Паперопластика. Подарунок власноруч

Паперопластика. Подарунок власноруч

Мета: навчальна: продовжувати ознайомлювати учнів із видами паперової пластики; закріплювати знання про узагальнення форми; формувати прийоми роботи з ножицями; розвивальна: продовжувати формувати в дітей уміння аналізувати, порівнювати, узагальнювати; розвивати творчу уяву, спостережливість, акуратність, увагу; виховна: виховувати в учнів зацікавленість творчою діяльністю в умовах практичної роботи; виховувати почуття прекрасного, любов до своїх друзів та рідних.

Обладнання: навчальні роботи з методичного фонду; фотографії крокусів; матеріали для демонстрації послідовності й техніки виконання роботи.

Матеріали та інструменти: листівочний або кольоровий картон двох кольорів, «жатий» зелений і фіолетовий папір, нитки муліне зеленого та жовтого кольору, клей ПВА, ножиці, лінійка, простий олівець, пензель для клею, ємність для води; серветки для витирання рук і пензлів.

Тип: комбінований рок.

Методи і засоби роботи: евристична бесіда; практична робота на базі засвоєного матеріалу.

Коментар

Папір — матеріал, зазвичай виконаний із рослинних волокон. Уперше папір було виготовлено в ІІ ст. у Китаї. З XIX ст. виготовляється здебільшого із деревини. Відомо понад 600 видів паперу.

Хід уроку

I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань і вмінь

Запитання

• Який вид мистецтва називають паперопластикою?

• Де використовуються твори цього виду мистецтва?

• Якими матеріалами та інструментами користуються під час

створення виробів у техніці паперопластики?

(Учитель демонструє учням декілька зображень різних видів паперопластики й пропонує визначити, в якій техніці їх виконано.)

МІ. Вивчення нового матеріалу

Слово вчителя

(Учитель ознайомлює учнів з історією створення паперу та листівки. Обсяг розповіді вчитель визначає за власним бажанням.)

Листівки (або, точніше, поштові картки) належать до одного з видів образотворчого мистецтва — промислової графіки. Він названий так тому, що його твори створюються за допомогою друкарських машин.

Перші листівки з’явилися в 1869 році в Австро-Угорщині. На них не було малюнків. Але вже через рік у Німеччині та Франції одночасно з’являються листівки, прикрашені малюнками.

Людей, які збирають колекції листівок, називають філокартистами. А найвідоміша колекція листівок належить італійцеві Д. Анджолетті. У ній більш ніж півтора мільйона листівок.

IV. Закріплення вивченого матеріалу

Організація сприйняття творів мистецтва

Бесіда за питаннями

(Учитель пропонує учням розглянути вітальні листівки, на яких зображено квіти, виконані професійними художниками та народними майстрами.)

Трафарети для виготовлення крокусу

• Що зображують на листівках професійні художники, а що — народні майстри?

• Які елементи книжкової графіки використовують художники?

• Який настрій створюють у нас ці святкові листівки?

• Де розташовані основні та другорядні зображення, і як вони пов’язані одне з одним?

• Як художники ставляться до того, що вони зображують?

• Які засоби використовують художники, щоб передати своє ставлення до зображуваного?

• Як ви вважаєте, чи вдалося художникам донести до глядача свій задум?

Творче завдання Слово вчителя

Робити подарунки так само приємно, як і отримувати. Подарунок для мами найкраще зробити власноруч, щоб мама відчула, як сильно ви її кохаєте... Що подарувати? Безперечно, квіти. Крокуси на цій листівці ніколи не зів’януть.

Пояснення до творчого завдання

(Під час виконання творчого завдання вчитель допомагає учням опанувати навички паперопластики.)

З кольорового або листівкового картону виріжте листівку. Зігніть аркуш навпіл.

З контрастного за кольором і тоном картону виріжте прямокутник із нерівним краєм.

Вузьку смужку білого паперу згорніть у формі цифри 8. Акуратно приклейте пласкі ділянки й торці смужки.

 Метелика можна вирізати з обкладинки зошита або намалювати.

 Відріжте невеличкі шматочки жовтого муліне — це тичинки крокусу. Відміряйте та відріжте шматочки зеленого муліне — це травичка. На шматочки жовтого муліне послідовно прикріпіть пелюстки й травичку. Скрутіть їх біля основи.

 Зберіть листівку за допомогою клею ПВА.

 Усередині можна написати вірш або побажання до свята.

 (Учитель демонструє порядок виконання роботи, супроводжуючи його поясненнями.)

 Індивідуальна робота за творчим завданням

 Учні виконують роботу під керівництвом учителя. Коли усі елементи вирізані, вчитель пропонує учням визначити найцікавішу композицію, пересуваючи квіти та вісімку одне щодо одного. Коли композиція задовольнить учня — її можна приклеювати, починаючи з тих елементів, що розташовані позаду.

Після завершення роботи учні мають ретельно вимити пензлі та впорядкувати своє робоче місце.

V. Підбиття підсумків

Коментар

Наприкінці уроку учні повинні давати визначення поняття «паперопласти-ка»; вміти аналізувати, порівнювати, спрощувати, узагальнювати природну форму; демонструвати творчу уяву, спостережливість, акуратність, увагу.

VI. Домашнє завдання

Удома учні мають дібрати та вивчити вірші, присвячені квітам; за бажанням прикрасити листівку деталями, виконавши їх фломастерами.

Навчальна робота клеєм, намистинками тощо.

Категорія: Образотворче мистецтво | Додав: SYLER (03.12.2014)
Переглядів: 2859 | Рейтинг: 0.0/0
Т. Шевченко «Тече вода з-під явора...» І. Франко «Дрімають села...» П. Тичина...
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 17
Повітря. Рух повітря — вітер. Як дбати про чистоту повітря
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКІВ № 12, 13
Сторінками улюблених книг. Урок позакласного читання
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]