Безпредметне малювання. Розвиток уяви. Плямографія: ляпки, плями... небилиці

Безпредметне малювання. Розвиток уяви. Плямографія: ляпки, плями... небилиці

Мета:

навчальна: закріплювати розуміння учнями поняття «безпредметне малювання»; навчати знаходити асоціації в плямі;

розвивальна: формувати в дітей уміння вільно фантазувати; руйнувати стереотипність сприйняття звичних об’єктів; активізовувати фантазію, пошуки нестандартних рішень; розвивати дрібну моторику руки; стимулювати розвиток допитливості та уяви. виховна: виховувати в учнів естетичне сприйняття навколишнього світу.

Обладнання: репродукції картин та ескізів відомих художників і навчальні роботи з методичного фонду; матеріали для демонстрації послідовності й техніки виконання роботи.

Матеріали та інструменти: альбом для малювання; аркуш білого паперу; простий олівець; гуаш; пензлі № 4, 6; клей ПВА; пензель для клею; ємність для води; серветки для витирання рук і пензлів; палітра.

Тип: узагальнюючий урок.

Методи і засоби роботи: евристична бесіда; практична робота на базі засвоєного матеріалу.

Коментар

Запропонований урок є ключовим для цілої групи взаємопов’язаних уроків. Учні вже ознайомилися з лініями, плямами, силуетами, з тим, що їх пов’язує та чим вони різняться, з тим, як вони можуть перетікати один в одний, співвідносити їх за розміром та формою, шукати асоціації за настроєм

ХІД УРОКУ

I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань і вмінь

Учитель нагадує учням початкові відомості з плямографії.

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

Пояснення вчителя

Відомий нам світ картин сповнений предметами, людьми, тваринами... Але є картини, в яких немає нічого конкретного. У них художники передають лініями і фарбами свої думки та почуття.

В. Кандинсько вважають батьком «безпредметного», емоційного живопису. його картини можна розглядати нескінченно.

Організація

сприйняття

творів

мистецтва

Учитель пропонує учням розглянути репродукції безпредметних композицій В. Кандинського, уважно роздивитися картини; скласти фантастичну розповідь-асоціацію за картиною, яка найбільше вразила; визначити, якими засобами виразності скористався художник для відображення свого настрою.

IV. Закріплення вивченого матеріалу

Пояснення до творчого завдання

Чи намагалися ви коли-небудь намалювати свої сни? Радісні й найстрашніші? Адже найфантастичніші та найстрашніші сни, якщо їх намалювати, перестають снитися.

Світ у снах такий справжній і водночас неймовірний — ось це й потрібно передати.

Візьміть чистий аркуш паперу. Зігніть його навпіл, капніть усередину, на згин, краплі туші або різнокольорової гуаші.

«Розженіть» пальцем плями, розгорніть аркуш. На вас чекають фантастичні симетричні ляпки. Роздивіться їх уважно, знайдіть щось цікаве й зробіть це цікаве частиною свого малюнка.

Індивідуальна робота за творчим завданням

Учні виконують творчу роботу. Учитель надає індивідуальну допомогу.

V. Підбиття підсумків

Коментар

Учні повинні демонструвати вміння знаходити асоціації в плямі, доповнювати композицію, обирати колірне рішення відповідно до поставленого завдання.

Навчальна робота

Навчальна робота

Додатковий матеріал

* * *

— І де таке ви бачили?

І де таке чували? —

Два мудреці судачили

І губи надували.

— Та що ж воно за вірші? Це хахоньки, не більше...— Та відповість на ці слова Тут придибашка кожна: Якщо такого не бува,

Самим придумать можна. На те і небилиця,

Щоб всім повеселиться.

Т. Коломієць



Джерело: noindex
Категорія: Образотворче мистецтво | Додав: SYLER (11.10.2014)
Переглядів: 1710 | Рейтинг: 0.0/0
О. Буцень «На вулиці». В. Струтинський «Сідайте, будь ласка»
Графіка як вид образотворчого мистецтва. Виконання аплікації «Рибки» з подаль...
Як тварини готуються до зими
Д. Чередниченко «Рідні краєвиди». Л. Глібов «Зимня пісенька». «Сію, сію, посі...
Уроки чемності
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]