Товариш, приятель, друг. Хто мої друзі? Чим вони мені подобаються? Як необхідно ставитися до друзів?

УРОК 9

Тема: Товариш, приятель, друг. Хто мої друзі? Чим вони мені подобаються? Як необхідно ставитися до друзів?

Мета: допомогти усвідомити нескладні аспекти товаришування у простих ситуаціях (взаємодопомога); збагачувати словниковий запас; виховувати бажання мати і цінувати друзів.

Обладнання: демонстраційна таблиця із віршем-привітанням, картки з прислів’ями та приказками про дружбу та товаришування, Чарівна книга Феї, малюнок із зображенням Феї, індивідуальні картки із завданнями.

ХІД УРОКУ

І. Організація класу

— Сьогодні УРОК ми розпочнемо незвичайно — із вивчення гарного вірша. (Закріпити таблицю із віршем на дошці.)

1. Слухання вірша.

2. Читання вголос разом з учителем.

Добрий день, весняний (зимовий, осінній) день!

Добрий день, весняний ранок!

Ми прийшли у школу всі Тільки сонечко піднялось.

Один одному всміхнемось,

(Кожен учень повертається до свого товариша по парті)

Гарним настроєм пройдемось,

До роботи, до розваг Кожен із нас готовий, так!

II. Повідомлення теми і мети уроку

— Діти, а який настрій створює у вас цей віршик?

— Чого він вчить?

— На сьогоднішньому уроці ми з вами будемо вчитися ставати гарними друзями, розпізнавати справжніх друзів, намагатимемося робити правильні вчинки у скрутних ситуаціях.

III. Вивчення нового матеріалу

— Дорогі діти, переступивши поріг нашої школи, ви кожного дня зустрічаєтеся у класній кімнаті, у вас спільні завдання, інтереси, проблеми, спільні радощі і тривоги. Усі називають вас класом. Кожен із вас розумний, здібний та працьовитий. Одному із вас дається краще малювання, інший добре виконує завдання з математики, а третій дуже гарно читає. Але кожен із вас має якісь свої здібності. А тому, щоб бути гарним класом або колективом, потрібно допомагати один одному долати труднощі, казати один одному гарні та добрі слова, подати руку допомоги у складній ситуації.

Зараз я буду зачитувати із чарівної книжечки ситуації, які можуть статися і у вашому житті. Чарівна Фея хоче поспостерігати за тим, як ви б впорались з такими життєвими ситуаціями.

Увага! Увага! Я зачитую першу ситуацію.

1. У клас з учителькою прийшла незнайома дівчинка. Вчителька познайомила дівчинку з класом і повідомила дітям класу проте, що дівчинка буде навчатися з ними, але у неї поганий зір, тому їй необхідно поступитися місцем за першою партою

Ваші дії:

• зачекаю, нехай хтось інший запропонує їй своє місце;

• запропоную вчительці принести ще одну парту;

• зроблю вигляд, що й не почув, що сказав вчитель;

• спробую першим запропонувати дівчинці своє місце.

2. Прийшовши в клас, ви помітили, що черговий учень відсутній, а тому всі його обов’язки не виконуються.

Ваші дії:

• запропоную вчительці свою допомогу;

• залишу у класі все так, як є. Завтра прийде черговий і все виконає.

3. Дорогою зі школи додому однокласник поранив ногу.

Ваші дії:

• піду додому, тому що мама просить швидше повернутись;

• покличу на допомогу дорослих;

• допоможу дійти товаришеві додому.

— Молодці, діти! З усіма ситуаціями ви впоралися добре. Чарівна Фея дуже задоволена вами.

Звичайно, добре розпочинати якусь справу, коли ти впевнений, що і як необхідно робити. Добре і тоді, коли тебе навчать, тобі допоможуть. Ми

не перші, хто хоче стати справжніми друзями, справжні колективом. Про це мріяли ваші бабусі і дідусі, мами і тата. Колись вони уклали правила, які згуртували їх у колектив. Вони також стануть нам у нагоді.

• Дружба — це правда, доброта і чесність кожного.

• Поважай тих, з ким дружиш.

• Що вимагаєш від друга, насамперед, вимагай від себе.

• Ніколи нікого не обманюй, не ображай.

• Ні до кого не чіпляйся, грай чесно, не дражнись.

• Будь терплячим.

• Ти не кращий за всіх, але і не гірший.

• Вмієш добре щось робити, то навчи іншого.

• Успіху можні досягти тільки разом, у колективі.

— Діти, якщо ви будете дотримуватися цих правил, то у вас буде дуже дружний клас. А у дружньому класі кожен учень буде почувати себе затишно.

Зараз кожному я роздам картки із завданням. Уважно подивіться на картинки і правильно оцініть ситуацію. Якщо, на вашу думку, на картинці зображена ситуація неприпустима, то кружечок зафарбовуємо у червоний колір, а якщо ж навпаки — то у зелений. (Роздати картки. Діти працюють самостійно.)

— Молодці, діти! І з цим завданням ви добре впоралися. Напевно, вже кожен із вас розуміє, що таке справжня дружба.

Справжній мир і злагода оселяться в нашому класі лише тоді, коли ми навчимося поважати і допомагати один одному. І від кожного з нас залежить, як швидко в нашому класі буде добре всім.

III. Підсумок уроку

— Вам сподобався наш урок?

— Чого ви навчилися під час уроку?

— Що запам’ятали?

— Якого висновку дійшли?

— Чи відчуваєте себе другом для однокласників?

— Що допомагає вам дружити?



Джерело: noindex
Категорія: Етика | Додав: SYLER (20.12.2013)
Переглядів: 1547 | Рейтинг: 0.0/0
Корисні звички у спілкуванні з однолітками, дорослими людьми, членами своєї р...
Незвичайний стадіон
Аплікація з вирізаних форм за допомогою шаблону. Копіювання зображень за допо...
Тварини весною. Зустрічаємо птахів
Природні та рукотворні об'єкти (тіла)
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]