Композиція. Передавання глибини простору. Космічні сусіди (закріплення)

Композиція. Передавання глибини простору. Космічні сусіди (закріплення)

Мета:

навчальна: продовжувати закріплювати поняття про композицію; надавати учням початкові відомості про передавання глибини простору на площині; розвивальна: формувати образне, логічне, просторове мислення; продовжувати розвивати творчу уяву, комбінаторні здібності, навички та вміння дітей передавати простір, освітлення, визначати тон; продовжувати формувати вміння аналізувати; навчати міркувати; виховна: виховувати в учнів уважність; стимулювати розвиток допитливості.

Обладнання: навчальні плакати, репродукції картин відомих художників і навчальні роботи з методичного фонду, що зображують глибоку перспективу; матеріали для демонстрації послідовності й техніки виконання роботи.

Матеріали та інструменти: чорний або темно-синій картон; простий та кольорові олівці; воскові олівці; гумка; гуаш; пензлі № 4, 6; ємність для води; серветки для витирання рук і пензлів; палітра.

Тип: комбінований урок.

Методи і засоби роботи: евристична бесіда; практична робота на базі засвоєного матеріалу.

Коментар

Урок проводиться на основі знань та вмінь, що формувалися на попередньому уроці, з метою їх подальшого поглиблення.

Творче завдання, на відміну від попереднього уроку, має суто фантазійний характер.

ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань і вмінь

Учитель пропонує учням пригадати, як саме вони поділяли картинну площину на плани на попередньому уроці. Нагадує закони лінійної та повітряної перспективи.

Репродукцію для цього завдання вчитель обирає за власним бажанням.

III. Вивчення нового матеріалу

Учитель може запропонувати учням будь-яку інформацію щодо виникнення та будови Всесвіту за власним вибором або поєднати цю частину уроку з матеріалами курсу «Природознавство».

IV. Закріплення вивченого матеріалу

Пояснення вчителя

Кожна людина мріє мати друзів. Щоб вони були надійними й веселими. Щоб ніколи не почуватися самотньо. Людство взагалі теж мріє про друзів — сусідів по зоряному будинку. Якими вони будуть, схожими на нас чи зовсім іншими?

Поки що люди не знають, хто, крім нас, мешкає у великому зоряному домі. Кожному хочеться мати веселих і добрих сусідів. Давайте самі вирушимо в Космос або покличемо до нас у гості кумедних інопланетян. Для цього потрібно, щоб у політ вирушила наша фантазія, а допоможуть нам воскові олівці та чорна туш.

• Як ви гадаєте, як виглядають наші зоряні сусіди?

Звісно, ви маєте рацію. Вони можуть виглядати як завгодно, адже їх ще ніхто не бачив.

Творче завдання

Слово вчителя

Намалюйте мешканців інших планет. Малюйте фарбами або кольоровими олівцями за власним вибором на аркуші чорного або темно-синього картону. Намагайтеся передати глибину простору за допомогою законів перспективи.

V. Підбиття підсумків

Обговорення учнівських робіт

Після завершення роботи відбувається обговорення учнівських малюнків.

Коментар

Під час уроку учні мають демонструвати фантазію, навички передавання глибини простору, вміння втілювати свій композиційний задум, самостійно обираючи матеріали та інструменти.

Схема послідовності малювання тематичної композиції

VІ. Домашнє завдання

Учням пропонується придумати розповідь про мешканців інших планет, записати її та виконати до неї ілюстрації.

Додатковий матеріал

* * *

Чи й справді життя є

на деяких зорях?

 Питання важливе і дуже складне.

Нам кажуть у школі,

Що космос —

за нами, далеких планет ми досягнем самі.

Як мріяти вмієш — то здійсняться сни!

Але я

вагаюся трішки.

А ти?.. за А. Костецьким

* * *

Що таке всесвіт?

Всесвіт — це все!

Все, що існує: сонце і зірки, Земля і всі інші планети, кожен із вас і всі ваші друзі, і навіть сусідська кішка Мурка. Всі ми — часточки Всесвіту.

Як же виник світ, у якому ми існуємо?

Більшість сучасних учених припускають, що все почалося з Великого Вибуху.

Неймовірно гаряча вогняна куля, температура якої досягала мільярдів градусів, в якийсь момент вибухнула й розкидала по всіх усюдах потоки енергії та часточки матерії. Все це з величезною швидкістю почало розбігатися в різні боки.

Поступово Всесвіт остигав, сформувалися гігантські хмари пилу та газу. Частинки пилу стикалися одна з одною, зливалися

Алла К. (8 років) «Зоряні дослідники»

в єдине ціле. Великі об’єкти притягували маленькі, так сформувалися зірки й планети.

Але рух не припинився. Всесвіт безперервно розширюється й величезні скупчення зірок, які називають галактиками, віддаляються все далі й далі одна від одної.

Щоб дізнатися відстань до тієї або іншої галактики, астрономи визначають її розміри, яскравість і колір випромінюваного нею світла.

Скільки років Всесвіту?

Якщо теорія Великого Вибуху є правильною, то можна поділити відстань від однієї галактики до іншої на швидкість, з якою вони віддаляються одна від одної, щоб встановити, як давно вони складали єдине ціле. Це й буде віком Всесвіту. Звісно, ніхто не зможе точно назвати день, місяць або рік. Сьогодні вчені вважають, що Всесвіту більше ніж 13 мільярдів років.



Джерело: noindex
Категорія: Образотворче мистецтво | Додав: SYLER (11.10.2014)
Переглядів: 1995 | Рейтинг: 0.0/0
Твій друг — книга. Урок позакласного читання
Г. Чубач «Я беру своє відерце». М. Стельмах «Сонце стукає в віконце». Прислів...
Пошиття фартушка для ляльки, оздоблення його швом «уперед голку» та аплікаціє...
Українська народна казка «Рукавичка»
Г. Демченко «Калинка». Загадки
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]