Матеріали та інструменти. Техніки гуаші. Дощ іде

Матеріали та інструменти. Техніки гуаші. Дощ іде

Мета:

навчальна: продовжувати ознайомлювати учнів із гуашевими фарбами; поглиблювати знання про техніки малювання гуашшю; урізноманітнювати навички роботи з матеріалами;

розвивальна: формувати в дітей уміння сприймати, розрізняти й аналізувати можливості гуашевих фарб; розвивати дрібну моторику руки; стимулювати розвиток допитливості;

виховна: виховувати естетичне сприйняття учнями навколишнього світу; забезпечувати доброзичливу атмосферу.

Обладнання: навчальні плакати, репродукції картин відомих художників, навчальні роботи з методичного фонду, матеріали для демонстрації техніки роботи.

Матеріали та інструменти: альбом для малювання; простий олівець; гумка; гуаш; пензлі № 4, 6; ємність для води; серветки для витирання рук і пензлів; палітра.

Тип: комбінований урок.

Методи і засоби роботи: евристична бесіда; практична робота на базі засвоєного матеріалу.

Коментар

Урок не має на меті всебічного засвоєння учнями технік малювання гуашшю. Запропоновані завдання повинні пробуджувати інтерес до подальшого знайомства із запропонованими матеріалами.

Хід уроку

I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань і вмінь

Запитання

• З яким матеріалом для малювання ми з вами ознайомилися

на попередньому уроці?

• Які техніки акварелі ви знаєте? Опишіть їх.

• Які можливості надають нам акварельні фарби?

III. Перевірка домашнього завдання

Учні демонструють власні малюнки та розповідають свою казку або історію про айстру.

Відбувається обговорення учнівських робіт.

М. Вивчення нового матеріалу

Пояснення вчителя

(Учитель демонструє учням баночки з гуашшю. Пропонує назвати матеріал, з яким вони працюватимуть на уроці.)

Гуаш — це матеріал для тих, хто полюбляє яскраві, насичені кольори.

Гуаш, як і вже знайома нам акварель, — водорозчинна фарба, але вона не прозора, а покривна. Гуаш призначена для роботи щільними колірними плямами. Висихаючи, гуаш стає гладенькою й оксамитовою. Ця фарба ідеально підходить для накладання шарів один на одний. Гуаш дозволяє легко виправляти помилки, тому її дуже полюбляють художники-початківці.

Малювати гуашшю можна не тільки на папері, але й на будь-якій твердій поверхні: картоні, дереві, металі. А якщо додати до гуашевих фарб трохи мильного розчину, то можна малювати також на склі.

Окрім знайомих нам пензлів, під час роботи з гуашшю можуть знадобитися шматочки поролону. За їх допомоги дуже зручно покривати фарбою великі поверхні.

У гуаші, як і в акварелі, теж багато різних технік виконання. Можна використати вже знайомі нам техніки на вологому

папері та сухим пензлем. (Учитель пропонує учням розповісти про особливості кожної з цих технік.)

Можна малювати шматочком поролону в техніці відбитків. Для цього потрібний колір спочатку змішують на палітрі, а потім тампоном переносять на малюнок. Відбитки можуть бути круглими (наприклад, якщо малювати ватною вушною паличкою) або мати неправильну форму (якщо малюнок створюється за допомогою шматочка поролону).

Дуже цікавими є малюнки, створені в техніці монотипії. Такий малюнок спочатку виконують на склі або на поліетилені, а потім зафарбленим боком притискають до аркуша паперу. Таку роботу потрібно виконувати дуже швидко, поки шар фарби ще вологий. На жаль, можна зробити лише один відбиток, проте він буде унікальним, тому що повторити його вже не можна.

Роздивіться уважно зображення дощу.

• Які техніки гуаші використано на цих малюнках?

Техніки малювання гуашевими фарбами: а — на вологому папері; б — сухим пензлем; в — техніка відбитків; г — техніка монотипії

Організація сприйняття творів мистецтва Бесіда за питаннями

(Учитель пропонує учням проаналізувати картини, виконані в техніці гуаші. Вчитель може використати репродукції картин В. Конашевича або іншого автора на власний розсуд. Бажано обрати картини, виконані в техніці гуаші з різною колірною гамою.)

• Які почуття намагався передати художник?

• До яких груп належать обрані ним кольори?

В. Конашевич «Банани» В.Конашевич «Цикламени»

(20-ті роки ХХ ст.)(20-ті роки ХХ ст.)

V. Закріплення вивченого матеріалу

Слово вчителя

Осінній дощ... Він шумить і шумить за вікном: то стиха шепоче, то гучно гримить, зриває з дерев останнє листя, змиває всі фарби...

Випереджувальне завдання

(Учитель читає учням вірші, демонструє фотографії та репродукції картин, на яких зображений дощ. Пропонує визначити,

який настрій створюють продекламовані вірші та продемонстровані зображення.)

* * *

Крокує легко по калюжах дощ, Читає вірші (хто не чує — що ж), Збирає в краплі смуток та жалі, Блищить у пташеняти на крилі.

Н. Горошко

* * *

По даху, по вікнах,

по листю він ллється, Мов звуки мелодій веселих тече,

Він поїть, вмиває, щасливо сміється І руку веселці кладе на плече.

Н. Горошко

творче завдання Слово вчителя Намалюйте дощ, обираючи теплі чи холодні кольори (відповідно до свого задуму). Спробуйте передати динаміку руху за допомогою ліній та різних відтінків холодних кольорів.

Індивідуальна робота за творчим завданнямС. Боум «Дощ» (1942—1943)

Сюжет для малюнка та техніку виконання учні обирають самостійно.

Під час роботи вчитель надає індивідуальну допомогу.

VІ. Підбиття підсумків

Обговорення учнівських робіт

Після завершення роботи обговорюються малюнки учнів.

Алла К. (9 років) «Негода

Коментар

Учні мають розуміти основні технологічні відмінності акварелі та гуаші, розрізняти техніки роботи з гуашевими фарбами, демонструвати свідомий вибір техніки згідно з власним задумом та початкові навички володіння нею.

VІІ. Домашнє завдання

Обсяг роботи не дозволяє завершити її протягом одного уроку. Учням пропонується зробити це вдома та скласти невеличку розповідь за власним малюнком.



Джерело: noindex
Категорія: Образотворче мистецтво | Додав: SYLER (11.10.2014)
Переглядів: 1929 | Рейтинг: 0.0/0
Чим ми бачимо
З чого все почалося
Виготовлення ялинкових і різдвяних іграшок та прикрас
Уроки чемності
Різання паперу ножицями по прямій лінії. Способи нанесення зображення на папі...
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]