Перевір себе: Що я знаю про погоду та природу навесні?

Тема 50. Перевір себе: Що я знаю про погоду та природу навесні?

Мета: підсумувати знання учнів про природу навесні; розвивати навички самостійної роботи; виховувати дбайливе ставлення до природи.

Хід уроку

I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань

Перевірка домашнього завдання

— Які найперші ознаки весни в неживій природі, у житті рослин і тварин вам удалось помітити7

— Розкажіть, як ви разом із дорослими виготовляли шпаківні для птахів.

III. Повідомлення теми і мети уроку

— Сьогодні на уроці ви доведете, що розумієте, як від стану неживої природи навесні залежить розвиток рослин, життя тварин і людей, і знаєте, як правильно поводитися в природі навесні.

IV. Вивчення нового матеріалу

1. Робота за підручникам (с. 122-121)

їжа чок Хитрячок запитує...

 1) Весна — це шлях, який проходить природа від... Закінчи речення.

 2) Сніготанення, скресання криги на водоймах, льодохід, повінь — це весняні явища в житті... (природи). Встав пропущене слово.

 3) Обери, які з цих рослин занесені до Червоної книги України.

а) Підсніжники;

б) бузок;

в) береза;

г) тюльпани.

 4) Що станеться, якщо всі люди, які бувають серед природи, вириватимуть для букетів квітучі рослини у лісі й степу, на луках?

 5) Що станеться, коли люди не купуватимуть букетики дикорослих весняних рослин7

 6) Як ти діятимеш, якщо натрапиш серед трави на безпомічних пташенят чи звірят?

2. ФІзкультхвилинка

V. Узагальнення й систематизація знань

1.Хвилинка милування природою

— Розгляньте фотографії весняної природи. Помилуйтеся пейзажами та пригадайте нашу весняну мандрівку.

— Що вам запам'яталося, сподобалося найбільше?

— Про що захотілося розповісти своїм друзям?

— Що вас уразило?

— Які знання ви зможете використати у щоденному житті?

— Тепер рушаємо у четверту мандрівку — в гості до літа.

Клас

 2.Сторінка дослідника. Як орієнтуватися у лісі

 Робота в групах

 Можна орієнтуватися:

 • За Сонцем

 Встановити палицю — гномон у землю, розчистити навкруги поверхню. Найменша тінь від гномона буває... (опівдні, вранці, ввечері), і вона вказує на... (північ, південь).

 • За деревом, що стоїть окремо

 Дерево, що окремо стоїть, має менше гілок з... (північного, південного) боку. Встаємо обличчям у бік півночі і визначаємо інші сторони горизонту.

 ■ За мохами і лишайниками

 На... (південній, північній) стороні стовбура дерева більше моху. Те саме правило стосується каміння — мох наростає з... (північного, південного) боку.

 ■ За мурашником

 Мурашник має пологий схил на (півночі, півдні) — і крутіший на... (півночі, півдні), так само, як правило, мурашники розташовуються на... (півдні, півночі) від дерева.

 VI. Підбиття підсумків. Рефлексія

 — Що нового ви дізналися на уроці?

 VII. Домашнє завдання

 — Підготуйте повідомлення про прикмети, які допомогають орієнтуватися в лісі.

Категорія: Природознавство / Я і Україна | Додав: SYLER (06.01.2014)
Переглядів: 5547 | Рейтинг: 0.0/0
У колі рідної сім'ї. Урок позакласного читання
Об’ємні вироби із природних матеріалів. Виготовлення виробів із каштанів та ж...
Уроки чемності
Українська народна казка «Дрізд і голуб». Прислів'я. Загадки. Підсумок із...
Піклування про здоров'я в сім'ї. Доброзичливі й добрі стосунки між чл...
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]