Тема: Конструктивні вправи зі спільнокореневими словами, вживання їх у реченнях, зв'язних текстах. (Вправи 213 - 217.) Мета: Закріпити й узагальнити знання учнів про морфемну будову слів, закріплювати вміння розрізняти спільнокореневі слова та форми одного й того самого слова. Вправляти учнів у розборі слів за будовою. Виховувати почуття любові і поваги до свят і традицій українського народу. Обладнання: Ілюстрації краєвидів Закарпаття, міста Мукачеве (для тренувального диктанту-інформації). ХІД УРОКУ I. Організація класу до уроку. II. Повторення вивченого матеріалу. 1. Фронтальне опитування. — З чого складається наше мовлення? — Які бувають речення за метою висловлювання? — За інтонацією? — Наведіть приклад розповідного речення. Утворіть з нього питальне речення. — Чи траплялись питальні речення у домашній вправі? 2. Перевірка домашнього завдання. (Вправа 212.) — Прочитайте тексти, коментуючи, які букви вставили у словах. — Назвіть слова у тексті, де були пропущені букви у префіксах. — Яким правилом скористалися, щоб вставити пропущені букви у словах безжально, безводному! III. Узагальнення і закріплення вивченого матеріалу про морфемну будову слів. 1. Робота над текстом. (За вправою 213.) а) Читання тексту, словникова робота. — Які почуття викликає цей текст? — Який це тип тексту? (Розповідь.) — Що найцікавіше ви дізнались із цього тексту? — Назвіть, які у тексті є слова з орфограмами. — Прочитайте уважно останній абзац. Підготуйтеся до списування. б) Списування (останній абзац тексту). — Спишіть, підкресліть однорідні члени речення. — Якими частинами мови вони виражені? (Перше речення останнього абзацу — однорідні другорядні члени речення, виражені іменниками. Друге речення останнього абзацу — однорідні присудки, виражені дієсловами.) 2. Каліграфічна хвилинка (підр., с. 109). Д Д Д іч вч пл пл еле еле Дівчата плетуть зелені вінки. — Опрацюйте це речення за алгоритмом (додаток 7). 3. Вибіркове списування. (За вправою 214.) — Прочитайте вірш. Випишіть спільнокореневі слова. Позначте у них корінь. Фізкультхвилинка. 4. Повторення порядку розбору слів за будовою. а) Змінити слово і виділити змінну частину (закінчення) або довести, що в слові закінчення немає (закінчення нульове). б) Дібрати до слова ряд споріднених слів (різних частин мови) і знайти в них спільну частину (корінь). в) Виділити суфікс і префікс (якщо такі є) у слові. 5. Колективне виконання вправи 215. а) Відшукування ключових слів з кожного ряду, які пояснили б значення інших слів. вечір море мороз б) Відбір слів, що відповідають даним моделям. в) Складання речень зі словами, дібраними до схем, запис їх у зошит. — Прочитайте складні речення. Які з них є розповідними? питальними? спонукальними? 6. Творча вправа 216. а) — Чи можна поставити питання до частини слова весел-. Чому? (Тому що це тільки частина, а не повнозначне слово.) б) Утворення нових слів. Який? — веселий. Що? — веселість, весілля. Що робити? — веселити, розвеселяти. 7. Тренувальний диктант-інформація. (Залишити рядок на заголовок.) На заході України розкинулося місто Мукачеве. Воно виникло біля старовинного замку, що захищав захід з гір у низовину. Замок стоїть на високому горбі. У легенді про заснування міста розповідається, що під час його спорудження люди терпіли страшенні муки. Важко було доставляти на гору каміння та інший будівельний матеріал. Звідси і назва — Мукачеве. (З «Цікавої географії «) — Відшукайте у тексті три слова з префіксами. Позначте префікси у цих словах. IV. Підсумок уроку. V. Домашнє завдання з інструктажем. Вправа 217. | |
| |
Переглядів: 2282 | |
Що таке культурна спадщина. Правила поводження у громадських місцях |
Спостереження та досліди |
Живі організми, їх ознаки та умови, необхідні для життя, різноманітність |
На уроці образотворчого мистецтва. Побудова і записування речень, що передают... |
Предметна аплікація із рослинних форм. Зайчик |
Всього коментарів: 0 | |