Права дитини

Тема уроку: Права дитини

Мета: 
•    ознайомити учнів з поняттям «права і свободи людини» їх видами, міжнародно-правовими актами з прав людини і дитини, механізмом захисту прав людини; визначити їх роль в житті людини;
•    розвивати вміння аналізувати правові ситуації спираючись на статті Загальної декларації прав і свобод людини, Конвенції ООН про права дитини; аргументовано обстоювати власну думку;
•    формувати повагу до прав і свобод людини, розуміння важливості їх дотримання; висловлювати судження про значення захисту прав людини.
Очікувані результати: 
правові:
•    пояснювати поняття права людини;
•    називати міжнародні документи з прав людини і прав дитини, аналізувати зміст окремих статей цих документів;
•    пояснювати, які органи й організації покликані захищати права і свободи людини;
громадянознавчі:
•    виробити власне ставлення до цінності прав і свобод, і значення їх захисту;
•    пояснювати у чому полягає власна відповідальність за виконання громадянських обов’язків;
•    аналізувати ситуації, використовуючи окремі положення міжнародних документів з прав і свобод людини.
Компоненти громадянської компетентності, що формуються на уроці:
•    когнітивний: знання про громадянські права і свободи;
•    ціннісний: розуміння суспільної цінності прав і свобод; осмислення власної відповідальності за виконання громадянських обов’язків;
•    діяльнісно-процесуальний: уміння застосувати механізм реалізації прав і свобод у навчальних ситуаціях.
Тип уроку – урок вивчення нового матеріалу.
Методи, прийоми, форми роботи:
•    робота з текстом нормативно-правових актів;
•    робота в групах;
•    метод «незакінченого речення»;
•    технологія критичного читання «робимо позначки»;
•    метод «мікрофон»;
•    аналіз навчальних ситуацій.
Обладнання : витяги із Загальної декларації прав людини і Конвенції про права дитини, малюнки, що відображають реалізацію певних прав людини, презентація, картки з правовими ситуаціями,
Хід уроку:
І.Організаційний момент.

II.    Актуалізація опорних знань
■    Діти, кожного ранку ви заходите до свого класу і бачите плакат, на якому
зображені державні символи України, (вчитель показує на плакат на стіні з державними символами України).
■    Кожна держава має свої символи.
■    У Вас у кожного на парті є державні символи України. Давайте їх
назвемо.
■    Так, Державний прапор України. А який він має колір? Синій і жовтий.
■    Які ще ви знаєте державні символи? Державний Герб України. Так. Яку він має форму? Форму тризуба.

■    Який ще є державний символ? Державний Гімн України. Його
виконують стоячи на урочистих святах. 

            Мозковий штурм.
Дошка ділиться на дві частини, на кожній із них коротко, у формі ключових слів фіксуються відповіді на запитання:
– Хто я?
– Який я?
Пропоную учням зіставити зміст написаного в колонах тексту і зробити висновки:
– Що відмінного між нами?
– Що між нами спільного?
Висновок. Всі ми надзвичайно різні, проте всі ми люди.
III.    Вивчення нової теми.
Тепер переходимо до вивчення нової теми «Права дитини».
Учитель: 

    -  Ви всі різні та несхожі одне на одного. Як же зробити так, щоб такі різні люди все ж таки жили з повагою одне до одного? Для цього існують правила, які регулюють стосунки між людьми. Життя змусило людей встановити багато різних правил, і ми маємо справу з ними на кожному кроці. Ось у нашому класі на стенді теж є «Правила нашого співжиття», «Правила для учнів». Всі ви повинні дотримуватись цих правил, щоб у школі під час уроків було тихо, щоб кожен мав своє місце за партою, щоб легше було вас навчати, а вам – учитися. 
-  Уявімо собі, що водії не дотримуються правил дорожнього руху. Що б тоді було?

Конституція України - є основним документом нашої держави. У ній записані права людей, права ваших бабусь, дідусів, тат і мам, і ваші, діти. Прошу покласти на парти Конституцію України.

■    Діти, але є документ про права дітей усього світу, який прийняли дорослі з усіх країн і назвали його «Конвенція ООН «Про права дитини».
(Вчитель демонструє дітям Конвенцію ООН.)
Ось цей документ. В ньому записані права дітей для всіх країн світу. Всі діти рівні у своїх правах. Який би колір шкіри вони не мали.
Зараз я вам роздам малюнки із цього документу - Конвенції ООН «Про права дитини», на яких ви знайдете права дітей. Покажіть ці малюнки один одному. (Діти піднімають малюнки) Прав дітей багато. Сьогодні ми познайомимося з тими, які лежать перед вами. Якими ви користуєтеся щоденно. 
.- Для того, щоб наша робота була ефективною, пропоную повторити правила роботи :
Дисципліна –підтримувати тишу в класі , говорити з дозволу;
Толерантність – поважати думку іншого, уважно слухати, не перебивати;
Активність- брати участь у всих подіях, вправах, ситуаціях;
Чесність і щирість – надавати правдиву інформацію;
Робота в малих групах.
■    – Як ви розумієте поняття «права людини»?
■    – Поясніть, чи є свобода правом людини?
■    – Чи важливо для вас мати свободу? Чому?
■    Свобода людини – це відсутність будь-яких обмежень, тиснень у чому-небудь, прямо не пов’язаних із суспільними нормами і правами. За Гегелем «свобода – це усвідомлена необхідність».            Свободи людина може реалізувати без будь-якого втручання держави та її органів. Міра свободи може істотно різнитися в різних суспільствах, за різних політичних режимів..
1.    Вправа « Мозковий штурм»
    Що таке права дитини?( кожна група обговорює і доповідач висловлює міркування)
2.    Зачитування правила про права
Права – забезпечені законом можливості мати, користуватися й розпоряджатися соціальними благами й цінностями, користуватися основними свободами у встановлених законом межах.
Гра «Веселий м'ячик»
Ти котись веселий м'ячик,
Швидше, швидше по руках.
У кого лишився м'ячик,
Той розказує права
А тепер я прошу вас уважно розглянути малюнки і розповісти, які права ви бачите на них
    Повторення прав дитини за плакатом « Світова книга прав дитини» ( діти зачитують « ланцюжком»)
    Всі діти мають право на…
     -життя
    -любов і турботу
                  -виховання у сім'ї
     -повноцінне харчування
                  -відпочинок і дозвілля
                  -освіту
                  -медичну допомогу
                  -вільне спілкування
                  -інформацію
                  -усі діти рівні у своїх правах
     -особлива турбота дітям-інвалідам
                  -особлива турбота дітям без сімей….

3. Надання необхідної інформації. 
а) Зачитування учнями - експертами  віршованих правил поведінки в школі. 
(Учні тим часом у себе на паперових «стрілочках» шукають це саме правило, але записане одним реченням, прикріпляють на плакаті.Робота по групах . Потім з цих «стрілочок» учні викладають на дошці «Стежину правил», яка веде до школи). 
Правила –норми суспільного життя, які визначають дії людей,організацій, колективів у певних життєвих ситуаціях.

VІ.Гра «Додай слово»
    Як прокинувся – вставай. Ти до школи …( поспішай)
    Але й тут не поспішай. Подивись, спочатку, чи нічого не забув, чи в портфелі все …. ( в порядку)
    В школі, в класі не брудни, сміття бачиш …( підніми)
    Не носи в портфелі жуйки, крейду, яблука, кнопки, цвяхи, сірники. А носи …( носовички)
    Будь охайним завжди сам, уникай дірок і … ( плям)
    Вдома близьким не груби. Менших захищай і … ( люби).

VІІІ.Бесіда про обов’язки.
      Обов’язок  - це сукупність моральних зобов’язань людини перед суспільством.
    (Обов’язок  – це те, що ми повинні виконувати, щоб бути корисними собі       та оточуючим.Обов’язково потрібно щось виконувати, хочеш ти цього, чи ні)
    Який ваш головний обов’язок?  ( вчитися в школі, слухатися старших)
    Коли ваші батьки стануть старшими і немічними, який у вас буде обов’язок ?
( Доглядати їх в старості, бо вони тепер дбають про вас малих)
3.Зачитування обов’язків з дошки ( на плакаті) 
    Поважати права інших людей 
     Старанно вчитися у школі 
    Виконувати посильну роботу 
    Берегти шкільне майно 
    Бути чемними в школі, вдома, на вулиці 
    Дотримуватись правил особистої гігієни
      Дотримуватись правил дорожнього руху 
    Дотримуватись моральних норм поведінки
     Охороняти природу 
     Піклуватися про членів сімї, допомагати їм 
    Поважати старших 

ІХ. Виступ представника  по правах дитини.
Х.Підбитя підсумків
1.Вправа « Телеграма»
 - І як підсумок нашого уроку  попрошу Вас написати телеграму з 10-12 слів, у якій будуть відповіді на такі запитання:
-Чи сподобалося тобі заняття?
-Що було важливим?
- Чому навчилися?
- Що сподобалося?

V.    ПІДСУМКИ УРОКУ

    Учитель разом з учнями підводить підсумок уроку, говорячи про те, що кожен кожен громадянин України повинен ретельно виконувати свої обов'язки, тому що саме виконання громадянами обов'язків великою мірою забезпечує їх права.
Категорія: Природознавство / Я і Україна | Додав: SYLER (16.06.2015)
Переглядів: 796 | Рейтинг: 0.0/0
Чим ми чуємо
Конструювання з деталей набору будиночків різної складності за малюнком та вл...
Як зимують птахи і звірі. Турбота людей про птахів, звірів узимку
Професії батьків. Усі професії потрібні. Вшанування праці
Що можна робити з інформацією
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]