вправо, 2 вниз. 2 вправо, 4 вверх, 1 вліво. З вверх, 4 вліво, 3 вверх, 5 вправо, 1 вниз, 3 вправо.

1.Бесіда.

- Перш ніж перейти до теми нашого уроку, я хочу розповісти вам казку-загадку.

Казка-зягадка

За синіми морями, за високими горами, у густому лісі стоїть хатинка. А цей ліс незвичайний. У ньому і птахи, і звірі, й навіть дерева розмовляють. Ось і розповіли вони, що в цій хатинці старий, але дуже мудрий дідусь живе. Є в нього чарівна палиця. Стукне він нею об землю, і дива творяться: то сніг іде, то квіти розпускаються, яблука достигають. А звати того дідуся Рік.

Су нього чотири дочки. Та такі ж гарні, але між собою не схожі. В білому вбранні, з білосніжними килимами стариш дочка Зима. Пробуджує поля, ручаї, заквітчує гаї Весна. Добра і весела, завжди з квітами та ягодами Літо. А ось послухайте загадку і скажіть, як звали ще одну дочку.

 Хто вона, ота красуня,

 В золотім намисті,

 Що без пензля і без барв Скрізь малює листя (Осінь).

— Отже, діти, розмова на уроці піде про пори року. Від чого залежить зміна пори року? (від обертання нашої планети навколо Сонця). Наша планета, рухаючись навколо Сонця, ніби підставляє йому то північну, то південну частину. Коли до Сонця поверне північна півкуля - на ній літо.

100

А в південній півкулі у цей час зима. Земля рухається, і згодом її обидві півкулі повертаються до сонця так, шо вони однаково освітлюються Сонцем. У північній півкуля, на якій було літо, настає осінь, у південній, на якій була зима, настає весна.

2.Робота з підручником.

• Що ми бачимо на малюнку?

• Які ви знаєте весняні, зимові, осінні та літні місяці?

• У яку пору року потрапив Елзік?

• Що відбувається в природі восени?

3.Фізкультхвилинка.

Раз, два - руки вгору,

Три, чотири руки вниз,

Ми не знаємо про втому.

Сила в спорті - наш девіз.

Раз, два, три, чотири - обертаймося щосили.

Ми сьогодні рахували.

Притомились, посідали.

V.Робота з програмою.

- Дізнатися, які ще зміни відбуваються у нашому житті протягом року, нам допоможе комп’ютер.

1.Опис програми.

Все поле екрана - робоче вікно програми, що складається лише з двох елементів:

• Назва файла з неактивними кнопками "Згорнути", "Відновити" та активною кнопкою "Закрити".

• Робоча частина вікна програми.

На уроці учні працюють з робочою частиною вікна, в якій знаходиться надпис "Збираємось на прогулянку!" і велике діалогове вікно з закладками з назвами пір року. Натисканням на закладках можна переходити з активної при відкритті програми ("Літо") у інші пори року. Для того, щоб одягнути Ганнусю відповідно до сезону, необхідно обрати з випадаючих закритих списків елементи одягу та взуття, а також, якшо потрібно, головний убір і предмет, з яким Ганнуся піде на прогулянку. Головний убір та предмет видно на вішалці, якшо вони необхідні. Для того, щоб відкрити закритий список, потрібно натиснути лівою кнопкою миші на трикутник праворуч від назви тієї групи речей, з якої обираємо (наприклад, "Одяг", "Взуття"). Випаде список речей, серед яких потрібно обрати одну, натиснувши на її назві лівою кнопкою миші. Так само потрібно обрати інші речі. Після натискання кнопки "Готово" при правильному виборі з'являється Ганнуся, вдягнена по сезону,

при неправильному звичне діалогове вікно з пропозицією: "Подумай ще". Для переходу до наступної пори року потрібно натиснути на кнопку керування "Продовжити" (на неї обертається при правильному виборі речей кнопка "Готово").

Вихід з уроку —за допомогою кнопки "Закрити".

2. Релаксація.

3. Робота з програмою (за бажанням дітей).

VI.Підсумки уроку.

 • Що відбувається з природою взимку? Навесні? Літом? Восени?

VII.Домашнє завдання.

Прочитати вдома текст у підручнику, розглянути малюнок і підготувати розповідь про одяг для Елзіка, який бажано було б підібрати, зважаючи на пори року.

Категорія: Комп’ютерна азбука | Додав: SYLER (01.01.2014)
Переглядів: 4923 | Рейтинг: 4.0/1
Живі організми, їх ознаки та умови, необхідні для життя, різноманітність
Незвичайний стадіон
Декоративна аплікація
Н. Забіла «Древній Київ», М. Познанська «Зацвіли каштани»
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 21
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]