У такому класі я б жив

УРОК 8

 Тема: У такому класі я б жив

 Мета: вчити відповідально ставитися до своїх обов’язків.

 Обладнання: виставка малюнків «Мій друг», додаткові посібники.

ХІД УРОКУ

I. Організація класу

 II. Актуалізація знань учнів

  1. Робота над прислів’ями.

  • Людина без друзів, як дерево без коріння.

  • Дружба — велика сила.

  • Окраса людини — друзі.

  2. Бесіда учителя з учнями.

 — Без чого не може існувати дерево? Чому?

 — А людина? Чому?

 — Кого можна назвати другом? Обґрунтуйте свою думку.

  3. Розповіді учнів на тему «Мій друг», виставка малюнків «Мій друг».

  4. Читання вірша Л. Костенко «Оце так бадилина!»

 — Продовжуючи тему дружби і товаришування, пропоную послухати вірш і зробити висновок, як важко може бути без друзів і як добре, коли вони є.

 III. Робота над темою уроку

  1. Оголошення теми уроку.

  1)  Бесіда учителя з учнями.

 — У нашій країні є багато заводів, фабрик, дитячих садків, шкіл, стадіонів. Все це створене для того, щоб людям жилося краще. Всі багатства, які є в нашій країні, створені робочими руками. Сьогодні ми поговоримо про те, як необхідно ставитися до речей, якими ви користуєтеся.

 Уважно огляньте кімнату і скажіть, що ви бачите в класі. (Парти, шафи, дошка, стіл, стілець...) Всі ці речі називають шкільним майном. А хто дбає про те, щоб у школах завжди було все необхідне для навчання? (Відповіді дітей.)

 — А тепер давайте поміркуємо, як же необхідно ставитися до шкільного майна? (Не псувати, не ламати, не бруднити тощо) Цими речами користується не одне покоління, і всі хочуть сидіти за гарними партами.

 А що необхідно робити, щоб якнайдовше зберегти парти, дошки, шафи? (Не ламати, не бруднити, не розхитувати, не дряпати.)

 — Діти, які особисті речі у вас є?

 — Відгадайте загадку Грицька Бойка.

 Дуже я потрібна всім —

 І дорослим, і малим.

Всіх я розуму учу,

А сама завжди мовчу.

 — Які книжки у вас є? Як потрібно ставитися до них? (Читання оповідання О. Вишні «Любіть книгу».)

 — А як ви ставитися до олівців, ручок, зошитів? (Розглядання шкільних речей учнів.)

  2) Гра «Про що розповідає портфель?»

 Учні дістають із портфеля речі і від першої особи розповідають: «Я — зошит із мови. Мій хазяїн береже мене. Я вже майже списаний, але чистенький, не зім’ятий, куточки не загнуті тощо».

 — Діти, я думаю, що обов’язок кожного учня дбайливо ставитися до шкільного майна, особистих та чужих речей.

 Далі, обговорюючи тему уроку, діти разом із учителем замислюються над словами «У такому класі я б жив».

  2. Робота з підручником.

 Учні читають уривок з «Андрійкової книжки», відповідають на запитання: «Що Андрійкові так сподобалося у нашому класі?»

 — А що необхідно зробити, щоб про клас говорили так, як сказав Андрійко?

 — Що означає берегти свій клас? Поясніть.

  3. Розгляд малюнків і визначення, хто з дітей береже свій клас,

 а хто ставиться до нього недбайливо, порушує Андрійкове правило.

  4. Розв’яжи ситуацію.

 — Коли б тобі довелось побачити, що твій однокласник псує парту, то як би ти вчинив? Обери правильну відповідь:

  • пройшов би мовчки, бо псують не твою річ;

  • покликав би вчительку, нехай сама розбирається;

  • дав би стусана в спину;

  • підійшов би і сказав: «не смій псувати шкільне майно!»

  5. Робота за малюнками.

 — Пропоную скласти розповідь за другим малюнком. Ось як це зробив один із однокласників. «Клас необхідно берегти, — подумав Сашко, — ну, то піду в коридор».

 У коридорі він спочатку дістав з кишені цукерку, з’їв її та кинув обгортку, а потім почав лузати насіння. Насмітив навколо себе. Може, він думав, що в коридорі все можна7 Якою ж тоді буде наша школа?

  6. Розв’яжи ситуацію.

 Учні повинні сказати, як би вони вчинили в конкретній життєвій ситуації, обравши одну із запропонованих нижче відповідей.

 Ось бешкетник чиюсь шапку на бігу скинув. Що ти зробиш?

  • Подивлюсь, чи не моя.

  • Якщо моя, то підніму.

  • Не моя — піду далі.

  • Якщо не моя — підфутболю, підкину до стелі.

  • Підніму, хоч вона і не моя, і не я її скинув.

 IV. Підсумок уроку

 — Який обов’язок кожного школяра?

 — Що потрібно зробити для того, щоб клас був дружний?

 (Закріплення Андрійкових правил.)



Джерело: noindex
Категорія: Етика | Додав: SYLER (02.01.2014)
Переглядів: 1227 | Рейтинг: 0.0/0
Хай буде сад. Складання і записування підписів під серією малюнків, що можут...
На уроці образотворчого мистецтва. Побудова і записування речень, що передают...
Жива і нежива природа
Силуетне зображення будинків. Практична робота «Чарівні куполи соборів»
В. Сухомлинський «Соловей». Підсумок із теми
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]