Лінійна перспектива. Дерева в лісі

Лінійна перспектива. Дерева в лісі

Мета:

навчальна: продовжувати закріплювати розуміння дітьми поняття «композиція», знання про лінійну перспективу як засіб передавання простору; навчати спостерігати за красою лісу; дотримуватися в зображенні пропорцій та розмірів;

розвивальна: розвивати в дітей комбінаторні здібності, навички та вміння передавати простір лінійними засобами; формувати образне, логічне, просторове мислення; продовжувати формувати вміння аналізувати природну форму; навчати міркувати; розвивати окомір, дрібну моторику руки;

виховна: виховувати в учнів естетичне сприйняття навколишнього світу, стимулювати розвиток допитливості.

Обладнання: навчальні плакати, репродукції картин відомих художників і навчальні роботи з методичного фонду, що зображують глибоку перспективу; матеріали для демонстрації послідовності й техніки виконання роботи.

Матеріали та інструменти: альбом для малювання; простий олівець; гумка; гуаш; пензлі № 4, 6; ємність для води; серветки для витирання рук і пензлів; палітра.

Тип: комбінований урок.

Методи і засоби роботи: евристична бесіда; практична робота на базі засвоєного матеріалу.

Коментар

За бажання учитель може продовжити вивчення теми в поза урочний час та під час тематичного тижня.

ХІД УРОКУ

I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань і вмінь

Учитель пропонує учням охарактеризувати живопис як вид образотворчого мистецтва; пригадати матеріали та інструменти живопису, виражальні можливості цього виду мистецтва; згадати вже знайомі учням види композиції та композиційні прийоми.

III. Вивчення нового матеріалу

організація сприйняття творів мистецтва

Пояснення вчителя

Ми з вами вже знаємо, що предмети, які знаходяться далеко від нас, здаються нам меншими, ніж ті, що розташовані близько. Художники називають це явище лінійною перспективою.

Щоб передати простір на картині, предмети, розташовані ближче до нас (на передньому плані), зображують крупніше і нижче за ті, що знаходяться біля лінії горизонту (умовної лінії, що відокремлює небо від землі).

(Учитель пропонує учням розглянути репродукції картин, що зображують дерева в перспективі, виконані видатними художниками; пропонує уважно роздивитися картини; скласти усний твір-опис за картиною, яка найбільше вразила; визначити, якими засобами виразності скористався художник для відображення свого ставлення.)

IV. Закріплення вивченого матеріалу

Слово вчителя

Дерева різняться між собою: високі та низькі, товсті та тонкі, могутні та слабкі. Малювати їх цікаво будь-якої пори року.

творче завдання

Слово вчителя

Уважно розгляньте фотографії та картини художників із зображенням дерев. Примружте очі, розглядаючи дерево, і ви

В. Бакшеєв «Блакитна весна» (1930)

І. Шишкін «Дощ у дубовому лісі» (1891)

І. Шишкін «Корабельний гай» (1898)

обов’язково побачите візерунок зі світлих і темних плям. Ці візерунки ніколи не повторюються.

Намалюйте свою прогулянку лісом.

Індивідуальна робота за творчим завданням

Учні виконують творчу роботу. Матеріали для виконання роботи обирають самостійно.

Схема послідовності малювання дерева

Учитель допомагає учням проаналізувати правильність виконання композиції та врахувати помилки, надає індивідуальну допомогу.

V. Підбиття підсумків

Запитання

• Про що, на вашу думку, свідчить бажання художника-пейза-жиста оспівувати красу рідної природи? (Про любов до своєї Батьківщини, бо природа — це одна з її складових.)

• Любити зоряне небо, дзеркальну гладь лісового озера, освітлені сонцем дерева легко, бо вони прекрасні. А чи можна милуватися, любити дрібну річечку або дерево з викривленим суччям?.. (Любити розмиті відлигою дороги, як любив їх, наприклад, Федір Васильєв, може тільки людина, яка цінує будь-який клаптик рідної землі.)

• Які засоби є в художника, щоб передати зміст картини та її настрій? (План — передній, середній задній; розміри; кольори; контрасти та ін.)

• Чи можна, на ваш погляд, за ставленням людини до природи — рослин і тварин — робити висновки про її душевні якості та ставлення до людей? (Давно відомо, що той, хто любить і охороняє природу, птахів, квіти, чагарники й дерева, піклується про тварин, як правило, співчутливо ставиться й до людей. Отже, той, хто любить природу, — той добре

ставиться до людей. Навпаки, той, хто безглуздо знищує дерева, птахів, звірів, той жорстокий і в своєму ставленні до людей.)

• Як ви розумієте вислів: «Ми навчилися плавати у воді, як риби. Літати в небі, як птахи. Залишилося тільки навчитися жити на землі, як люди» (Бернард Шоу)?

• Як вам здається, чому природа може бути вічним джерелом натхнення для художників-пейзажистів? (Природа «вічно молода», безмежна, мінлива та різноманітна, має безліч нерозгаданих таємниць, наближення до яких допомагає людині пізнавати саму себе.)

Додатковий матеріал

* * *

По травах

шовкових,

Лісах та дібровах Травень блукає,

На сопілці грає.

О. Коваленко



Джерело: noindex
Категорія: Образотворче мистецтво | Додав: SYLER (11.10.2014)
Переглядів: 2795 | Рейтинг: 0.0/0
Об’ємні вироби із природних матеріалів. Виготовлення іграшок із горіхів
Виготовлення персонажів із казок з природних матеріалів
У царстві букв і звуків
Народні іграшки з глини
В. Сухомлинський «Горбатенька дівчинка» В. Нестайко «Руденький»
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]