Гармонія відносин із природою. Що таке гармонія? Ти і природа. Стану я природі другом. Телеграми з лісу

УРОК 13

Варіант 2

Тема. Гармонія відносин із природою. Що таке гармонія? Ти і природа. Стану я природі другом. Телеграми з лісу

Мета: закріплювати правила поведінки в спілкуванні з природою; розширювати потреби в такому спілкуванні; розширювати кругозір; розвивати естетичний смак; виховувати любов до природи.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: чисті аркуші паперу, макети лугових квітів, малюнки звірів, конверт із телеграмою.

ХІД УРОКУ

I. Організація класу

Лунає чарівна музика зі співом птахів і природних звуків. На підлозі — яскраві макети квітів, на стінах — малюнки із зображенням звірів.

II. Повідомлення теми, мети уроку

— Діти, сьогодні ми поговоримо про дім природи, у якому живуть люди, тварини і рослини. Усі ми — живі творіння природи на планеті Земля. Природа землі не тільки красива і корисна, але й дуже тендітна і вразлива. І ставитися до природи необхідно дуже обережно і дбайливо. Інколи чуєш: «Людина — цар природи». Але хто поставив людину над природою? Сама людина. А хто така людина без природи? Природа нам щедро дарує повітря, воду, спів птахів, шелест листя, пахощі квітів. А замість цього просить тільки любові до неї.

III. Робота над темою уроку

— Ми повинні жити в цілковитій гармонії з природою. Тільки так ми зможемо зберегти нашу Землю такою красивою. Діти, а що таке гармонія?

— Так, гармонія — це єдність в багатогранностІ. Це поєднання, злагодженість, взаємна відповідність якостей (предметів, явищ, частин цілого).

Учень читає вірш Олександра Пархоменка «Казкова країна Добра і Краси».

Тату, ти знаєш, чого мені треба?

Чистого догцику з синього неба.

Треба і чути, і бачити літом,

Як заливається жайвір над житом.

Як підпадьомкують в мідній пшениці Досвітком тихим перепелиці.

Треба, щоб в лісі для лиса і лося Місця живого хоч трохи знайшлося.

Треба ще рибок малих і великих В чистих—пречистих озерах і ріках.

Треба, щоб я по морському купанні Не одмивавсь од мазуту у ванні.

Треба сніданків і треба обідів,

Тільки, будь ласка, без жодних нуклідів.

Треба, виходить, не так і багато...

Люди, чи важко про все це подбати?

— А як у нас в Україні держава допомагає зберігати природу? (Створюються заповідники, заказники.)

— Діти, в Конституції України є стаття 66 (на дошці записаний зміст статті). «Кожен зобов’язаний не заподіювати шкоду природі, культурній спадщині, відшкодовувати завданні ним збитки».

— Давайте запишемо в зошитах зміст цієї статті.

— Подумайте, чи тільки дорослі мають дбати про чистоту довкілля? Обґрунтуйте свою відповідь.

(До класу заходить листоноша і приносить лист.)

— Діти, до нас надійшов незвичайний лист. Прочитайте, що на ньому написано. (Конверт прикрашений різними фігурками тварин і рослин. На конверті великими буквами написано «ДОПОМОЖІТЬ!!!» Учні хором читають це слово.

Вчитель відкриває конверт. Один учень читає зміст листа.

«Любі діти!До вас звертаються мешканці лісу. Ви — майбутні господарі нашої блакитноокої планети Земля. Людство зробило багато помилок, у результаті яких нам, тваринам і рослинам, стає жити все важче і важче. Допоможіть нам!»

— Можемо ми допомогти лісу? Так, можемо.

Учні колективно створюють правила поведінки в природі:

1. Не ламай гілля дерев кущів.

2. Не зривай в лісах та на луках квітів.

3. Не лови метеликів, джмелів та інших комах.

4. Не руйнуй мурашники.

5. Не руйнуй пташині гнізда.

6.Не лови диких тваринок і не принось їх додому.

IV. Фізкультхвилинка

Під звуки музики діти виконують танцювальні вправи.

V. Читання учнями віршів про природу

— Діти, ми з вами є невід’ємною частинкою природи і не мислимо себе поза природою. Зараз візьміть аркуші паперу і намалюйте себе серед природи. (Кожен учень демонструє свій малюнок і коментує намальоване.)

VI. Читання вчителем розповіді дівчинки Оленки

Одного разу я поїхала до бабусі в село. Вона мене повела в поле, де цвіли волошки. Бабуня сказала, що Природа пофарбувала ці квіти й мої очі в колір неба. Потім вона дала мені кілька квіточок. «А чого ви так мало зірвали? Хіба вам шкода?» — запитала я. А бабуся відповіла: «Ні, дитинко, не шкода для тебе. Треба тільки знати, що воно живе. Ти побавишся і кинеш під ноги. І воно помре. А людині квіти приносять радість, красу, здоров’я. Не можна без потреби знищувати те, що Природа створила для людини. Ми — діти Землі, а вона — наша Мати. І треба все в ній любити і зберігати».

Обговорення змісту прочитаного.

VII. Підсумок уроку

— Ви бачите, який цікавий і загадковий світ. А тепер прочитаємо, що необхідно робити для того, щоб ми жили в гармонії з природою. (Вчитель вивішує плакат.)

На плакаті:

• Саджати дерева, кущі і квіти у дворах, парках, на пустирях.

• Очищувати джерельця і струмочки, не засмічувати їх брудом.

• Не смітити на дворах і вулицях.

• Не сипати сміття на берегах річок і ставків.

• Обсаджувати береги водоймі вербами, тому що верба очищає природу.

• Не рубати і не ламати дерев.

VIII. Домашнє завдання

Скласти «Книгу скарг природи». Спостерігати за природою. Саджати квіти, дерева. Доглядати за ними.

Категорія: Етика | Додав: SYLER (08.05.2014)
Переглядів: 1932 | Рейтинг: 2.0/1
А. Григорук «Той ще не музика, хто в дудку дме». Підсумок теми
Що таке культурна спадщина. Правила поводження у громадських місцях
Щоденне піклування про своє здоров'я
Чеська народна казка «Собака, коти та миші». Творчий переказ за кадром фільму
Робота з папером. Предметна аплікація. Прапор та герб України
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]