Просторова уява та орієнтація. Поняття про лабіринти. Пошук шляху в лабіринті
ЛОГІКА
Тема: Просторова уява та орієнтація. Поняття про лабіринти. Пошук шляху в лабіринті.
Мета: Ознайомити із логічною грою «Лабіринт». Формувати уміння шукати шлях проходження лабіринту від « входу» до «виходу», малювати цей шлях, ідентифікувати вирізані частини фігури, розрізняти праву і ліву сторони. Розви¬вати наочно-схематичне мислення та орієнтацію шко¬лярів. Виховувати інтелектуальну культуру, вольові риси характеру, прагнення доводити справу до кінця.
Обладнання: Схеми-таблиці, картки із завданням.
Тип уроку: Формування та застосування знань, вмінь та навичок
ХІД УРОКУ
І. Організація класу. Повідомлення теми заняття.
Встаньте, діти, всі рівненько,
Посміхніться всі гарненько
Посміхніться ви до мене
Посміхніться і до себе
Посміхніться до гостей
Привітайтесь: «Добрий день!»
Всі почули ви дзвінок,
Він покликав на урок.
Кожен з вас приготувався,
На перерві постарався.
Зараз сядуть лиш дівчата,
А за ними і хлоп'ята.
Заняття розпочинаєм,
Дружно логіку вивчаєм.
— Покажіть сигнальником, з яким настроєм ви при¬йшли на урок.

— Наприкінці уроку ми перевіримо, чи не змінився ваш настрій.
— Щоб дізнатися тему нашого заняття спробуємо роз¬кодувати даний прямокутник.

з і с к л к т у
к р м ц а а б і ч
т л я ф а л р л
у ю н а г б и а
н к о к д ж н м
г 3 ж и є р т к

Х
Х Х Х
Х
Х
Х
Х

— Отже, сьогодні на уроці ми працюватимемо з лабіринтами . Спробуємо уважно розібратися у всіх таємницях цієї логічної гри.
ІІ. Актуалізація опорних знань. Логічна розминка.
1. Гра "Мікрофон".
— Що ви розумієте під словом "лабіринт"?
2. "Асоціаційний кущ".
Вхід
ЛАБІРИНТ Шлях
Вихід
- Ви ще маленький і, мабуть, не знаєте, що часто в житті людина блукає: або не знає, куди має йти, або сама не знає, що шукає, або знає, що шукає, але не може знайти, або бачить те, до чого хоче дійти, та на її шляху виникають різні перешкоди. Треба докласти великих зусиль, щоб здолати ті перешкоди, а часом навіть треба повернутись назад і почати все спочатку. І лише дуже наполегливі й сильні люди потрапляють туди, куди хотіли дійти. Там їх чекає винагорода за їхні зусилля.
У кожного своя мета в житті. І треба вчитись прямувати лабіринтами життя до цієї мети.
ІІІ. Вивчення нового матеріалу
1 . Розповідь вчителя
Лабіринт — у давнину (у Греції та Єгипті) споруда зі складними й заплутаними ходами, з якої важко було знайти вихід; згідно з легендою, величезний лабіринт був збудований Дедалом для царя острова Крит Міноса.
Лабіринт — це будівля з ходами складними,
До виходу важко дістатися ними.
Цих дивних споруд є чимало у світі
На острові Лемос, на острові Криті.
Тепер їх будують лише для розваги,
А деякі з них — і для нашій уваги!
- Ви гадаєте, це так просто — не заблукати в лабіринті? Та ось у нашій Лісовій школі сталася неприємна подія. Зайчисько так захопився смакотою моркви, що непомітно потрапив до лісового лабіринту. І тільки ми з вами в змозі йому допомогти. Якщо ми виконаємо завдання Лісового лабіринту.

Допоможи тваринам ( жабці, мишці, козеняті, їжачкові) - пройди лабіринти
Чарівне озеро ( шифрограма)
Перетворення ( склади фламінго)
Хитра муха ( графічна грамота)
Цікаві приклади
2. Первинне закріплення

Фізкультхвилинка.
Довго слухали малята.
Час настав відпочивати.
Усі підводяться і стоять біля робочих місць.
Руки — вгору, руки — вниз,
І легесенько прогнись.
Покрутились, повертілись.
На хвилинку зупинились.
Учні обертаються праворуч і ліворуч.
Пострибали, пострибали,
Раз присіли, другий встали.
Учні стрибають і присідають.
Вдих глибокий — раз, два, три.
Вчитись знову почали.
IV. Розвиток інтелектуальної культури
Завдання:
Чарівне озеро
Поміркуйте і перекладіть із жаб'ячої мови зрозумілою нам відомі україн-ські прислів'я.
Ква-де ква-ре ква-во ква-міц ква-не ква-ко ква-рін ква-ням,— ква-лю ква-ди ква-на ква-дру ква-зя ква-ми. (Дерево міцне корінням, людина — дру-зями.)
Завдання:
Чудернацькі силуети.
Може, це чиїсь портрети?
Вам потрібно їх впізнати
Та ще й голосно назвати.

Гра «Муха».
Правила гри. Муха може переповзати з клітинки в А клітинку за вашим наказом. Наприклад, ви кажете:
«Муха повзе вниз, праворуч, угору, ліворуч, ліворуч, угору і т. д.». Запропонуйте дитині назвати, у якій клітинці зупиниться муха, після того як проповзе маршрут, який ви задали. Причому дитина, слухаючи ваші вказівки, повинна стежити поглядом за рухом мухи. Так можна відпра-цювати до 10 різних маршрутів, починаючи з повільного і короткого та завершуючи довгим і швидким. Якщо дитина не збивається на довгих маршрутах (більше 10 змін клітинок), то в неї довготривала увага, якщо не збивається на швидких маршрутах (швидко називаєте напрям руху), то це свідчить про здатність до швидкого переключення уваги.
Л-1, В-1 П-1 В-1 П- 2 В-1 П-1 Н-5 П-7 В-1 П-1 1-Н Л-1 Н- 4 Л-2 Н-3 Л-2 В-1 П-1 В-2 Л-3 Н-3 Л-2 В-1 П-1 В-2 Л-2 В-5 Л-2 В-1
















Завдання:
Віднімати і додавати потрібно не чис¬ла і цифри, а букви й склади. У ре-зультаті цих дій отримаєте знайо¬ме слово.
Золото — лото + шит =
Ліній + ка — йка + я =
Кнопка — опка + ига =
Пар + кан — кан + та =
Вчинок — нок + тель =
Ру + кав — кав + чка =
Сло + во - о + ник =
Шко + да — да + ла =
- Всі завдання гарно розв’язали
І у лабіринті вихід ви знайшли
Вам бажаю щоб завжди ви були
Допитливі, розумні і кмітливі.
V. Підсумок уроку.
- Сподобала вам подорож містом Лабіринтів?
— Покажіть сигнальником, з яким настроєм ви закінчуєте урок.


Додаткові завдання:
— Ті, хто відгадають ребуси, які під¬готував ведмедик, гідно продовжитимуть подорож.

Завдання:
• Якою стежинкою йшов хлопчик, щоб привітати маму з днем наро-дження?

Допоможіть равлику дістатися свого будиночка.


Як зайчикові з'їсти всі капустини, якщо у кожну клітку він може застрибнути лише один раз і не повинен потрапити в сильце? При цьому стрибати навкоси не можна.

Проїзд вулицями казкового містечка регулюють дорожні знаки, які встановлені на перехресті доріг. Ці знаки мають вигляд стрілок, що вказують на дозволений напрямок руху. Проїзд прямо вперед можливий лише в тому випадку, якщо туди вказує пряма стрілка. Заокруглені стрілки позначають дозволені повороти. Є стрілки, які дозволяють рух в обидва боки, а є, що лише в один бік. Якщо стрілка вказує на проїзд або поворот лише в один бік, то це означає, що у протилежному напрямку рух або поворот заборонено. Знайдіть на карті, як проїхати вулицями від в'їзду в містечко до виїзду з нього, не порушуючи при цьому правила дорожнього руху.

Історична довідка
В історичних довідках є відомості про лабіринти, пов'язані з Єгиптом, Грецією, Італією.
Малюнками лабіринтів у період середньовіччя прикрашали одяг християнських монархів, а потім, особливо у XII столітті, стіни і паркети храмів. Це був символ заплутаності земних доріг і людських блукань. Значно пізніше лабіринти стали предметом розваг у парках і князівських палацах. Стародавні лабіринти були такими заплутаними, що здавалося, ніби вони не мають виходу. Однак, замислившись, кожен зрозуміє, що не може бути лабіринту без виходу, якщо є... вхід До уваги учнів — цікаві типи старовинних лабіринтів.

Цей лабіринт складався з грядок висотою близько фута, площею 4000 кв. м. Існував він в Англії у графстві Дорсет до 1730 року. самому центрі прекрасного парку серед лабіринту алей і живих парканів загубився палац. У цьому усамітненому місці англійський король Генрих II, закоханий у прекрасну Розамунду, ревниво ховав її красу від людських очей. Якби ми жили у XII столітті і захотіли побачити оспівану багатьма поетами красу Розамунди, ми повинні були
б знайти стежинку, яка вела б до її палацу.
Учитель пояснює дітям, що надійніший шлях розв'язання полягає у розв'язуванні її з кінця.
Категорія: Логіка | Додав: Natasha060970 (08.11.2015)
Переглядів: 2343 | Рейтинг: 0.0/0
«І вкрились луки цвітом, вітаючись із літом». Урок позакласного читання
Виконання шва «уперед голку». Оздоблення виробів ручним швом
Робота з природним матеріалом. Складання орнаменту у смужці
Вибір безпечного маршруту від дому до школи
Тварини «живого куточка», хатні улюбленці
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]