Від слова - до книги

Урок 1. Від слова - до книги

Матеріал до уроку: «Здрастуй, нова «Читанко»!». Введення у новий розділ «Від слова — до книги» і «Мова — дивний скарб».

Мета: ознайомити дітей з новим підручником; викликати інтерес до його читання; удосконалювати навички читання; вчити дітей виділяти у тексті нове.

Обладнання: картки зі словами, плакат із зверненням.

ХІД УРОКУ

I. вступна бесіда про уроки читання в 3 класі. Ознайомлення з підручником «читанка» О. я. савченко

— Любі діти, уже третій рік радо зустрічає вас рідна школа.

Як багато ви дізналися і навчилися! А допомагала нам рідна «Читанка».

Цього навчального року ми продовжимо вивчати кращі твори українських та зарубіжних авторів, п’єси-казки, байки.

У північних народів є просте і мудре висловлювання: «Якщо подарувати людині одну рибину, вона буде ситою один день. Якщо подарувати дві, буде ситою два дні. Якщо навчити ловити рибу, вона буде ситою все життя».

Так і в навчанні: корисно багато знати, а ще краще — самому здобувати знання, гартувати свою волю, долати труднощі.

Добре читати рідною мовою — ось наше головне завдання.

«Читання — ось найкраще навчання», — стверджує народна мудрість.

Не лише день прийдешній, а й сьогоднішній вимагає творчої, неординарної особистості, здатної аналізувати, приймати самостійні рішення, своєю діяльністю змінювати життя на краще...

Людина не може без того, що зветься «роботою душі». А в неї книга — найперший помічник.

Якщо хочете відчути безмежні можливості людського розуму, працюйте з книгою.

II. Ознайомлення з «читанкою»

— Цей підручник познайомить вас із казками, віршами, оповіданнями про світ природи, перемогу добра над злом, радість дитинства, цінність книги. Ось прочитайте на плакаті звернення «Читанки».

Любий читачу!

Я друг і супутник, я книга твоя!

Завжди на дозвіллі де ти — там і я.

Ми добре з тобою проводимо час.

Чудова розмова триває у нас.

Навчаю відважним, правдивим рости,

Любити природу, свій край берегти.

Від малку ти мною звикай дорожити,

Без доброї книги тобі не прожити.

Бажаю всім вам приємної зустрічі з цікавими та мудрими моїми оповіданнями, віршами, казками!

У добру путь, любі друзі!

III. Повідомлення теми уроку

— Прочитайте, яка тема нашого уроку.

— «Рідна мова дорога людині, мов саме життя», — говорить народна мудрість. Без мови не може існувати жоден народ та його культура.

Найбільше і найдорожче добро кожного народу — це його мова, бо вона — не що інше, як жива схованка людського духу, його багата скарбниця, в яку народ складає і своє давне, і теперішнє, і майбутнє.

Iз сивої глибини віків бере початок наша мова. Пройшла вона тернистий важкий шлях. Але якими б страшними не були її сторінки, вона вижила й сьогодні розвивається. І дарує вам свої скарби.

IV. Робота над віршем в. Забаштинського

1. Слухання вірша.

Після цього учні відповідають на запитання:

— Без чого немає народу?

2. Виразне читання вірша.

3. Підготовка до самостійного читання тексту «Мова — дивний скарб». Словникова робота.

На таблиці надруковані слова. Кожне слово читає вчитель чи учень, який добре читає, після чого учитель з’ясовують, чи розуміють школярі значення слів. Потім читають уголос всі разом.

Явище Iсторія життя

Iснуваластоліття душа

мовотворець спадокподії

4. Самостійне читання тексту

5. Відтворення змісту прочитаного. Відповіді на питання.

— Що залишив нам народ-мовотворець?

— Що нового відкривають вчені?

— Дорогі діти, сьогодні так важливо піднести престиж мови, щоб за-звучала вона на повний голос серед мов світу, а тому хочеться звернутися до кожного серця:

 Не цурайтесь, люди, мови,

 Не цурайтесь роду...

 Як зачахне рідне слово, —

 Не буде народу.

V. Читання вірша С. Воробкевича

— Давайте, дітки, прочитаємо, як звертається автор до вашої чистої і ніжної дитячої душі. До чого він вас закликає?

VI. Підсумок уроку

— Про що дізнались на уроці?

— Над яким завданням ви маєте працювати упродовж навчального року?



Джерело: noindex
Категорія: Читання | Додав: SYLER (13.10.2014)
Переглядів: 2087 | Рейтинг: 0.0/0
Панно для класної кімнати. Підбір технік для виготовлення
Узагальнюючий урок із теми «Мова живопису й графіки». Колективна робота «Хто ...
Весна. Рослини навесні. Охорона здоров'я навесні
Світ за вікном. Побудова і записування речень, що передають, описують вид із ...
Культура спілкування. Словник мовленнєвого етикету
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]