Старовинна гра «Танграм». Ідентифікація вирізаних частин фігур

Тема: Старовинна гра «Танграм». Ідентифікація вирізаних частин фігур

Мета: сформувати в учнів уявлення про гру «Танграм»;ознайомити з історією виникнення; вчити складати різні фігури, ідентифікувати частину фігури, доповнювати малюнок частиною, якої бракує, складати ціле із частин; закріпити знання геометричних фігур, порядкового рахунку,поняття «правий», «лівий»; розвивати в учнів навички аналітико-синтетичної і планувальної діяльності,творче та продуктивне мислення, увагу, пам'ять; сприяти збереженню фізичного і психічного здоров'я учнів;виховувати охайність у роботі.

Обладнання: демонстраційний набір «Танграм», індивідуальні набори з танграмами; зображення координатора Мудрика та інструктора Плюсика, види визначних місць Китаю; малюнки до легенди(Майстер-китаєць,плитка), малюнки тварин, великий малюнок зорельоту, індивідуальні картки з малюнками зірок, макет Екрана Просторової Уяви, посібник (Гісь О. Планета Міркувань: Навч. посіб. з розвитку мислення для 1 кл. загальноосвіт. навч. закл.-К.:Ін-т сучасн.підручн.,2010).

Хід уроку

І. Організація учнів до уроку.

ІІ. «Мозковий розігрів». (Фронтальна робота. Посібник с.17 № 3).

- Позначте у кружечках ліву руку літерою Л, а праву - літерою П.

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

- Пригадайте, яку деталь зорельота ми будували на минулому уроці. Нашу роботу не було завершено, тому продовжуємо будувати Екран Просторової Уяви. Для цього сьогодні ми вирушимо в уявну подорож до чудової східної країни - Китаю. Ця країна має багату історію та культуру. А ще діти і дорослі люблять грати в одну дуже цікаву гру. А яку, ви дізнаєтесь, коли пройдете лабіринтом і складете з букв назву цієї гри.

 (Танграм)

Рекомендації. Дітям демонструються зображення краєвидів Китаю, жителів країни в національному одязі, дітей, які грають в гру «Танграм».

ІV.Сприйняття та засвоєння матеріалу уроку.

1.Ознайомлення з поняттям «Танграм».

Танграм - дуже старовинагра. Танграмв перекладі з китайської мови означає "сім каменів мудрості". Це - китайський пазл, що складається з семичастин, - Танів. Частини пазла- це 5 трикутників різного розміру, один паралелограм і один квадрат, вирізані з квадрата. Матеріалом може служити дерево, обпалена глина,картон або слонова кість. За легендою, колись давно Майстер розбив квадратну керамічну плитку. Ось так:

Намагаючись скласти уламки плитки докупи, щоб її склеїти, Майстер отримав різні фігурки.

2.Гра «Танграм». Робота з посібником(с.106-107).

1)Розгляд зразків.

2)Складання зображених фігурок з підказками. Називання їх.(Фронтальнаробота).

3)Складання фігурок за зразком без підказок.(Робота в парах).

Фізкультхвилинка

Раз – підняти руки вгору,

Два - нагнутися додолу,

Не згинайте, діти, ноги,

Як торкаєтесь підлоги,

Три, чотири – прямо стати,

Будем знову починати.

Хто зуміє присідати

І ногам роботу дати?

Раз – піднялись, два – присіли,

Хай мужніє наше тіло.

Хто втомився присідати,

Може вже відпочивати.

Руки в боки, руки так,

Руки вгору, як вітряк.

3.Ідентифікація вирізаних частин фігур. Робота з посібником(с.108-110)

1)Доповнення малюнку частиною ,якої бракує. Фронтальна робота.

 

Гімнастика для очей

Роботу нашу знов кидаймо,

Подалі погляд направляймо.

Роздивившись те, що далі,

Знов поглянемо на деталі.

2)Складання цілого з частин. Самостійна робота.

- Розташуйте фігури, намальовані праворуч, так, щоб вони помістилися у квадраті й не накладалися одна на одну.

3)Перевірка роботи.

V. Підсумки уроку.

1. Робота з Екраном Просторової Уяви.

Учні знаходять деталь на макеті і зафарбовують її. Визначення переможців.

2. Рефлексія.

«ЗІРКА НАСТРОЮ»

Категорія: Логіка | Додав: SYLER (01.01.2014)
Переглядів: 3982 | Рейтинг: 0.0/0
Виконання шва «уперед голку». Оздоблення виробів ручним швом
«І вкрились луки цвітом, вітаючись із літом». Урок позакласного читання
Мистецтво оригамі
Щоб бути здоровим і все встигати робити
Як тварини готуються до зими
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]