Горизонт. Сторони горизонту. Практична робота: визначення сторін горизонту на місцевості і карті

Тема: Горизонт. Сторони горизонту. Практична робота: визначення сторін горизонту на місцевості і карті

Мета: удосконалювати навички групової роботи при вивченні нової теми: «Компас. Орієнтування за компасом» самостійно, при підготовці міркувань, розв'язування ребусів, кросворду; розвивати діалогічне мовлення в ході роботи в групах, монологічне мовлення при складанні міркувань; пізнавальну активність під час підготовки повідомлень; спостережливість; учити міркувати, аналізуючи об'єкти природи; знання роботи з компасом застосовувати на практиці.

Обладнання: картки (ребуси, кросворд, компас, сторони горизонту); ілюстрації місцевостей; глобус, компас.

Хід уроку

I. Актуалізація опорних знань

1. Робота з зошитом.

Колективно-групова робота: спостереження за погодою.

2. Робота з підручником.

Складання в парах діалогів за матеріалами вивчених статей підручника.

3. Повідомлення учнів.

Слухання повідомлень учнів «Уявлення людей про Землю».

II. Мотивація навчальної діяльності

1. Бесіда.

— Пригадайте уроки образотворчого мистецтва — малювання пейзажу. З чого слід починати малюнок? (З лінії горизонту).

— Сьогодні ми більше дізнаємося про горизонт, його сторони, будемо вчитися роботі з компасом.

2. Робота у групах. Відгадати ребуси.

(Обрій)

(Горизонт)

(Компас)

III. Опрацювання нового матеріалу

1. Словникова робота.

Горизонт — частина земної поверхні, яку ми можемо охопити оком.

Лінія горизонту — уявна лінія, по якій небо ніби з'єднується із поверхнею землі.

2. Слово вчителя з елементами бесіди.

Частина земної поверхні на відкритих для нашого погляду місцях, де добре видно лінію горизонту, називається відкритою місцевістю, а горизонт — видимим, у лісах, горах і містах лінію горизонту не видно, тому таку місцевість називають закритою. До лінії горизонту неможливо наблизитися: вона постійно віддаляється.

— Поміркуйте, на яких ілюстраціях місцевість можна назвати відкритою, а на яких — закритою. Чому?

Горизонт має основні сторони: північ, південь, схід, захід.

Між основними сторонами горизонту знаходяться проміжні сторони: північний схід, південний схід, північний захід, південний захід (Пн.-Сх.; Пн.-З.; Пд.-Сх.; Пд.-З.).

3. Завдання учням.

Спробуйте розмістити проміжні сторони горизонту між основними.

4. Розповідь учителя. (Демонстрування ілюстрацій).

— Де знаходиться північ?

Ви вже знаєте, що Земля має властивості магніту, і на Землі два магнітних полюси — північний і південний. Від одного полюсу до другого йдуть силові магнітні лінії. Існує прилад для визначення сторін горизонту — компас. Магнітна стрілка компасу завжди вказує на північ.

5. Робота у групах. Опрацювання за підручником будови компаса і правил користування компасом. Кожна група має 1—2 компаси.

1) Підписати частини компаса.

2) Продемонструвати правила роботи з компасом. Зробити по 5 кроків на північ (І група), південь (II група), захід (III група), схід (IV група).

IV. Оцінювання і самооцінювання Робота в зошитах. Взаємоперевірка.

V. Підбиття підсумків уроку Робота у групах.

Розгадування кросворду на швидкість.

1. Яка планета має властивості магніту? (Земля)

2. Прилад для визначення сторін горизонту. (Компас)

3. Синонім до слова обрій. (Горизонт)

4. У який колір фарбується кінець стрілки компаса, що вказує на північ? (Синій)

5. Стрілка компаса завжди вказує на ... . (Північ)

6. Спеціальний важіль, який фіксує стрілку. (Аретир)

VI. Домашнє завдання

1. Опрацювання статей підручника.

2. Календар спостережень за погодою.

3. Індивідуалізоване завдання. Підготувати повідомлення про орієнтування на місцевості без допомоги компаса.



Джерело: noindex
Категорія: Природознавство / Я і Україна | Додав: SYLER (17.01.2015)
Переглядів: 3345 | Рейтинг: 0.0/0
«Грамотний-видющий і на все тямущий»
Запитання до природи. За що нам удячні хатні улюбленці (рослини, тварини)?
З Елзіком по планеті
Роль харчування для здоров'я. Адекватне якісне харчування
Новорічні гірлянди. З’єднання елементів гірлянди. Виготовлення новорічної гір...
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]