Тема: Щоб не сталося біди. Правила безпеки на дорозі.
Тема: Щоб не сталося біди. Правила безпеки на дорозі.
Мета:
• Закріпити і актуалізувати знання учнів з правил дорожнього руху;
• Розвивати вміння і навички свідомо дотримуватися правил дорожнього руху, щоб уникнути травм і нещасних випадків ;
• Розвивати пізнавальні інтереси дітей ;
• Виховувати навички свідомої та дисциплінованої поведінки на вулиці .
Обладнання: презентація, дорожні знаки, пазли, плакат до теми заняття.
Хід заняття
1.Організаційний момент.
2. Основна частина.
1) Вступна бесіда.
Вчитель:
- Ви підростаєте і стаєте більш самостійними , ви ходите до школи , користуєтесь транспортом . І тому ви повинні знати правила дорожнього руху . Наша виховна година сьогодні їм і присвячена. Неважко вивчити правила , набагато важче кожен день їх дотримуватись . Незнання або невміння дотримуватись певних правил, необережність часто призводять до втрати не тільки здоров’я, а й навіть життя. І, на жаль, часто нещастя трапляються з дітьми .
2) Актуалізація опорних знань.
Вчитель:
- Щоб пригадати раніше вивчені правила та знаки, я вам пропоную переглянути презентацію.
(Див. додаток 1)
- Давайте пригадаємо всіх учасників дорожнього руху.
• Якщо люди йдуть пішки, то вони … (пішоходи).
• Якщо люди їдуть у транспорті, то вони … (пасажири).
• Якщо люди сидять за кермом, то вони … (водії).
• Якщо люди їдуть на велосипеді, то вони… (велосипедисти)
Для всіх учасників руху, щоб вони були у безпеці, створені правила.
3) Робота у групах. «Інформаційна сторінка»
Вчитель:
- Вами була підготована нова інформація стосовно правил дорожнього руху.
Виступ групи «Пішоходів»
1 учень.
Перехід дороги. Види переходів
- Пішоходи повинні переходити проїжджу частину вулиці по пішохідних переходах. Переходи бувають наземні, підземні, надземні. Наземні - це ділянка проїжджої частини. Надземні - це перехід над проїжджою частиною. Підземні - перехід під проїжджою частиною. Якщо в зоні нема переходу, дозволяється переходити дорогу під прямим кутом у місцях, де дорогу добре видно в обидва боки. Якщо є світлофор, треба керуватися його сигналами. Переходячи вулицю, треба подивитись ліворуч, а потім, дійшовши до середини, - праворуч.
2 учень.
Особливості руху пішоходів за складних дорожніх умов.
- Коли туман, опади, ожеледь, то виникають складні дорожні умови. Так, на слизькій чи мокрій дорозі значно погіршується гальмовий шлях ТЗ, це може призвести до наїзду на пішоходів. Окрім того, пішоходів може засліпити світло фар автомобілів. Щоб уникнути травмування, необхідно:
• переходити тільки тоді, коли впевнений, що транспорт знаходиться на достатній відстані;
• не можна переходити дорогу в місцях, де вона має круті повороти;
• у темний час потурбуватися, щоб виділити себе на проїжджій частині чи узбіччі (блискучі предмети, предмети білого кольору).
При переході дороги в умовах недостатньої видимості необхідно оцінити дорожню ситуацію ліворуч і праворуч. І тільки переконавшись у безпеці, переходити дорогу.
Вчитель:
- До групи я маю запитання. За кожну правильну відповідь Ви отримаєте фішку. В кінці ми підрахуємо результати і визначимо групу, яка перемогла.
• Назвіть кращих «друзів» пішоходів.
• Де мешкає «зебра»?
• Чому не можна переходити вулицю на жовтий сигнал світлофора?
• Що таке «острівець безпеки»? Де він розташовується?
• З якого боку тротуару повинен ходити пішохід?
• Як дізнатись, куди повертатиме транспортний засіб?
• Що треба робити, коли їде машина швидкої допомоги із сиреною, а світло для пішоходів зелене?
Виступ групи «Велосипедистів»
1 учень:
Правила для велосипедистів
- Під час їзди на велосипеді не варто дуже сильно триматися за кермо, дивитись треба не на колесо, а метрів на 5-6 уперед. Рухатись по дорозі на велосипеді дозволяється особам, які досягли 14-річного віку. Велосипеди мають бути обладнані звуковим сигналом і світловідбивачами. Для руху затемна - включити ліхтар (фару). Водії велосипедів, рухаючись групами, повинні їхати один за одним, щоб не заважати іншим учасникам руху.
2 учень:
- Велосипедистам забороняється:
• керувати велосипедом з несправним гальмом;
• рухатись по дорогах для автомобілів, якщо поруч є велосипедна доріжка;
• рухатись по тротуарах і пішохідних дорогах (крім дітей до 7-и років під наглядом дорослих);
• під час руху триматися за інший транспортний засіб;
• їздити, не тримаючись за кермо, знімати ноги з педалей;
• буксирувати велосипеди;
• перевозити пасажирів на велосипеді (за винятком дітей до 7-и років на додатковому сидінні).
• рухатись у темну пору доби без світловідбивних пристроїв чи фар.
Вчитель:
- Тепер мої запитання до групи.
• На якому велосипеді небезпечно їздити?
• Чи можна їздити дорогою без світлових засобів?
• Чому не можна їздити на велосипеді тротуарами?
• На якій відстані один від одного можуть їхати двоє велосипедистів?
• З якого віку можна їздити на велосипеді дорогами?
• Яким світлом має бути оснащений велосипед?
• Чи можна обганяти на велосипеді інші транспортні засоби?
Виступ групи «Пасажирів»
1 учень:
Правила безпеки на зупинках громадського транспорту
- Очікувати транспорт треба у призначеному місці. Якщо ж його не має, слід очікувати на тротуарі чи на узбіччі. Не можна стояти спиною до транспорту, що наближається. Небезпечно стояти в першому ряді: коли до зупинки підходить транспорт, юрба може виштовхнути під колеса. Не можна намагатись увійти у транспорт, що вже відходить.
Після виходу з транспорту не слід поспішати відразу переходити на другий бік вулиці, краще зачекати, доки транспорт від'їде.
2 учень:
По садка й висадка з ТЗ
- Посадку й висадку пасажирам дозволяється здійснювати після зупинки транспортного засобу. У задні двері автобуса пасажири заходять, а у передні виходять. Якщо є треті, середні двері, у них можна входити та виходити. Якщо у транспорт заходить інвалід, жінка з маленькою дитиною, літні пасажири, слід пропусти ти їх уперед, допомогти увійти. Якщо вони виходять, допомогти вийти. Входити у транспортний засіб можна тільки в тому випадку, якщо він остаточно зупинився, і тільки з того боку тротуару чи узбіччя проїжджої частини. Протягом темного часу доби слід уникати порожніх зупинок. Очікувати транспорт краще в багатолюдних місцях, на добре освітленій зупинці.
3 учень:
Безпека салону
- У салоні передбачено все необхідне. Є аварійні та запасні виходи, вогнегасники, аптечка. Стоячи у транспорті, необхідно надійно триматися за поручні чи спеціальні ручки. Це допоможе не впасти під час гальмування. Стояти в салоні краще обличчям у бік руху.
У громадському транспорті можуть бути злодії. Щоб не стати їх жертвою, треба тримати на очах свій портфель чи сумку, треба бути уважним, особливо при виході.
4 учень:
Поведінка в екстремальних ситуаціях
- При автобусній аварії для виходу слід використовувати двері, аварійні виходи, вентиляційні люки. Якщо не відчиняються двері, відкривати запасні виходи. З ущільнювача вікон треба витягнути гумовий шнур, після цього просто надавити на скло. Якщо аварійні виходи не відкриваються, треба, обернувши руку будь-якою тканиною, вибити найближче скло. Це можна зробити обома ногами.
Вчитель:
- Тепер мої запитання до групи.
• Який транспорт називається громадським?
• Як поводитись у громадському транспорті?
• Як треба поводитись на залізничній станції?
• Що може статись, якщо виглядати з вікон транспорту? Чи можна висовувати руку, голову, якісь речі?
• Як потрібно розмовляти у громадському транспорті?
• Коли можна заходити у транспорт?
• Коли потрібно переходити вулицю після висадки з транспорту?

Фізкультхвилинка
Світлофор вогнем палає, (пальці рук зжимаються у кулачки )
Він малят застерігає: (знак застереження вказівним пальцем)
-Ось біжать автомобілі- (повільний біг намісці)
Чорні, сині, жовті, білі,
Мчать тролейбуси, таксі... (прискорений біг намісці)
В русі небезпечні всі.
Як червоне сяйво сяє –
Швидше зупинись, не йди, (зупинка)
Як не хочеш ти біди.
Загориться жовте світло,
Ніби сонечко розквітло, (підняти руки вгору)
Значить скоро можна йти, (ходьба намісці)
Перехрестя перейти.
А зелене як засяє,
Нас одразу привітає: (вітальні рухи руками)
-Вільний шлях, малята,
Йдіть і здоровими ростіть! (сісти за парти)

Вчитель:
- Продовжимо. Для покращення результатів у команд, пропоную ще одне випробування. Потрібно скласти з пазлів дорожні знаки і пояснити їх значення. За правильне виконання група отримає 2 фішки.
(Див. додаток 2)
- Ще одне цікаве завдання я приготувала для вас. Подивіться на плакат і скажіть, яких дорожніх знаків там бракує?
(Див. додаток 3)
8. Підведення підсумків .
- Тепер визначимо переможців – полічимо кількість фішок у групах.
- Для підсумку нашого заняття пропоную пограти у гру «Дозволено-заборонено». Я читаю вірш, а ви кажете, що дозволено, а що заборонено.
- І проспекти, і бульвари —
Всі шумливі в наші дні,
Ти проходь по тротуару
Лиш по правій стороні!
Пустувати тут, де люди, — ... (заборонено)
Стань взірцевим пішоходом!
Це — ... (дозволено).
Як заходиш до трамвая,
Краще уперед пройди,
Не крутись, це заважає,
Стій спокійно чи сиди,
їхать "зайцем" — знають всі
Це — ... (заборонено).
А бабусі дати місце —
Це — ... (дозволено).
Якщо ти гуляєш десь там,
Бігаючи, не забудь:
Переходиш перехрестя —
Особливо пильним будь.
Йти, коли червоне світло, — (заборонено)
На зелене навіть дітям
Йти ... (дозволено).

- Молодці , діти. Ви всі гарно попрацювали .
Я сподіваюсь ви і надалі так само гарно будете знати ПДР і завжди їх свідомо виконувати .
Категорія: Виховна година | Додав: calli2007 (02.02.2017)
Переглядів: 2790 | Рейтинг: 3.0/2
Розповідь Мудрунчика або інформаційні процеси
Розкрій тканини. Виготовлення спіднички прямолінійної форми для ляльки
Підсумковий урок за І семестр
Праця людей у місті (селі)
Тварини «живого куточка», хатні улюбленці
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]