СЛОВА — НАЗВИ ОДЯГУ

УРОК 3

ТЕМА: СЛОВА — НАЗВИ ОДЯГУ

Мета: збагачувати й активізувати лексичний запас учнів; формувати вміння будувати висловлювання українською мовою; розвивати мовленнєві вміння й навички, уміння слухати й розуміти українську мову; виховувати бережливе ставлення до свого одягу, прищеплювати навички самообслуговування.

Словник: білизна, сорочка, вишиванка, куртка, майка, сукня, спідниця, халат, шорти, штани, сарафан, шкарпетки, фартух, шуба, шапка, рукавиці, пальто, кишеня, комір, ґудзик, вбрання.

Обладнання: малюнки або ляльки — хлопчик і дівчинка, предметні малюнки із зображенням предметів одягу.

ХІД УРОКУ

I. Організаційний момент

II. Мотивація навчальної діяльності

Діти, сьогодні до нас у гості завітали братик і сестричка — Василько і Надійка. Вони щойно повернулися з магазину і хочуть розповісти нам про свої покупки. А ви уважно послухайте.

Читання вчителем тексту «У магазині одягу» (А. М. Богуш, Г. І. Григо- ренко «Запрошуємо до розмови»),

У МАГАЗИНІ ОДЯГУ

Ми з мамою і братиком Васильком прийшли до магазину одягу. Спочатку пішли у відділ, де продають одяг для дівчат. Мама сказала:

— Подивись, Надійко, що тобі тут подобається? Гадаю, тобі пасуватиме ота картата сукня в червону і синю клітинку з білим комірцем.

— Так, вона гарна, але довга. Я б хотіла приміряти оту барвисту спідничку і жовту кофтинку.

Купивши ці речі й чемно подякувавши продавцеві, ми перейшли до відділу, де продавався одяг для хлопчиків. Тут ми купили Василькові синій спортивний костюм, білу футболку, блакитні шорти і смугасту майку. А ще мама купила нам обом теплі курточки. Поцілувавши маму за обнови, ми дуже задоволені повернулися додому.

III. Опрацювання нового матеріалу

1.Робота з предметними малюнками

На дошці — картинки із зображенням предметів одягу.

—Відшукайте і назвіть, який одяг купили Надійці?

—А який — Василькові?

—Який ще одяг був у магазині?

Діти називають одяг, зображений на предметних малюнках. У разі утруднення слова називає вчитель, а діти хором повторюють.

2.Гра «Обери одяг»

—Які ще предмети одягу могла б придбати мама для Надійки?

—А для — Василька?

—Який одяг носять і хлопчики, і дівчатка?

3.Доповнення речення

—Де ви зберігаєте свій одяг?

—Доповніть речення: «У мене в шафі є...»

4.Гра «Добери одяг для...»

—Щодня ви відвідуєте школу, після занять гуляєте, іноді ходите в гості, на свята, займаєтесь спортом. Чи завжди ми одягаємося однаково?

—Допоможіть Надійці та Василькові правильно дібрати одяг для:

•занять у школі;

•уроку фізкультури;

•прогулянки;

•свята.

5.Гра «Що яке?» (утворення пар)

Сукня тепле

костюм коротенька

кофтинка святкова

светрик вишивана

спідничка спортивний

сорочка пухнастий

пальто шовкова

6.Гра «Одягни малу Іринку»

—У Надійки та Василька є молодша сестричка Іринка. Допоможіть їм одягти дівчинку для прогулянки, коли надворі:

•тріщить мороз і йде сніг;

•пригріває весняне сонечко;

•спекотний літній день;

•дощова, похмура осінь.

7.«Одяг для Барбі»

—У Надійки є улюблена лялька Барбі. Послухайте, що про неї розкаже дівчинка:

—Моя улюблена лялька — Барбі. Для неї я пошила червону сукню, довгу синю спідничку і блакитну шовкову кофтинку. А мама сплела для моєї ляльки пухнасту жовту шапочку.

—Дівчатка, а у вас є улюблена лялька?

—Який одяг у неї?

—Хто його пошив?

Розповідають 3-4 дівчинки.

8.Фізкультхвилинка

На уроці всі стомились,

Адже добре потрудились.

Тож давайте для розрядки Зробим кілька вправ зарядки.

Раз! — підняли руки вгору.

Два! — нагнулися додолу.

Три! — повернулись вправо, вліво.

На «чотири» — всі присіли.

Похитали головою,

Ще й притупнули ногою.

Пальчиками повертіли І за парти тихо сіли.

9.Робота над віршем Г. Бойка «Бруднуля»

—У Надійки і Василька є сусідка — дівчинка Ганнуля. Ось яка вона!

Учитель декламує вірш.

БРУДНУЛЯ

Шапочка у глині,

Сажа на коліні,

Пальчики зелені,

Плаття у смажені,

У смажені навіть ніс,

На щоках сліди від сліз.

Отака Ганнуля,

Дівчинка-бруднуля.

Мама доню одягала,

В коси бантик заплела.

Відійшла лиш мама —

Бантик під ногами.

Отака Ганнуля,

Дівчинка-бруднуля.

В пальтечку своїм новім Вийшла вона з дому,

А вернулася у дім Ніби у старому.

— З гірки я спускалася,

На пальті каталася!

Отака Ганнуля,

Дівчинка-бруднуля.

Спать вона лягала —

Не помила ніжки.

Плаття і панчішки Кинула під ліжко.

Отака Ганнуля,

Дівчинка-бруднуля...

—А серед вас чи ваших друзів немає таких Ганнуль-бруднуль?

—Дайте поради Ганнулі-бруднулі!

10.Бесіда

—Надійка та Василько були задоволені своїми покупками. Вони бережуть свій одяг. Ось як вони це роблять.

Над і й к а. Я стараюся, щоб мій одяг завжди був чистий, охайний. Сама чищу щіткою пальто, перу шкарпетки і носові хустинки, учуся прасувати. Умію пришивати ґудзики.

Василько. Я завжди акуратно розвішую свій одяг на плечиках у шафі, складаю на полички білизну, сорочки, шкарпетки. Чищу щіткою шкільний костюм.

—Діти, а як ви доглядаєте за своїм одягом?

11.Робота над віршем Т. Коломієць «Праля»

ПРАЛЬНЯ

Ляльчине убрання Я зберу.

Ляльчине убрання Поперу.

Лийся, водичко, із крана,

Буде спідничка попрана.

Лийся, водичко, сріблиста,

Буде хустиночка чиста.

Почеплю убраннячко На шнурі,

Посушу убраннячко У дворі.

Сонечко буде світити,

Ляльчину хустку білити,

Буде вітрець повівати,

Буде вбрання висихати.

—Що робила дівчинка?

—А хто з вас вміє прати?

—Які речі?

12.Заучування вірша

Про охайність пильно дбай,

Чистим одяг свій тримай.

—Чому одяг у кожного з нас завжди повинен бути чистим?

—Як цього досягти?

13.Інтерактивна вправа «Мікрофон»

—Уявіть, що ви — директор магазину «Одяг». Вам необхідно зробити повідомлення про те, який новий одяг привезли у ваш магазин.

14.Гра «Доскажи словечко»

—Надійці купили шовкову рожеву святкову... {сукню).

—Василькові купили теплий пухнастий зелений... {светрик).

—Бабуся сплела онукам м’які тепленькі візерунчасті... {рукавички).

15.Поширення речення Надійці купили сукню.

Батьки купили Надійці сукню.

Батьки купили Надійці на день народження сукню.

Батьки купили Надійці на день народження шовкову сукню. Кожне речення учні повинні збільшити на 1(2) слово.

16.Складання розповіді «Мій улюблений одяг»

—У кожного є свій улюблений одяг. І у Василька також. Ось, послухайте.

Мій улюблений одяг — светрик, що сплела мама. Він теплий, м’який. Светрик блакитного кольору з темно-синіми смужками. Я часто одягаю його взимку.

17.Гра «Упізнай слово»

Учитель називає початок слів — назв одягу, а діти закінчують кожне слово.

Со...{рочка), сук...{ня), шу...(ба), спід...(киця) тощо.

IV. Підсумок уроку

—Що найбільше сподобалось на уроці?

—Було найцікавішим?

—Які нові слова запам’ятали?

Категорія: Розвиток зв’язного мовлення | Додав: SYLER (20.12.2013)
Переглядів: 4728 | Рейтинг: 0.0/0
Рослини. Рослини і людина: що дають рослини людям, вшанування рослин. Охорона...
Текстильні матеріали. Плетіння «косичка»
Поняття про композицію як витвір мистецтва. Практична робота «Півник і курочк...
Що може комп’ютер
Ліплення з пластиліну. Властивості пластиліну. Інструменти та пристосування д...
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]