Професій різних є багато, школярикам про них слід знати

ТЕМА 11. Професій різних є багато, школярикам про них слід знати

Мета: розвивати пізнавальний інтерес до світу професій; закріпити і збагатити знання учнів про різноманітні професії; виховувати шанобливе ставлення до представників різних професій.

 Обладнання: тлумачний словник; малюнки із зображеннями людей різних професій (відповідно до змісту заняття), картки із зображеннями предметів, які використовують представники тієї або іншої професії; аудіоапаратура; папір, олівці. Попередня робота: на заняття запрошують двох-трьох батьків

першокласників; вони готують невеликі розповіді про свої професії.

ХІД ЗАНЯТТЯ

I. Організаційний момент

Класовод. Сьогодні, діти, наша класна година буде незвичайною. Адже на заняття ми запросили ваших батьків. До нас завітали... (Учитель представляє школярам гостей. Діти вітаються з ними.)

II. Розкриття теми заняття

Класовод. Нашу розмову, діти, мені хотілося б розпочати словами:

 Професій на світі багато є дуже,

 З них кожна потрібна,

важлива з них кожна.

 Ким стати — вирішуй це сам,

любий друже,

 Вже зараз над цим порозмислити можна.

Як ви думаєте, про що піде мова на нашому занятті? (Про різні професії, працю.) Що ви хотіли б дізнатися про світ професій? (Звучать відповіді усіх бажаючих.) Які ви допитливі! Це добре, адже сьогодні ми спробуємо знайти відповіді на всі ваші запитання.

III. Повідомлення теми й мети

Класовод. Тема нашої класної години — «Професій різних є багато, школярикам про них слід знати». Сьогодні ми поговоримо про те, що таке професія, познайомимося з деякими цікавими професіями ваших батьків, поміркуємо разом про значення професій у житті людини та про якості, що є необхідними для представників тієї чи іншої професії.

IV. Подання нових знань

Вступна бесіда

Класовод. Розкажіть, діти, як ви розумієте саме слово «професія»? (Висловлюються 2-3 учні.) Але щоб пояснити це слово точніше, звернімося до тлумачного словника. (Педагог відкриває словник.) «Професія — це основний рід занять, трудової діяльності людини» — говорить нам ця книга.

Поки що ви маленькі школярі, першокласники. Але швидко спливуть роки, ви закінчите шкільне навчання, і тоді для кожного з вас настане час вибору професії — тієї, до якої у вас є цікавість, певні здібності, до якої «лежить душа». Як ви думаєте, чи легко зробити такий вибір у житті? (Діти розмірковують.)

У світі існує безліч професій. Але кожна людина прагне обрати для себе одну і присвятити їй усе життя.

Для того щоб ви обрали найкращу для себе професію, здійснили свою заповітну мрію, вам слід якомога більше дізнатися про різні професії вже зараз. Адже шлях до будь-якого покликання починається з дитинства, зі шкільної лави.

Скажіть, як потрібно навчатися в школі для того, щоб у майбутньому стати дійсно професіоналом обраної справи? (Старанно, сумлінно, відмінно.)

Правильно. Тоді будь-яка робота буде для вас легкою, а вашу працю завжди цінуватимуть.

Потрібна людям праця пекаря,

І будівельника, й аптекаря,

І хлібороба, й піаніста,

І вчителя, і машиніста,

Що водить бистрі поїзди...

А ким бажаєш стати ти?

Мабуть, деякі наші першокласники вже мріють про те, ким вони стануть, коли виростуть. Хто хоче розповісти про це? Що вас приваблює в цій професії, чим саме вона вам подобається? (Учні відповідають.)

Класовод. Ось і ваші батьки теж колись давно, коли вони були маленькими, мріяли про свою майбутню професію. А тепер вони працюють на улюбленій роботі, про що зараз і розповідатимуть нам.

 Виступи батьків

Дорослі по черзі розповідають про свої професії, не називаючи їх. Завдання дітей — уважно вислухати кожну розповідь, а потім назвати професію, про яку йшлося.

Якщо учні вагаються, дорослий дає їм підказку (ставить уточнюючі запитання, пропонує альтернативний варіант тощо).

Класовод. Друзі, про які професії ми щойно дізналися? Яка з них вас цікавить найбільше? Чи важливі для нас ці професії?

Хто спробує це довести? (Учитель допомагає дітям сформулювати пояснення.)

Кожна робота вимагає від людини певних професійних умінь і навичок. Ми їх спробуємо зобразити під час веселої фізкульт-хвилинки.

 Фізкультхвилинка «Професійні вміння»

Педагог читає віршик. На перші рядки діти ритмічно плескають у долоні. Далі школярі виконують імітаційні рухи, показуючи відповідні до змісту дії.

Кожна праця — це уміння,

Вміння справжні, професійні:

Так працює в нас жонглер,

Так веде авто шофер,

Так фарбує дім маляр,

Так ось грає сопілкар,

Так працює в нас двірник,

Так — завзятий танцівник,

Так пливе спортсмен-плавець...

Кожний — справжній фахівець!

На останній рядок діти стають прямо, випроставши руки вгору.

 Загадки «Важливі професії»

Класовод. А зараз на нас із вами, діти, чекають цікаві загадки. Як ви думаєте, про що вони? (Про професії.) Отже, слухайте пильненько та відгадуйте скоренько!

Він уважно так працює,

Нас обстежує й лікує,

Захворів раптово ти —

То до нього зразу йди!

 (Лікар.)

Він свою роботу знає —

Дуже вміло підстригає,

В нього зробить кожен-всяк Зачіску на власний смак.

(Перукар.)

 А це — небезпечна професія, діти:

 І слідство вести, і злочинців ловити,

 А ще потерпілим в біді помагати,

 І злочини швидко усі розкривати.

 (Міліціонер.)

 Він входить без страху в палаючий дім,

 Костюм спеціальний та каска на нім,

 Він бореться мужньо з вогнем як належить,

 І перемагає, і гасить пожежі.

(Пожежний.)

 Створює різноманітні будівлі,

 Зводить і стіни, і стелю, й покрівлю,

 Професії цій завдяки — ось в чім суть —

 Оселі, дома та райони ростуть.

 (Будівельник.)

Учитель хвалить школярів за активність і відзначає тих, хто відгадував загадки.

Класовод. Для того щоб людина могла займатися своєю професійною діяльністю, часто їй потрібне не лише вміння, але й спеціальне обладнання. Іноді це просто особливий одяг (форма), а іноді — речі, без яких не можна обійтися. Так, швачка, якою б гарною майстринею вона не була, нічого не зможе пошити без швейної машинки; гітарист не виконає музику без гітари, а тесля не може майструвати без теслярських інструментів.

Педагог пропонує вихованцям пограти в гру.

Гра «Предмети та професії»

Учитель дає першокласникам ілюстративний матеріал (картки із зображеннями різноманітних речей) і пропонує розкласти їх біля малюнків із представниками відповідних професій.

Школярі виконують ігрове завдання спільно, у супроводі звучання будь-якої жвавої мелодії (на розсуд учителя).

Наприкінці гри учасники коментують її результат:

— Картки із зображеннями термометра, аптечки, шприца, апарату для слухання дихання (фонендоскопа) ми поклали біля зображення лікаря.

— Палітру, фарби, пензель, планшет для малювання ми розмістили біля малюнка з художником.

— Мітлу, лопату, граблі ми поклали біля двірника.

— Викрутку, гайковий ключ, плоскогубці ми розмістили біля картки, на якій зображено слюсаря.

— Ножиці, нитки, голку, обмірювальну стрічку, відріз тканини, наперсток ми розмістили біля картки, на якій зображено шевця.

— Каструлі, сковорідки, половник, білий капелюшок і фартух, дошки для нарізання продуктів, ножі, м’ясорубку ми розмістили біля картки, на якій зображено повара.

— Ноти, фортепіано, скрипку зі смичком, ударну установку, мікрофон ми розмістили біля картки, на якій зображено музиканта.

V. Підсумки заняття

Класовод. Сьогоднішнє заняття наближається до завершення. Давайте подякуємо нашим гостям за те, що вони знайшли час завітати до нашого класу і розказали багато пізнавального й цікавого. (Школярі дякують присутнім на занятті батькам.)

А зараз, діти, мені хочеться звернутися до вас із щирим напутнім словом:

Як бурхливої, бистрої хвилі ріки,

Так дитячі, шкільні ваші, друзі, роки Непомітно, нечутно та швидко спливуть:

Час настане обрати в житті тоді путь.

Скільки справ вас чекатиме в ріднім краю!

Тож професію виберіть вміло свою!

А щоб правильно це вам вдалося зробить,

Слід про вибір подумати заздалегідь!

VI. Рефлексія

Класовод. Я пропоную вам намалювати свій портрет у майбутньому. Цей малюнок покаже, ким ви себе уявляєте через багато років.

Діти беруть образотворче приладдя (папір, олівці) та виконують завдання.

По завершенні малювання учні влаштовують у класі виставку своїх робіт.

Категорія: Виховна година | Додав: SYLER (30.12.2013)
Переглядів: 10339 | Рейтинг: 3.0/4
Піклування про здоров'я в сім'ї. Доброзичливі й добрі стосунки між чл...
В. Лучук «Жолудь». Є. Гуцало «Без дороги ходить дощ». П. Ребро «Суперечка». А...
Л. Забашта «Рідна мова», М. Сингаївський «Колискова пісня, колискова...»
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 14
Тема. Казки народів світу. Урок позакласного читання
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]