Матеріали та інструменти. Техніки акварелі. Різнокольорові айстри

Матеріали та інструменти. Техніки акварелі. Різнокольорові айстри

Мета:

навчальна: продовжувати ознайомлювати учнів з акварельними фарбами; поглиблювати знання про техніки малювання аквареллю: на вологому папері, сухим пензлем, шар за шаром, зворотним контуром; урізноманітнювати навички роботи з матеріалами;

розвивальна: формувати в дітей уміння сприймати, розрізняти й аналізувати можливості акварельних фарб; розвивати дрібну моторику руки; виховна: виховувати естетичне сприйняття учнями навколишнього світу; забезпечувати доброзичливу атмосферу; стимулювати розвиток допитливості.

Обладнання: навчальні плакати, репродукції картин відомих художників, навчальні роботи з методичного фонду, матеріали для демонстрації техніки роботи.

Матеріали та інструменти: альбом для малювання; простий олівець; гумка; акварель; пензлі № 4, 6; ємність для води; серветки для витирання рук і пензлів; палітра.

Тип: комбінований урок.

Методи і засоби роботи: евристична бесіда; практична робота на базі засвоєного матеріалу.

Коментар

Урок не має на меті всебічне засвоєння учнями технік малювання аквареллю. Запропоновані завдання мають пробуджувати інтерес до подальшого знайомства із запропонованими матеріалами.

Хід уроку

I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань і вмінь

Запитання

• Які фарби ви знаєте?

• Що необхідно малювати фарбами?

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

Пояснення вчителя

Збираючись малювати на уроці або вдома, ми готуємо альбом фарби і... воду. Тому що вода потрібна не тільки для того, щоб мити пензлі, але й для того, щоб розводити фарби. Особливо потребує води абсолютно суха цегла акварелі. Та й саме слово «акварель» означає «водяна фарба», а стародавнє слово «аква» перекладається як «вода».

• А які ще слова з цим коренем ви знаєте? (Акваріум, аквапарк)

Для того щоб виготовити акварельні фарби, кольоровий порошок змішують із клеєм, що легко розчиняється у воді. А ще додають мед і гліцерин. Мабуть, хтось із вас має фарби з написом «медяні».

(Учитель демонструє учням матеріали та інструменти для малювання аквареллю та розповідає про їхні особливості.)

Акварельні фарби виробляють у тюбиках, чашечках та кубиках-цеглах.

Матеріали та інструменти для роботи в техніці акварелі

А ось білого кольору в акварельних фарбах немає. Щоб зробити колір світлішим, до фарб додають воду. Крізь прозору фарбу світиться білий колір паперу.

Для малювання аквареллю потрібні м’які пензлі, круглі або з косим відрізом. Великі пензлі підійдуть ДЛЯ створення Освітлювання кольору у техніці

фону малюнка, маленькі —аквареліза допомогою води

щоб прописати дрібні деталі.

А ще дуже важливо, який папір ви оберете для малюнка в техніці акварелі. Найбільше підійде спеціальний акварельний папір. Він має злегка шорстку поверхню.

Акварель дає прозорість і плинність, колір фарби змінюється залежно від ступеня її розведення водою. Це техніка нюансів, тонкощів, непомітних переходів. Ось тільки виправити вже нічого не можна, потрібно відразу бачити все в цілому.

Художники винайшли багато різних способів малювання акварельними фарбами.

Найчастіше аквареллю малюють на вологому папері. Для цього аркуш злегка змочують або чистою водою, або (за потреби) рідким розчином бежевої чи блакитної фарби. Вода не повинна текти або утворювати калюжі. Такий малюнок виходить дуже ніжним, сповненим повітря. Кольори на ньому плавно перетікають один в одний. Зображувані предмети не мають чітких контурів. Іноді такий малюнок завершують після повного висихання фарби, прописуючи деталі тонким пензлем.

Малюнок сухим пензлем виконують відразу в повну силу кольору. Папір має бути сухим, а злегка зволожені фарби набирають сухим пензлем. Такий малюнок виходить дуже чітким та яскравим.

Малювання шар за шаром теж дуже поширене в техніці акварелі. Кожен наступний шар фарби накладають на повністю висохлий попередній шар. Починають із найсвітліших місць малюнка, поступово додаючи інтенсивності кольору. Наприкінці промальовують дрібні деталі.

Малювання зворотним контуром — це дуже цікава техніка, коли малюнок виконується у повну силу та колір накладається лише за контуром предметів на фон. На самих предметах лише подекуди промальовують деталі. Зображення на такому малюнку наче сяє.

Техніки малювання акварельними фарбами: а — на вологому папері; б — сухим пензлем; в — шар за шаром; г — зворотним контуром

(Учитель пропонує учням роздивитися малюнки та визначити, в якій техніці вони виконані.)

IV. Закріплення вивченого матеріалу

Слово вчителя

Айстри квітнуть восени. Дивні квіти — білі, золотаві, жовтогарячі, червоно-коричневі, бузкові. Вони кидають виклик холоду й негоді. Як останні краплі літа, виблискують вони крізь завісу дощу.

(Учитель пропонує учням уважно роздивитися зображення айстр на фотографіях та репродукціях картин. Пропонує описати квіти за такою схемою: форма, А. Фонвізін «Квіти» (1955) будова,розмір, колір.)

Творче завдання Слово вчителя

Намалюйте букет осінніх квітів, використовуючи техніку акварелі. Якщо аркуш паперу змочити, вийде тонший перехід кольорів. Якщо малювати на сухому папері, малюнок буде чітким та яскравим.

Схема малювання квітки айстри у техніці на вологому паперу

(Учитель нагадує учням правила малювання крок за кроком від простого до складного. На малюнку має бути зображено декілька квіток, виконаних у різних техніках акварелі, які обрано за бажанням учнів.)

V. Підбиття підсумків

Коментар

Під час уроку учні мають засвоїти особливості малювання в техніці акварелі; розрізняти види техніки: на вологому папері, сухим пензлем, шар за шаром, зворотним контуром; демонструвати початкові навички роботи в техніках акварелі.

VІ. Домашнє завдання

Удома учні мають скласти розповідь про квітку айстри. Це може бути опис, оповідь або казка за вибором учнів. У тексті обов’язково мають бути використані «кольорові описання» (наприклад: «тьмяне сіре небо», «яскраві рожеві пелюстки» та ін.).

Якщо рівень засвоєння матеріалу дозволяє, вчитель може запропонувати учням удома виконати сюжетний малюнок із використанням зображення квітки айстри.

Додатковий матеріал

Квітне айстра біля ґанку:

Не така красна, як рожа,

Вже дощем умилась зранку,

Та й на півники не схожа,

Посміхнулась сонечку,

До зими палає сонцем

Мріє під віконечком.

Зірка літа під віконцем.

Н. Горошко



Джерело: noindex
Категорія: Образотворче мистецтво | Додав: SYLER (11.10.2014)
Переглядів: 2050 | Рейтинг: 0.0/0
Щоденне піклування про своє здоров'я
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 7
На уроці образотворчого мистецтва. Побудова і записування речень, що передают...
Білоруська народна казка «Легкий хліб»
Водойми рідного краю
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]