Відмінювання іменників за відмінками. Початкова форма іменника

Тема: Відмінювання іменників за відмінками. Початкова форма іменника

Мета: ознайомити з поняттям відмінювання як зміною форми слова за питаннями, з системою відмінків іменників; вчити визначати відмінки іменників в тексті; розвивати мовлення учнів; виховувати сумлінне ставлення до навчальної праці, старанність і наполегливість.

Обладнання: таблиця відмінків, картки індивідуального опитування.

ХІД УРОКУ

I. Перевірка домашнього завдання

1. Картки індивідуального опитування

Картка 1

Прочитай прислів’я та приказки.

Вчення — світ, а невчення — тьма. Правда кривду переважить. Більше роби, а менше говори. Від вогню біжу, а у воду скачу. День і ніч — доба пріч. І сміх, і біда, і людям сором казати.

Випиши парами іменники-антоніми. Визнач їх рід.

Картка 2

Чи є синонімами спільнокореневі слова? Доведи свою думку.

Говорити, говіркий, говірливий, заговорити. Радість, радісний, радіє. Цікавість, цікавий, цікавитися.

До виділених слів добери і запиши синоніми.

Картка 3

Спиши текст. Підкресли слова, вжиті в переносному значенні.

Прийшла до беріз осінь. Принесла їм золоті стрічки. Вплели берези стрічки в зелені коси. Сміються сонячні зайчики, а берези сумують.

2. Робота із вправою 107

Перевірку здійснити фронтально.

II. Актуалізація опорних знань та мотивація навчання

Колективне виконання вправи 108 (1, 2).

III. Повідомлення теми і мети уроку

— Така зміна іменників за питаннями називається відмінюванням.

— Подумайте і сформулюйте питання, на які ви хотіли б отримати сьогодні відповіді.

Якщо діти не можуть сформулювати питання, слід звернути увагу на питання на С. 53.

— Саме це і є темою нашого уроку.

IV.Первинне сприйняття та усвідомлення нового матеріалу

 1.Робота в парах (за вправою 109)

— Чи є різні відмінкові форми спільнокореневими словами?

— Давайте заповнимо таблицю, яка допоможе нам усвідомити різницю між спільнокореневими словами і формами слова.

Спільнокореневі словаФорми слова

, , (?) , , (=), , (?) , , (=)

^ )? ^ (=)□ )? □ (=)

)? ^ (=)

2. Колективна робота

Вправа 110 (1,2) — усно; 110 (3) — письмово колективно.

3. Колективне виконання вправи

V. Закріплення та систематизація знань

1. Коментар до домашнього завдання

2. Усне виконання вправи 111 (2, 3)

3. Творча робота (за вправою 112)

4. Коментар до домашнього завдання

VI. Підсумок уроку

Обмін міркуваннями стосовно проблем та досягнень.

— Проаналізуйте свою роботу на уроці.

— Розкажіть, що на уроці ви засвоїли добре, а над яким матеріалом треба буде ще додатково попрацювати.

VII. Домашнє завдання

Правило на С. 53 і 55; вивчити відмінки й питання до них; вправа 113.



Джерело: noindex
Категорія: Рідна мова | Додав: SYLER (19.06.2015)
Переглядів: 1438 | Рейтинг: 0.0/0
Т. Коломієць «На роботу». О. Буцень «Помічниці». Б. Вовк «З кого песик прикла...
Твоя країна — Україна. Символи держави
Новорічні гірлянди. З’єднання елементів гірлянди. Виготовлення новорічної гір...
Запитання до природи. Як економно використовувати воду вдома?
Світ за вікном. Побудова і записування речень, що передають, описують вид із ...
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]