Ставлення до ВІЛ-позитивних людей. Практична робота: моделювання ситуацій спілкування з ВІЛ-позитивними людьми

УРОК 11

Тема. Ставлення до ВІЛ-позитивних людей. Практична робота: моделювання ситуацій спілкування з ВІЛ-позитивними людьми

Мета: поглибити уявлення учнів про ВІЛ-інфекцію; вчити толерантно ставитися до ВІЛ-позитивних людей; виховувати культуру поведінки.

ХІД УРОКУ

1. Вступне слово вчителя

Учитель. З повітрям, пилом, водою, їжею, з немитих рук до організму кожного з вас можуть потрапити хвороботворні бактерії і віруси. Деякі з них знаходяться в організмі досить довго і не викликають захворювань. Це пояснюється ось чим. В організмі людини є такі собі маленькі гномики-силачі. Вчені називають їх лімфоцитами. Ці гномики захищають організм від дії хвороботворних бактерій і вірусів. А коли ви перемерзли, перенервували чи ваш організм заслаб з якихось інших причин, у гномиків-силачів теж зменшуються сили. І тоді в наступ ідуть хвороботворні бактерії і віруси. Починається

захворювання. Якщо до організму потрапляє вірус імунодефіциту людини (ВІЛ — дуже поганий і страшний вірус), він поступово вбиває всіх гномиків-силачів. І людський організм залишається без їх захисту. За таких умов людина стає беззахисною перед дією будь-яких збудників захворювань і відразу захворює.

Страшна небезпека СНІДу (синдром набутого імунодефіциту) полягає в тому, що кінцевим результатом цієї хвороби є смерть.

13 млн дітей у світі стали сиротами через СНІД, 8500 дітей і молодих людей щорічно заражаються вірусом ВІЛ, який викликає цю хворобу. Ліків проти СНІДу поки що немає, тому виняткове значення мають запобіжні заходи. Збудник СНІДу може потрапити до організму дитини з молоком матері у тому разі, якщо ця хвороба є у когось з батьків, а також через шприці та інші медичні інструменти, не піддані стерилізації. Профілактикою проти зараження дітей ВІЛ є використання разових шприців та обов’язкова стерилізація медичних інструментів.

Запам’ятай!

Ти не заразишся СНІДом, якщо:

• будеш гратися з дитиною, яка заражена на ВІЛ;

• будеш купатися з нею у басейні;

• потиснеш їй руку;

• будеш сидіти з нею за однією партою.

2. Фізкультхвилинка

Ми з-за парт мерщій встаєм,

Лінькам волі не даєм.

Руки вгору, руки вниз,

На сусіда подивись.

Руки вгору, руки в боки І зроби чотири кроки.

Думки наші прилетіли,

Ми за парти тихо сіли.

3. Бесіда

— Що роблять в організмі гномики-силачі?

— Як діє збудник СНІДу (ВІЛ — поганий вірус)?

— У чому полягає профілактика СНІДу?

— ВІЛ і СНІД — це різні речі: ВІЛ — інфекція, СНІД — стан або хвороба.

СНІД може з’явитися тільки в разі зараження ВІЛ-інфекцією.

— Як розшифровується скорочення ВІЛ?

«В» — вірус

«І» — імунодефіциту

«Л» — людини

— «Вірус» (збудник захворювань), «імунодефіциту» (відсутність захисної реакції системи організму, яка забезпечує захист від мікроорганізмів, що спричинюють хворобу), «людини» (цей вірус є тільки у людини).

— Як слід ставитись до ВІЛ-інфікованих і хворих на СНІД людей?

— Якби у вашому класі була ВІЛ-інфікована дитина, ви спілкувалися б із нею? Як?

4. Підсумок уроку

— Як бактерії потрапляють усередину організму?

— Як віруси потрапляють усередину організму?

— Які правила ви запам’ятали на уроці?

— Що відбувається, коли ви користуєтесь чужими речами: капелюхом, чашкою?

— Чи можна користуватися чужими книгами, іграшками та олівцями?

— Як убезпечити себе від ВІЛ?

Категорія: Основи здоров’я | Додав: SYLER (09.05.2014)
Переглядів: 2036 | Рейтинг: 0.0/0
Методика загартування; засвоєння елементарних правил приймання повітряних і с...
Плетіння. Спосіб плетіння «косичкою». Створення виробів з плетіння
Робота з папером. Писанка
Смішинки-веселинки. М. Хоросницька «Матусин заповіт», «Дві душі», «Обіцянка»
Як людина сприймає інформацію
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]