Майстерня графіка. Лінійна перспектива. Біжить-біжить дорога

Майстерня графіка. Лінійна перспектива. Біжить-біжить дорога

Мета:

навчальна: закріплювати розуміння учнями поняття «композиція»; продовжувати ознайомлювати із графікою та її різновидами; надавати початкові знання про лінійну перспективу як засіб передавання простору; формувати образне, логічне, просторове мислення;

розвивальна: розвивати комбінаторні здібності, навички та вміння з передавання простору лінійними засобами; продовжувати формувати в дітей уміння аналізувати; навчати міркувати; розвивати окомір, дрібну моторику руки;

виховна: виховувати в учнів естетичне сприйняття навколишнього світу, стимулювати розвиток допитливості.

Обладнання: навчальні плакати, репродукції картин відомих художників і навчальні роботи з методичного фонду, що зображують лінійну перспективу.

Матеріали та інструменти: альбом для малювання; простий олівець; туш, чорна гуаш, гелієва ручка або чорний фломастер; ємності для води; пензель; серветки; клейонка.

Тип: комбінований урок.

Методи і засоби роботи: евристична бесіда; практична робота на базі засвоєного матеріалу.

Коментар

Матеріал має бути викладений на рівні загального ознайомлення. За бажання вчитель може продовжити вивчення теми в позаурочний час та під час тематичного тижня.

Графіка — вид образотворчого мистецтва, в якому зображення створюється за допомогою контурних ліній, штрихування, плям (іноді кольорових).

Хід уроку

I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань і вмінь

Бесіда

Ми з вами вже відвідали майстерні різних художників. Давайте пригадаємо, у кого ми були в гостях і які матеріали та інструменти побачили в кожній із майстерень.

(Учні по черзі відповідають на запитання, описують майстерні митців різних видів образотворчого мистецтва.)

Майстерня художника-графіка. На передньому плані — друкарський верстат

Крейда

Гелієва

ручка

Різці

Пастель

Олівці

ручка для роботи тушшю

валик

Матеріали та інструменти художника-графіка

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

Запитання

• Чи може хтось відповісти, у майстерні якого художника ми з вами ще не були? (Художника-графіка)

• Пригадайте, чим займається графіка та для чого потрібні твори, виконані в цьому виді образотворчого мистецтва?

(Учні відповідають, спираючись на знання курсу «Образотворче мистецтво. 2 клас».)

А. Дюрер «Самсон убиває лева». Гравюра (бл. 1490) Станкова графіка

Пояснення вчителя Графіка — це інструмент для виконання швидких малюнків (начерків), етюдів, ескізів і для ретельно продуманих композицій — образотворчих, декоративних, штрихових.

І. Білібін «Баба-яга». Ілюстрація до казки «Василіса Прекрасна» (1904) Книжкова графіка

Д. Бублик «Плакат персональної виставки» (2006) Прикладна графіка

Побудова перспективи з однією точкою сходу

(Учитель демонструє матеріали та інструменти, що використовує художник-графік, та розповідає про їх призначення. Розповідь супроводжується показом репродукцій, виконаних із використанням цих матеріалів).

Вироби графіки можуть бути станковими (самостійний завершений малюнок); книжковими (ілюстрації, оформлення газет і журналів) та прикладними (оформлення упакувань промислових товарів, листівок, поштових марок, плакатів).

Для передавання руху, великих просторів якнайкраще підходять графічні засоби виразності: лінії, плями, контрасти, тон.

(Учитель пропонує учням разом поміркувати над тим, де саме й для чого ці засоби виразності використовують художники-гра-фіки.)

Сьогодні ми познайомимося, можливо, з найсильнішим із засобів виразності, а допоможе нам у цьому шлях. Так-так, звичайний шлях. Якщо дивитися на шлях, що зникає вдалині, здається, що він стає все вужчим і вужчим та нарешті зникає на лінії горизонту. Це закон лінійної перспективи.

(Учитель супроводжує розповідь демонстрацією схем перспективи з використанням однієї точки сходу.)

IV. Закріплення вивченого матеріалу

творче завдання

Слово вчителя

Намалюйте «Мандрівку потягом». За допомогою лінійної перспективи спробуйте передати динаміку руху. Для створення

Перспективи з однією точкою сходу

малюнка користуйтеся тушшю, гелевими ручками або кольоровими олівцями.

Індивідуальна робота за творчим завданням

Учні виконують творчу роботу. Матеріали для виконання роботи вони обирають самостійно. Учитель допомагає учням проаналізувати правильність виконання композиції та виправити помилки, надає індивідуальну допомогу.

V. Підбиття підсумків

Обговорення учнівських робіт

Після завершення роботи відбувається обговорення учнівських малюнків. Із малюнків створюють виставку «Мандрівка потягом».

Коментар

Під час уроку діти мають засвоїти поняття «графічний декоративний малюнок», «силуетне зображення»; вміти розрізняти, аналізувати й відтворювати характерні риси природної форми.

М. Купріянов «Залізничні колії» (1927)



Джерело: noindex
Категорія: Образотворче мистецтво | Додав: SYLER (11.10.2014)
Переглядів: 1405 | Рейтинг: 0.0/0
Аплікація з кольорового паперу «квітка»
Свято Букваря!
Значення повітря для живої природи
Обговорення можливостей і демонстрація режимів роботи комп’ютера. Складові ча...
Це цікаво знати
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]