Перехід проїжджої частини дороги під час ремонту дороги. Групи дорожніх знаків

УРОК 24

Тема. Перехід проїжджої частини дороги під час ремонту дороги. Групи дорожніх знаків

Мета: поглибити знання учнів прдорожні знаки; вчити називати групи дорожніх знаків; розкрити значення дорожніх знаків; виховувати бажання дотримуватися правил дорожнього руху.

На уроці можна використати демонстраційні матеріали видавництва «Ранок», зокрема плакат «Безпека на дорозі».

ХІД УРОКУ

1. Повідомлення вчителя

Учитель. Особливої уваги потребує рух в місцях, де ремонтують дорогу.

Тут, як правило, спостерігається більша скупченість автомобілів, зменшується швидкість їхньогруху, можуть утворюватись транспортні «пробки».

Ремонтні роботи проводяться з використанням різноманітної спеціальної техніки: котків, бульдозерів, скреперів тощо. Ці машини великі за розмірами і створюють багатшуму. Такі особливості спеціальної техніки заважають пішоходам правильнсприймати дорожню обстановку.

Наявність у місцях, де ремонтують дорогу, глибоких ям, траншей створює додаткову небезпеку для пішоходів. З метою виключення травмувань такі місця позначаються спеціальними засобами: попереджувальними знаками, огорожею.

Таким чином, у місцях, де ремонтують дорогу, слід бути особливуважним та обережним.

2. Робота за підручником (С. 108-115)

— Який дорожній знак зображенна малюнку на с. 108?

— Прщвін розповідає?

— Чому ремонтні роботи на дорозі створюють незручності як для водіїв, так і для пішоходів?

— Якщремонтують, наприклад, тротуар, то, обходячи цю ділянку, де ви маєте рухатися?

— Перш ніж вийти на дорогу, у чому треба переконатися?

— Розгляньте малюнок на с. 109. Чи правильнчинить хлопчик, зображений на ньому?

Обґрунтуйте свою думку.

Учитель. Неприємності з вуличним рухом почалися з тих пір, як люди стали селитися в містах. Автомобілів тоді, звичайно, ще не бул— пвулицях повільнїздили візки, запряжені конями і волами. Але пішоходи і транспорт вже в той час заважали одне одному.

Майже п’ятсот років тому великий італійський художник і вчений Леонардда Вінчі навіть придумав двоповерхову вулицю, щоб відокремити транспортні засоби від пішоходів.

Зрештою, пішоходи і водії все-таки поділили вулицю. Середину віддали машинам, краї — пішоходам. А щоб на дорозі був порядок, щоб ніхтне їздив і не ходив, як заманеться, розробили дорожні пра-

вила, обов’язкові для всіх. На вулицях установили численні дорожні знаки, щразом з дорожньою розміткою показують водіям, куди можна і куди не можна їхати, де треба повернути і де зупинитися. Пішоходу теж кориснзнати найважливіші знаки. Тоді небезпечна ситуація на дорозі не стане для ньогнесподіванкою.

Дорожні знаки повинні бути помітні здалеку, тому вони пофарбовані в яскраві кольори.

— Чому дорожні знаки називають помічниками пішоходів і водіїв?

— Які функції дорожніх знаків?

— Які дорожні знаки вам відомі?

— Прщвони розповідають?

— Як їх зображують?

— Чому дорожні знаки фарбують у яскраві кольори?

— Які знаки позначенбілими трикутниками з чорними та червоними символами в червоній облямівці?

— Прщвони попереджують?

— Розгляньте малюнки на с. 109.

— Назвіть попереджувальні знаки.

— Які знаки позначенбілими абсиніми кругами з чорними, червоними символами в червоній облямівці?

— Щвони можуть забороняти?

— Розгляньте малюнки на с. 110. Назвіть заборонні знаки.

— Які знаки позначенголубими кругами з білими символами?

— Прщвони повідомляють?

— Щвони дозволяють?

— Розгляньте малюнки на с. 111.

— Назвіть наказові знаки.

— Які знаки позначенголубими, зеленими, жовтими, білими прямокутниками і квадратами із символами та написами?

— Щвони підказують?

— Який з цих знаків пішоходу обов’язковтреба запам’ятати?

— Як повинні рухатися машини там, де є такий знак? (Тільки в одному напрямі.)

— Розгляньте малюнки на с. 112.

— Назвіть інформаційно-вказівні знаки.

— Які знаки позначенбілими прямокутниками з чорними символами на тлі голубих прямокутників?

— Які важливі відомості вони сповіщають водіям, пішоходам?

— Розгляньте малюнки на рис. 113.

— Назвіть знаки сервісу.

— Щозначають білі прямокутники з чорними символами абнаписами?

— Які додаткові відомості на них вказуються?

— Поміркуйте, чому водієві важливзнати прце.

— Розгляньте малюнки на с. 114.

— Назвіть таблички ддорожніх знаків.

— Розгляньте малюнки на с. 115.

— Щозначають ці знаки? Дякої групи дорожніх знаків вони належать?

3. Фізкультхвилинка

ЯБЛУЧКА

Ой, хороші яблучка у саду,

Та високвиросли на біду!

У зеленім листячку миготять,

А упасти з гілочки не хотять.

Не відірве яблучка і вітрець,

Хоч нагнув нам гілочку, молодець!

Нижче, вітре, гілочку нахили,

Щоб дістати яблучкми змогли!

4. Робота в зошиті (С. 40-42)

1) № 1. Поміркуйте, напишіть, чим небезпечний рух у місцях, де ремонтують дорогу.

Довідничок: скупченість автомобілів, «пробки», шум ремонтної техніки, глибокі ями, траншеї.

2) № 2. Дайте відповіді на запитання.

• Для чогпризначені дорожні знаки?

• Які знаки зображені у крузі, обведеному червоною лінією? Яке їхнє призначення?

• Які знаки зображені у трикутниках, обведених червоною лінією? Прщвони попереджають?

• Які знаки зображені у кругах синьогкольору? Прщвони говорять?

• Які знаки зображені у прямокутниках синьогкольору? Прщвони повідомляють?

3) № 3. Практична робота. Проведення конкурсу «Хткраще знає дорожні знаки?»

1.Розгляньте дорожні знаки. Який з них установлюється біля пішохідногпереходу?

2. Розгляньте дорожні знаки. Підпишіть їх.

5) № 4. Робота у групах.

Укладіть казку «Зниклі знаки».

6) № 5. Вивчення вірша.

І дівчаткам і хлоп’ятам Треба знаки пам’ятати.

Все вони тобі підкажуть,

Вірний напрямок покажуть,

Допомогу де знайти,

Де дорогу перейти...

Не прості це знаки, діти!

Знаки можуть говорити!

(О. Чеботарьов)

5. Підсумок уроку

— Для чогпризначені дорожні знаки?

— На які групи поділяються дорожні знаки?

— Які знаки зображені у крузі, обведеному червоною лінією?

— Яке їхнє призначення?

— Які знаки зображені у трикутниках, обведених червоною лінією?

— Прщвони попереджають?

— Які знаки зображені в кругах синьогкольору?

— Прщвони говорять?

— Які знаки зображені в прямокутниках синьогкольору?

— Прщвони повідомляють?

Категорія: Основи здоров’я | Додав: SYLER (10.05.2014)
Переглядів: 2331 | Рейтинг: 0.0/0
Охорона тварин. Турбота людей про тварин
Школа. Ти — школяр. Умій дружити. Дорога від дому до школи
Що таке культурна спадщина. Правила поводження у громадських місцях. Правила ...
Формування художньо-конструктивних навичок роботи в техніці паперопластики. П...
Вступне заняття
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]