Яскраві краплини літніх канікул. Твір – розповідь з елементами опису

Тема: Яскраві краплини літніх канікул. Твір – розповідь з елементами опису

Мета: вчити учнів складати твори – розповіді з елементами опису про пережите, побачене під час канікул, збагачувати лексичний словник, викликати бажанняпередавати свої враження влучними образними виразами; розвивати зв’язне мовлення,творче мислення, уяву, увагу, пам’ять, спостережливість; виховувати бережливе ставлення до природи, любов до родини, Вітчизни, інтерес до вивчення українcької мови.

Обладнання: малюнки, ілюстрації, фотографії, музичні твори, опора «Куб», картки для індивідуальної та самостійної роботи.

Хід уроку

1. Організація класу

1.1. Слово вчителя

Уроки творчості, натхнення уроки,

Добра і радості, і мудрості глибокої,

Усі шляхи тернисті перейти

Уроки творчості поможуть вам завжди.

2. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми та завдань уроку

2.1. Створення позитивного настрою

- Розпочинаємо урок розвитку зв’язного мовлення, на якому ми будемо писати твір ... Вслухайтесь в слова цієї пісні і скажіть про що саме? ( Пісня «Канікули»)

- Правильно. Сьогодні ми будемопрацювати у творчій студії «Слово». І розпочнемо роботу словами великого Кобзаря.

Ну що б, здавалося слова?

Слова та голос ... більш нічого.

А серце б’ється, ожива,

Якїх почує ...

(Діти промовляють слова Т.Г. Шевченка разом з учителем напівголосно).

- Задумайтесь над цими рядочками. Давайте сьогодні на уроці ми оживимо свої серця і душі красою рідного українського слова. Нехай наші серця затріпочуть від того, що ми самостійно можемо словом створити красу.

2.2. Оголошення теми уроку

- Уважно подивіться на дошку і спробуйте розкодувати тему твору, якого будемо писати згодом.

ЯСКРАВІКРАПЛИНКИЛІТНІХКАНІКУЛ

(Яскраві краплинки літніх канікул)

- Як ви гадаєте, про які саме «яскраві краплинки» йдеться в нашій темі?

 (Відповіді дітей).

2.3. Розгляд ілюстрацій, малюнків, фотографій, сувенірів, поробок.

 - Закінчилиськанікули. За літо ви всі добре відпочили, засмагли, подорослішали. Яквидно із вашої виставки малюнків, фотографій, ілюстрацій, сувенірів, поробок канікули ви провели чудово,по – різному.

3. Актуалізація опорних знань учнів

3.1. «Гронування»

- Які асоціації виникають у вас, коли ви чуєте словосполучення літні канікули?

3.2. Складання діалогів про літні канікули. Робота в парах.

- Розкажіть, будь ласка, своєму сусідові по парті, де і як ви провели літні канікули. Пам’ятайте про правила ведення діалогу.

- Що цікавого ви дізналися від свого сусіда по парті?(Відповіді учнів.)

3.3. Робота в групах. Вправа «Кути»

- Діти, ви вжепочули і знаєте, хто і де відпочивав. Тому ви зараз об’єднаєтесь до якогось кута.

а) 1. Мальовниче село (місто).

 2.Морський прибій.

3. Табір відпочинку.

- Прошу пригадати і розказатинайцікавіші пригоди, які трапились із вами під час відпочинку.

(Спікервід кожного кута коротко розказує причини, названі в його групі та найцікавішу історію учасника кута).

б) Гра «Розминкарозуму»

1групаіз розрізаних стрічок складає і розтлумачує прислів’я.

*Влітку з потом, а взимку з повним ротом.

*Липень – вершина літа.

*У серпні хліборобові три роботи – косити, орати й сіяти.

2група в певній послідовності розміщуєназвилітніх свят.

...День незалежностіУкраїни.

...ІванаКупала.

...Спаса.

...Петра і Павла.

...День Конституції України.

...Успення Присвятої Богородиці.

...Маковія.

...День захисту дітей.

...Зелені свята ( Трійця )

 - Назвіть серед них державні свята.

3 група – доримовує вірш, підбираючи із довідки потрібні слова.

- Пограємо в гру «Сито». Вам потрібно «пересіяти» слова і дібрати тільки ті, які підходять за змістом.

Канікули, канікули – чудесна це ...( пора).

«Канікули, канікули» – гукала ...( дітвора).

Та сплило тепле ...( літечко),

Настав осінній...(час)

Ми радо поспішаємо у нашвеселий ... (клас).

Довідничок: урок, школа, клас, літо, парта, дітвора, дзвінок, пора, річка, літечко, ставок, час.

3.4. Поетична хвилинка

- А зараз ми помандруємо до «Кузнілітературного слова». Можливо, хтось хоче прочитати вірші власні чи авторські на літню тематику.

 (Читання учнями віршів авторських чи власнихпід супровід спокійних музичних творів).

         Три літні місяці ідуть -

         Це червень, липень, серпень.

         Хліба і овочі ростуть

         І фрукти зріють.Тепло!

         В гаях пшеничний спів луна,

         Водичка тепла в морі,

         І навіть ніч така ясна,

         Так палко сяють зорі!(В.Бутрім )

Літом ластівка літає,

Ластів’ятмалих навчає:

«Не лінуйтесь ластів’ята,

Вчіться літечком літати,

Бо як літо відлітує ,

Ми за море помандруєм».

ЛІТО

         Літо, літо, літо, літо!

         Барвами усе розшито,

         Ти несеш тепер мені

         Теплі і щасливі дні.

         Зацвітають квіти в полі,

         Кінчились заняття в школі

         І прощайте до пори,

         Ручки, парти і книжки.

         Буду в річці я купатись,

         Із дощем в піжмурки гратись

         І, як із води, рости,

         Щоб у клас наступний йти!

 - Які почуття виникають у вас, коли ви чуєте поетичне слово та ліричну мелодію?

4. Підготовча робота до написання твору

4.1. Слово вчителя

- Щойно ви прослухали музичнітапоетичні твори, споглядали виставку малюнків, фотографій, поробок. Завдяки спілкуваннюіз сусідами по парті, в «кутах»ви пригадали тепле літечко, веселі канікули і, мабуть, в кожного із вас на згадку в пам’яті залишиться якась «яскрава краплинка», найкраща мить цієї чудової пори.

4.2. Розминка «Доберіть влучне слово»

- Щоб написати гарний твір, потрібно навчитися влучно добирати слова. Складемословничок.

Мальовниче село -садок, роса, город, господарство, ліс, гриби, фрукти, овочі, річка, ставок, сіно, рибалка, соловейко, художні твори ...

Морський прибій -шум моря, хвилі, чайки,пісок, мушлі, сонечко, морозиво, аквапарк, екскурсія.

Табір відпочинку – веселі ігри, змагання, перемога, нагороди, екскурсії, парк, каруселі, вожаті, друзі.

- Молодці, діти. Ці та інші слова допоможуть вам написати твір.

Хвилинка релаксації. Метод «Міні – ермітаж» (за С. Пальчевським)

- Сядьте рівненько, подивіться на небо. Вдихніть повітря, воно наповнює легені, все ваше тіло здоров’ям. Вдих, 1– 2, затримали повітря, видих. Ще раз.

Покладіть руки одна на одну на парту, на них – голівки, заплющіть очі. Пригадайтеяскраві спогади про літні канікули.(Звучить музика).

- Розплющіть очки. Підійміть голівки. Потягніться до сонечка, до блакитного неба, подивіться на нього, а тепер – один до одного. Подаруйте усмішку і побажайте подумки здоров’я і добра вашим друзям.

4.3. Стратегія «Кубування» (повторення видів текстів)

(Вчитель проводить учнів через процес «кубування», пропонуючи викласти думкиусно).

Завітав сьогодні в клас

На урок знову до вас

Кубик, діти, не простий,

Кубик, діти, чарівний.

Він доріжку прокладає,

Знання наші перевіряє.

 -Увага! Аналізуємо знання «Чарівного кубика».

Які види текстів ви знаєте?

Текст – опис - це ...?

Текст – розповідь – це ...?

Текст – міркування -це ...?

Пригадайте будову тексту.

Який тип тексту найбільше підходить, щоб поділитися своїми враженнями про літо? Чому?

(Текст – розповідь з елементами опису).

4.4. Робота над пам’яткою

У кожного з вас на парті є пам’ятка. Прочитайте її мовчки і пригадайте умови написання твору.

(Діти читають мовчки).

ПАМ’ЯТКА

1)Кожну частину тексту писати з абзацу.

2)Речення будувати невеликі.

3)Давати повні відповіді на запитання.

4)Послідовно викладати свої думки.

5)Стежити за мовою.

6)Уникати повторів слів.

7)Під час написання складних слів користуватися орфографічним словником.

4.5. Структурний аналіз тексту

а) Складання плану.

         1.Початок канікул.

         2.Від’їзд на відпочинок.

         3.Найяскравіші краплини канікул.

         4.Мої сподівання.

5. Усне складання твору

6. Орфографічна підготовка

Слова з орфограмами:влітку, велосипед, увечері, криниця, додому, аквапарк, змагання.

7. «Спроба власного пера». Написання твору.

- Отже, беріться до найвідповідальнішої і найцікавішої роботи – написання творів-розповідей з елементами опису «Яскраві краплини літніх канікул».

7.1. Самостійна робота учнів

7.2. Індивідуальна допомога слабким учням

8. Перевірка виконаної роботи

8.1. Самоперевірка

8.2. Зачитування 2 – 3 робіт

9. Підсумок уроку

-Діти, які ваші враження від уроку?

-Скажіть, чи справдилися ваші надії?

- Дякую вам за чудову роботу, підтримку, взаєморозуміння. Любіть нашу Вітчизну, родину, рідну мову, довкілля ...



Джерело: noindex
Категорія: Розвиток зв’язного мовлення | Додав: SYLER (07.01.2015)
Переглядів: 3708 | Рейтинг: 2.0/1
Техніка безпеки при роботі з комп’ютером і правила поведінки в комп’ютерному ...
Дослідницький практикум. Чим славиться моє місто (село)
А. Григорук «Той ще не музика, хто в дудку дме». Підсумок теми
Розпорядок дня учнів і його вплив на здоров'я. Правиль­на організація роб...
Практична робота: моделювання ситуацій спілкування про небезпеку за телефонам...
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]