У школі всі такі знайомі. Правила шкільного життя. Правила спілкування з учителем. У бібліотеці. У шкільній їдальні. На прийомі у лікаря

УРОК 14

 Тема: У школі всі такі знайомі. Правила шкільного життя. Правила спілкування з учителем. У бібліотеці. У шкільній їдальні. На прийомі у лікаря

 Мета: вчити шанобливого ставлення до всіх працівників школи; на конкретних прикладах знайомити учнів із правилами спілкування з учителями та обслуговуючим персоналом; розвивати вміння чемно поводитись; виховувати уважність і тактовність у спілкуванні.

 Обладнання: спеціально випущений рукописний журнал із правилами поведінки на вулиці, у бібліотеці, у гостях, в їдальні, у музеї, на святах, пам’ятка про вибір подарунків, листівки з пародіями на тих, хто порушує правила поведінки; репродукція картини І. Куїнджі «Місячна ніч над Дніпром»; книга з риторики.

 Скринька нових слів:

 Музей — науково-дослідний та культурно-освітній заклад.

 Рефлексія — уміння аналізувати свої дії, дії однокласників і дорослих людей.

ХІД УРОКУ

 I. Організація учнів до ходу уроку

 II. Оголошення теми і мети уроку

 — Діти, сьогодні у нас незвичайний урок. Сьогодні ми, друзі, відправимося в гру-подорож. Запрошуємо всіх взяти участь — повеселитися, погратися, послухати і посміятись.

 І, звичайно, ми просимо всіх уважно подумати над тим, що ви побачите і почуєте.

 Отже, розпочинаємо нашу подорож. Наш потяг відправляється. Сідайте швидше, займайте місця всі, хто бажає. Поїхали.

 III. Робота над темою уроку

 I зупинка «Загадка»

 Стоїть вулик придорожній,

 Уночі завжди порожній,

 Вранці і вдень гуде, оживає,

 А вночі відпочиває.

 — Що це таке?

 — Правильно, — це школа.

 Раніше це слово звучало як схоле, воно теж іншомовного походження, означало заняття, лекція.

 А тепер, діти, давайте вивчимо всі разом віршик, який буде вашим правилом у шкільному житті.

 Нашу школу, парту, книгу —

 Все це нам дала держава.

 Берегти майно громадське —

 Наша перша справа.

 — Які свята проводяться у нашій школі, класі?

 — До яких подій приурочуються названі свята?

 — Якою є ваша участь у традиційних шкільних святах?

 — Які ти знаєш правила поведінки в школі?

 — Якщо, наприклад, той чи інший учень поводиться у школі розв’язано, то він порушує не лише правила поведінки школяра, але й моральні норми.

 Своєю поганою поведінкою він демонструє неповагу до оточуючих, тобто до учнів та вчителів.

 — Що ти повинен зробити, коли побачив знайому людину на вулиці?

 — Так, привітатися.

 Коли ми, зустрічаємось зі знайомим на вулиці, ми вітаємося з ним. Отже, ми розуміємо, що під час зустрічі зі знайомим необхідно вітатися.

 II зупинка «Клас»

 — Зайшовши до класу, що ти повинен сказати?

 — Як ти повинен спілкуватися з учителем?

 — Пам’ятай, розмовляти з учителем необхідно ввічливо, спокійно, потрібно вміти вислухати все те, що говорить вчитель.

 Наступна загадка — це нова зупинка, але не відгадка, а її хатинка. Відгадаймо її хутчіш,

 Будемо знати, про що мова далі піде.

  Бачити — не бачить,

  Чути — не чує,

  Мовчки говорить,

  Добре мудрує.

  Діток навчає,

  Втоми не має.

  (Книга)

 — А де живуть книги?

 (У бібліотеці)

 III зупинка «Бібліотека»

 — Послухайте уважно невеличку розмову двох хлопчиків.

 Підійшов Толясик до Андрійка в читальному залі й каже голосно:

 — Ходімо звідси, тут нічого робити. Тільки книжки і все. Не цікаво.

 Андрійко йому нічого не сказав. Лише приклав пальчик до вуст: мовляв, тихо...

 — А як ви думаєте, чому?

 — А ви знаєте, що роблять у бібліотеці?

 — Так. У бібліотеці читають книжки, журнали, газети.

 Народне прислів’я стверджує: «Точність — ввічливість королів». Це, безумовно, не означає, що лише королі можуть бути чемними. Цього правила має дотримуватися кожен, хто відвідує бібліотеки. А як потрібно поводитись у бібліотеці?

 — У бібліотеці не можна голосно розмовляти, сміятись.

 — Як ти вчиниш, коли:

  • взяв у бібліотеці книжку, а менша сестричка вирвала з неї сторінку;

  • пообіцяв бібліотекареві принести книгу у певний день, а ще не встиг дочитати;

  • взяв дивиться журнал і побачив, що там вирвано кілька сторінок;

  • загубив бібліотечну книгу?

 IV зупинка «Нехворійко»

 — Тут можна побачити людей у білих халатах. Але дуже часто сюди потрапляють ті, хто знаходиться на попередніх станціях. Чому?

 — Зараз ми зустрінемося з лікарем нашої лікарні. Уважно послухайте і запам’ятайте поради лікаря.

 — Як потрібно поводитися у лікарні на прийомі у лікаря?

 — Всі знають багато прислів’їв про здоров’я. А ви знаєте прислів’я?

  • У здоровому тілі — здоровий дух.

  • Чистота — запорука здоров’я.

  • Здоров’я — всьому голова.

 IV.  Підсумок уроку

 — Ось і підходить до кінця наша подорож «До країни шкільного життя».

 Остання наша зупинка — «Підсумкова»

 — Що вам найкраще запам’яталося?

 — На яких зупинках ви побували?

 — Що нового ви взяли для себе з цього уроку?



Джерело: noindex
Категорія: Етика | Додав: SYLER (02.01.2014)
Переглядів: 2287 | Рейтинг: 0.0/0
Таблиці додавання й віднімання чисел 4 і 5. Нумерація чисел у межах 20. Задач...
Згинання і складання паперу. Виготовлення іграшок із паперу. Жабка
А. М'ястківський «Неня». Д. Білоус «Звертання»
Істинні та хибні висловлення. Закріплення навичок роботи з мишею. Розвиток пр...
Аплікація з паперу «курчатко»
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]