Повітряна перспектива. Малюємо гори

Повітряна перспектива. Малюємо гори

Мета:

навчальна: закріплювати розуміння дітьми поняття «композиція»; надавати учням початкові відомості про передавання глибини простору на площині; ознайомлювати з поняттям «повітряна перспектива»;

розвивальна: розвивати навички та вміння передавати простір, освітлення, визначати тон; формувати образне, логічне, просторове мислення; продовжувати формувати в дітей уміння аналізувати;

виховна: виховувати в учнів уважність; стимулювати розвиток допитливості.

Обладнання: ілюстрації з різним ступенем і кольором освітленості; кольорові скельця або шматочки кольорових пластикових пляшок; матеріали для демонстрації послідовності й техніки виконання роботи.

Матеріали та інструменти: альбом для малювання, цупкий картон, простий олівець, зубна щітка, гуаш, пензель, ємність для води, серветки для витирання рук і пензлів, палітра.

Тип: комбінований урок.

Методи і засоби роботи: евристична бесіда; практична робота на базі засвоєного матеріалу.

ХІД УРОКУ

I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань і вмінь

Запитання

• Як художники передають на площині глибину простору? (За

допомогою розподілу простору на плани).

• Які зображення розташовують на першому (передньому плані? (Основні. Їх виділяють кольором, ретельно проробляють деталі.)

• Які зображення розташовують на другому (середньому) плані? (Ті, що доповнюють, пояснюють, підкреслюють основні зображення. Все розташоване на другому плані має узагальнену форму, менше деталей.)

• Які зображення розташовують на третьому (дальньому, задньому) плані? (Фон. Всі зображення узагальнені. Деталі не проробляються. Кольорові контрасти відсутні.)

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

Пояснення вчителя

Кам’яна стежина, нагромадження скель, спокійна велич гірських вершин змушують художника знаходити нові кольори, прийоми й техніки.

Ми вже знаємо, що віддалені від нас предмети не тільки здаються нам меншими. Вони змінюють свій колір. Чим ближче до нас предмет, тим його колір тепліший і яскравіший.

З віддаленням предмети стають світлішими й холоднішими. Це відбувається тому, щоМ Сарян «Гори» (1923)

між нами й предметом знаходиться шар повітря. Він розмиває і поглинає теплу частину сонячного світла. Художники називають

Б. Щербаков «Похмурий день» (1960)

О. Купрін «Беасальська долина. Крим» (1937)

це явище повітряною перспективою.

організація сприйняття творів мистецтва

(Учитель пропонує учням розглянути репродукції картин, що зображують гірську перспективу, виконані видатними художниками; пропонує уважно роздивитися картини; скласти усний твір-опис за картиною, яка найбільше вразила; визначити, якими засобами виразності скористався художник для відображення свого ставлення.)

IV. Закріплення вивченого матеріалу

Пояснення до творчого завдання

Намалюйте свій гірський пейзаж, використовуючи техніку набризку. Перш ніж розпочати роботу кольором, виконайте ескіз за допомогою простого олівця. Потім з цупкого картону виріжте трафарети. Для кожного плану — свій трафарет. Потім виконайте роботу в кольорі згідно із запропонованою схемою.

Індивідуальна робота за творчим завданням Учні виконують творчу роботу. Учитель допомагає учням проаналізувати правильність виконання композиції та виправити помилки, надає індивідуальну допомогу.

Послідовність виконання малюнка набризком

V. Підбиття підсумків

Обговорення учнівських робіт

Після завершення роботи відбувається обговорення учнівських робіт.



Джерело: noindex
Категорія: Образотворче мистецтво | Додав: SYLER (11.10.2014)
Переглядів: 2555 | Рейтинг: 0.0/0
Колективне збирання моделей машин. Спільна поетапна робота з моделювання тран...
Безпека на відпочинку. Практична робота: моделювання правильних і неправильни...
Аплікація з кольорового паперу «квітка»
Про що можна дізнатися спостерігаючи за Сонцем
Кімнатні рослини. Практична робота. Догляд за кімнатними рослинами
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]