Пейзаж. Весна-красна

Пейзаж. Весна-красна

Мета:

навчальна: продовжувати ознайомлювати учнів із жанрами образотворчого мистецтва; закріплювати знання про пейзаж та засоби передавання настрою в пейзажі; закріплювати поняття про композицію, знання про повітряну перспективу як засіб передавання глибини простору; навчати спостерігати за красою навколишнього світу, дотримуватися в зображенні пропорцій та розмірів;

розвивальна: розвивати в дітей комбінаторні здібності, навички та вміння передавати простір за допомогою кольору; формувати образне, логічне, просторове мислення; продовжувати формувати вміння аналізувати природну форму; навчати міркувати; розвивати окомір, дрібну моторику руки;

виховна: виховувати в учнів естетичне сприйняття навколишнього світу, стимулювати розвиток допитливості.

Обладнання: навчальні плакати, репродукції картин відомих художників і навчальні роботи з методичного фонду; матеріали для демонстрації послідовності й техніки виконання роботи.

Матеріали та інструменти: альбом для малювання; простий олівець; гумка; гуаш; пензлі № 4, 6; ємність для води; серветки для витирання рук і пензлів; палітра.

Тип: комбінований урок.

Методи і засоби роботи: евристична бесіда; практична робота на базі засвоєного матеріалу.

Коментар

Пейзаж — природа, що оточує людину: дерева, пагорби, гори, струмки, ріки, моря. Цей жанр живопису виник наприкінці XVI століття. До цього часу природа була тільки фоном для зображення. Художники-пейзажисти часто їздять на етюди, або, як вони кажуть, на пленер. У перекладі з французької  — чисте повітря. Художники намагаються побачити й відобразити чисте повітря, невловиме світло, подих вітру.

ХІД УРОКУ

I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань і вмінь

Запитання

• Які жанри образотворчого мистецтва ви знаєте?

• Про що розповідає кожен із цих жанрів?

• Який з уже відомих вам жанрів образотворчого мистецтва найбільше подобається? Чому?

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

Пояснення вчителя

Сьогодні ми поговоримо про ще один жанр образотворчого мистецтва — пейзаж. Із цим жанром ми вже трохи знайомі.

П. Брейгель-старший «Повернення череди» (жовтень-листопад).

Із серії «Пори року» (1565)

У давнину художники не малювали пейзажів. Уперше пейзажами зацікавилися художники в епоху Відродження. Вони прагнули правдиво зображувати природу, але природа була в них лише фоном для людини.

Тільки на картинах голландських художників XVII століття, тих самих «малих голландців», природа стала головним героєм.

Значну частину території Голландії займає низовинна рівнина, майже усюди її земля знаходиться на одному рівні з морем. Природа Голландії не відзначається ані яскравими барвами, ані пишною рослинністю. Але голландські художники зуміли знайти красу й чарівність у найзвичайніших куточках своєї країни. Те, що

раніше не привертало уваги, тепер з’явилося на полотнах: піщана дорога з чагарниками, що ростуть біля неї, хатина рибалки на березі тихої річки, зелені луки зі стадами, що пасуться.

Голландці були й першими мариністами. Вони часто писали море. Адже море було поряд і відігравало значну роль у житті Голландії. На картинах море іноді спокійне й тихе, а іноді люто бушує, немов полює величезними хвилями за самотнім кораблем.

Ми познайомилися з пейзажем.

• Отже, що саме може бути зображено на пейзажі?

Ф. Васільєв «Мокрий луг» (1872)

IV. Закріплення вивченого матеріалу

Пояснення вчителя

Як ви вважаєте, чи однаковим буде дерево опівдні під спекот-ним сонцем і під зливою, ясного чи похмурого осіннього ранку?

(Учитель пропонує розглянути та проаналізувати репродукції картин, що зображують весну, беручи до уваги матеріали уроку 26.)

Творче завдання

Слово вчителя

Намалюйте весняний пейзаж, намагаючись передати настрій.

Пояснення до творчого завдання

Використовуйте ті матеріали, що якнайкраще можуть втілити ваш задум. Намагайтеся передати настрій за допомогою кольору.

Індивідуальна робота за творчим завданням

Учні виконують творчу роботу. Матеріали для виконання роботи учні обирають самостійно. Учитель допомагає учням проаналізувати правильність виконання композиції та виправити помилки, надає індивідуальну допомогу.

V. Підбиття підсумків

Коментар

Під час уроку учні мають демонструвати знання про жанри образотворчого мистецтва, композицію як один з основних засобів виразності; уміти передавати настрій у пейзажі; орієнтуватися у методах передавання глибини простору на площині; свідомо поділяти просторове зображення на перший, середній та дальній плани; демонструвати початкові навички передавати простір, освітленість, визначати тон.

Обговорення учнівських робіт

Після завершення роботи відбувається обговорення учнівських малюнків. Виконані малюнки поповнюють виставку «Безкраї простори».

В. Бакшеєв «Блакитна весна» (1930)

VІ. Домашнє завдання

Обсяг роботи не дозволяє завершити малюнок за один урок. Учням пропонується зробити це вдома.

Додатковий матеріал Гра «Палітра пейзажу»

Клас одержує картки з назвами або зображеннями різних кольорів і відтінків. Ведучий — художник, який задумав написати пейзаж. Учні по черзі називають свій колір або відтінок кольору й пояснюють, коли й де в природі можна його зустріти. «Художник» обирає тільки ті кольори й відтінки, що відповідають його задуму. Коли всі кольори зібрані, класу пропонується вгадати, який пейзаж задумав написати художник.

* * *

Темний ліс, велике місто,

Старі липи у дворі,

Хвиль морських ясне намисто,

Крила птаха угорі,—

Щоб прекрасні ці хвилини Не розтали, як міраж,

Лиш натхнення хай прилине —

І народиться... ПЕЙЗАЖ.

Н.Горошко

* * *

Грає сонце промінцями,

Білий сніг стає струмками,

І, співаючи, струмки Шлях знаходять до ріки.

Річка ширшою стає,

В річці сонце устає,

Біля сонця риболов Тягне срібний свій улов.

Н. Заєць



Джерело: noindex
Категорія: Образотворче мистецтво | Додав: SYLER (11.10.2014)
Переглядів: 3953 | Рейтинг: 0.0/0
Вода в природі та в житті людини. Дослідницький практикум. Куди зникає вода з...
Т. Шевченко «Тече вода з-під явора...» І. Франко «Дрімають села...» П. Тичина...
Техніка виконання розпису пензлем. Виконання візерунків
Робота з тканиною. Ручні шви. Шов «уперед голку». Шов «ручна строчка»
Що таке культурна спадщина. Правила поводження у громадських місцях
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]