Музичні нотатки

Тема: Музичні нотатки

Мета уроку:

  • вивчити метод ділення навпіл;
  • ознайомитись з музичними термінами;
  • розвивати увагу, логічне мислення, пам'ять;
  • виховувати естетичні почуття.

Обладнання: програма "Музичний редактор", мультимедійна енциклопедія "Классическая музыка".

Хід уроку

I.         Організаційний момент.

Повторення правил з техніки безпеки.

Розминка.

–Послухайте, яку icтopiю  розповіла мені моя сусідка.

У нашому новому чотириповерховому будинку два під'їзди. На кожну сходову клітку виходять двеpi чотирьох квартир.

Отут я попросив Ганну на хвилинку зупинитися i швидко підрахував: у будинку 32 квартири.

Учора на noдвіp'i мене зустріли хлопці i запитали, у якій кварmupi я живу. Я відповілa:

- А ви відгадайme. Можете задавати мені питання, тілъки майте на увазі, я буду відповідamu лише "так" чи «ні". Тому кожне ваше питання повинне починатися словами "чи вipнo, що... ".

Один хлопчисько (він стояв з велосипедом) відразу сказав:

- Немає нічого простішого. Я буду тебе запитувати, чи вipнo, що ти живеш у 1-й квapmupi, у 2-й, у 3-й, у 4-й? Поки ти не скажет "так". Мені знадобиться якнайбільше тридцять два питання.

Але отут його перебила дівчинка:

  • Подумаєш, тридцять два питання! Мені вистачить i тринадцяти! Спочатку я довідаюся, в якому niд'їздi ти живеш – "у першому?" запитаю тебе, відповicu "так " – виходить, у першому, відповісu "ні "– так у другому. А потім переберу один по одному вci квартири в під'їзді.
  • А мені вистачить i сім питань! – paдicнo закричав найменший із усієї компанії.
  • Спочатку я довідаюся, в якому niд'їздi ти живеш. Про поверх я довідаюся за трьох питань: "Чи вipнo, що ти .живеш на 1-му noвepci? На другому? На третьому? ", а квартиру на noвepci - ще за трьох! Всього – сім.
  • Ні! Краще запитати "Чи вipнo, що ти живеш вище 2-го поверху? ". Якщо "Так ", то наступним запитанням з 'ясуєш, на якому саме noвepci живе дівчинка, а всього знадобиться шість питань ".

•    Чи можна за меншу кількість питань, з'ясувати номер квартири, де проживає дівчинка?

Відповідь: За 5 питань. 1 - номер під'їзду, 2-3 номер поверху, 4-5 номер квартири.

- Чи вipно, що ти живеш у першому niд'їздi? Ганна відповіла: "Hi".

I я зрозумів, що її квартира знаходиться в другому під'їзді (під'їздів всього два)!

 

  • Чи вipнo, що ти живеш вище 2-го поверху?
  • Так.

-А чи вipнo, що нижче четвертого?

- Hi. (Тобто на четвертому).

Виходить, Люся живе в другому під'їзді на четвертому поверсі. У мене залишилося два питання на чотири "підозрілі" квартири - 29-а, 30-а, 31-а, 32-а.

  • Чи вipнo, що номер mвoє'ї квартири більше 30?
  • Hi.
  • Ти живеш у 29-й?
  • -Hi.
  • Виходитъ, ти живеш у 30-й, – сказав я з радістю.

Зрозумілии ви, чому знадобилося так мало питань? Кожне моє питання поділяло номера "підозриілих" квартир (тих, серед яких знаходиться Ганнусина) на дві piвнi частини.

Дізнавшись відповідь, у будь-якому випадку зменшуєш число "підозрілих" квартир piвно вдвічі (Цей метод зветься методом ділення навпіл).

ІІ.   Перевірка домашнього завдання.

  1. Число 25.
  2. Для утворення магічного квадрату необхідно 9 чисел. Різниця між числами постійне число. Якщо перше дорівнює 1, а останнє 33, то якщо до 1 додати 7*х отримаємо 33, тобто iз рівняння 1+7х=33,  х=4, тобто це числа 1, 5, 9, 13, 17, 21, 25, 29, 33.

Чи утворюють ці числа магічний квадрат? Чому? Пригадайте, як утворюється магічний квадрат? (алгоритм див. урок 21). Відповідь:

13

33

5

9

17

25

29

1

21

  1. Актуалізація опорних знань.
  2. Вивчення нового матеріалу.

Робота за подручником стор 56.

Дуже корисне використання мультимедійної енциклопедії "Классическая музыка" компанії Эксфорс. На сайті СШ №52 м. Києва http://edu.kiev.ua/schools/s52  можна знайти методичні рекомендації щодо проведення цього уроку (комп'ютерну підтримку уроку) та приклади музичних фрагментів.

Вокальна музика, тобто музика, що виконувалася людськими голосами, являє собою поєднання двох видів мистецтва: музики i пoeзiї. Майже yci вокальні добутки мають слова. От чому їx мелодії тією чи іншою мipoю зв'язані не тільки з мовою, але i з виразними інтонаціями людської мови. Звідси велика поширеність вокальних жанрів: пicнi, романси, хор, oпepнi apiї.

Інструментальна музика, як правило, не зв'язана зi словом, з розмовною мовою. Така музика iнодi буває важка для розуміння. Особливо це стосується непідготовлених слухачів.

Європейська Інструментальна музика розвивалася пізніше вокальної. Протягом усього середньовіччя вона зберігалa прикладний характер, супроводжуючи piзнi моменти життя городян: урочисті i жалібні прцесії, мicькi i придворні бали, виїзди на полювання. У домашній обстановці грали пicнi i танці на щипкових струнних інструментах. Найчастше на багатострунній лютні попередниці гітари i мандоліни. Ці невеликі п'єси i були одним iз джерел розвитку класичної інструментальної музики.

Оркестр — колектив музикантів (12 чоловік i більше), що грають на різних інструментах i спільно виконують музичні добутки. Tepмін "оркестр" у XVII-XVIII ст. замінив розповсюджений у крїнах Європи термін "капела". По складу розрізняються оркестри струнний, народних інструментів, духовий, симфонічний тощо, за жанровою ознакою - естрадний, джазовий, військовий.

Камерний оркестр (ансамбль) відрізняється невеликою кількістю виконавців i невеликою кількістю струнних інструментів із клавесином, духовими (нині також ударними).

Симфонічний оркестр — найбільший за складом i найбагатший за виразними можливостями з оркестрів, розповсюджених у сучасній музиці. Великі симфошчні оркестри нараховують більш 100 музикантів.

Сучасний симфонічний оркестр складається з 4-х основних груп. Фундаментом оркестру служить струнна група: скрипки, альти, віолончель й у більшості випадків струнні є основними носіями мелодійного початку в оркестрі. Кількість музикантів, що грають на струнних, складає приблизно 2/3 усього колективу.

У групу дерев'яних духових інструментів входять флейти, гобот, фаготи i кларнети. Кожний з них має звичайно самостійну партію. Уступаючи струнним в тембровій насиченості, динамічних властивостях i poзмаїтостi прийомів гри, духові мають більшу силу, компактність звучання, яскраві барвисті відтінки.

Третя група інструментів симфонічного оркестру - мідні духові: труба, валторна, туба, тромбон. Вони вносять в оркестр нові яскраві фарби, збагачують його динамічні можливості, додають звучанню міць i блиск.

Усе більшого значення набувають у симфонічному оркестрі інструменти ударної групи. Основна їхня функція ритмічна. Kpiм того, вони створюють особливий звукошумовий фон, доповнюють i прикрашають оркестрову палітру. За характером звучання ударні поділяються на 2 типи: одні мають визначену висоту звуку: литаври, дзвіночки, дзвони, ксилофон, інші позбавлені точної звуковисотності: барабани, тарілки, трикутник, бубон.

Фізкультхвилинка.

Станьмо, діти, чітко в ряд,

Вирушаємо у сад.

Руки вгору піднімаємо,

Наче яблука зриваємо.

Назбираємо багато.

Щоб узимку ласувати

V.        Робота за комп'ютером.

Програма "Музичний редактор" (можна використати Dance Machine або Cakewalk Pro Audio 8.5). Заздалегідь підготувати музичні файли iз знайомими мелодіями. За необхідними файлами можна звернутися до інтернету на сайт www.mp3.ru , www.midi.ru . Можна скористатися музичним редактором середовища програмування "Логомиры 2.0", який можна взяти на сайті http://www.int-edu.ru/logo/demo/LM20dw.exe  або на сайті СШ №52 міста Києва http://edu.kiev.ua/schools/s52 .

Релаксація.

Вправи для очей.

Сидячи за столом, розслабитися та повільно рухати очима зліва направо. Потім справа наліво. Повторити 3 рази в кожен бік.

Вправи для рук.

Масаж долонь. Покласти руки, зігнутi в ліктях, на край столу. З'єднати долоні разом перед собою. На рахунок раз – кінчики пальців лівої руки piвномipно рухаються вниз до кінця долоні правої руки, на рахунок два вихідні положения, на рахунок три – кінчики пальців правої руки piвномipно рухаються вниз до кінця долоні лівої руки, на рахунок чотири – вихідні положення.

VI.      Закріплення знань учнів. Підсумок уроку.

  • В чому полягає метод поділу навпіл?
  • Як знайти музичний файл?
  • Яки нові терміни, поняття ви вивчили?

VII.     Домашнє завдання (диференційоване).

– Виконайте завдання "Для розумників i розумниць" (з підручника на cтopiнцi 57).

Завдання 1. Пояснення: Слово "темп" походить від латинського tempus час, одиниця часу. У нашому випадку під темпом розуміють швидкість руху в музиці, обумовлену числом метричних часток в одиницю часу (наприклад, у хвилину). Спробуй запам'ятати основні з них.

Придумай подію, яка зашифрована стрілками. 3 якої клітинки почнеться твоя розповідь, де закінчиться?

Яку цифру отримаємо?

Завдання 2. За яку найменшу кількість питань можна з'ясувати, де живе дівчинка, якщо будинок 16-поверховий та має 2 підзди?

Категорія: Інформатика (Сходинки до інформатики) | Додав: SYLER (21.03.2017)
Переглядів: 612 | Рейтинг: 0.0/0
Запитання до природи. Як економно використовувати воду вдома?
Симетрія в природі. Згинання паперу. Вирізування деталей симетричної форми
Робота з природним матеріалом. Сувеніри із насіння ясена, клена
В. Сухомлинський «Соловей». Підсумок із теми
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 16
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]