Де бували, що вивчали — знання свої перевіряли

Тема: Де бували, що вивчали — знання свої перевіряли

Мета:

• навчальна: узагальнити з учнями матеріал II семестру та навчального року; перевірити, як учні навчилися слухати і виконувати музику, як розуміють її мову, наскільки засвоїли основні музичні поняття та терміни;

• розвивальна: розвивати вміння учнів слухати й розуміти мову музичного мистецтва;

• виховна: продовжувати прищеплювати учням зацікавленість творами музичного мистецтва.

Музичний матеріал: Р. Шуман «Сміливий вершник», М. Глінка «Попутна пісня», П. Чайковський «Пісня жайворонка», пісні за вибором учителя та учнів.

Наочні посібники: нотна хрестоматія; ілюстрації до музичних творів; два кошики; картки із завданнями; паперові жовті долоньки; зображення сонця без промінців.

Обладнання: ТЗН; музичний інструмент; фонохрестоматія.

Тип уроку: урок узагальнення знань, умінь і навичок.

Хід уроку

Учні входять до класу під музичний супровід («Попутна пісня»

М. Глінки).

1. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

 Перевірка готовності класу до уроку. Музичне вітання

 2. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Учитель. Незабаром розпочнуться літні канікули, і ви насолоджуватиметеся відпочинком, прогулянками й подорожами.

Сьогодні наша остання зустріч, що буде незвичною та цікавою.

Я прийшов (-шла) з чарівними кошиками: один кошик — із завданнями, а до другого ми складатимемо правильні відповіді у вигляді «долоньок».

Отже, спробуймо зібрати повний кошик «долоньок»!

3. ОСНОВНА ЧАСТИНА

 Виконання завдань

Завдання № 1. Розкажіть, що таке музика. Коли і де вона народилася?

Завдання № 2. Назвіть музичні твори за ілюстраціями та дайте відповідь на запитання.

• Якими є характери цих творів?

На дошці — ілюстрації до творів:

• «Попутна пісня» М. Глінки;

• «Сміливий вершник» Р. Шумана;

• «Ранок» Е. Ґріґа;

• «Королівський марш Лева» К. Сен-Санса;

• «Сердитий гном» В. Дяченка;

• «Три подружки» Д. Кабалевського;

• «Ой весела дівчинка Олена» А. Філіпенка;

• «Пісня про матусю» Ю. Михайленка.

Завдання № 3. Зникли літери в усіх словах!

Допоможіть мені заповнити цю схему!

Завдання №4. Гра «Хто на чому грає?»

Завершіть речення.

На баяні — баяніст.На гітарі — ...

На гармошці — ...А на бубні? ...

На кобзі — кобзар.На дудці — ...

На ложках — ... А на литаврах? ...

На флейті — флейтист.На тубі — ...

На кларнеті — ... А на балалайці? ...

На органі — органіст. На піаніно — ...

А на роялі? ...

Завдання №5. Що таке тембр? Знайдіть правильне визначення.

Сила звучання музики

 Швидкість руху музики

 Забарвлення звучання голосів і музичних інструментів

Завдання № б. Розгляньте малюнки (дятел; струмочок; пташка, яка співає; хмари з блискавками) і визначте, голоси яких музичних інструментів подібні до цих звуків.

Завдання № 7. Пригадайте, що таке мінор і мажор. Як їх назвати разом? Оберіть правильну відповідь.

ДИНАМІКА ЛАД ТЕМП

Завдання № 8. Проспівайте поспівку «Горобці й синички» з ритмізацією: П — плескання в долоні; С — стукання по колінах; Т — тупання ногами.

Завдання № 9. Ми зібрали повний кошик «долоньок». У нас ще є сонечко, але в нього, на жаль, немає промінців. Утворімо промінці з наших «долоньок». Нехай це сонечко вас зігріває впродовж літа!

Виконання пісні за бажанням учителя та учнів

4. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

Учитель. Добігли кінця наші зустрічі у цьому році, і я сподіваюся, що музика супроводжуватиме вас під час літніх канікул! На все добре!

Учні виходять із класу під музичний супровід («Попутна пісня»)

ДОДАТКИ

ДОДАТОК ДО УРОКУ № 21

Учитель. Останній сонячний промінь ковзнув по гострих верхівках башт — і сонце сховалося за пагорбами. Теплий вечір опустився на землю.

— Дивіться, дивіться, лебеді! — Над замком летіла лебедина зграя. Білосніжні, як ранковий, сніг, птиці яскраво вимальовувалися на тлі вечірнього неба, їх сильні крила з шумом розсікали повітря.

Принц Зіґфрид наполегливо йшов слідом за зграєю, ніби його вабила слідом за лебедями якась невідома сила. Несподівано ліс розступився, і принц опинився на березі величезного озера. Яскравий місяць освітлював дерева, схилені над водою. На сріблястій гладі озера безшумно ковзали лебеді, зрідка здіймаючи крила, немов білосніжні вітрила.

— Які красиві, які прекрасні ці птахи!

Білі птахи підпливли до берега і зникли в заростях. Принц поспішив туди ж. Йому назустріч йшла дівчина в білому вбранні з короною на голові. Вона була така гарна, тільки очі її були повні смутку.

— Хто ти? — Промовив здивований Зіґфрид,— і куди зникли лебеді? Я бачив, вони пливли сюди.

— Лебеді — це ми, я і мої подруги,— відповіла дівчина,

— Не бійся. Я не ображу тебе. Відкрий мені свою таємницю, і можливо, я зможу допомогти тобі,— сказав принц.

Дівчина розповіла принцу, що вона — принцеса і звуть її Одетта. Злими чарами зачаровані вона та її подруги. Лише вночі дівчата-птахи скидають свої лебедині пера і тут, на безлюдному березі озера при світлі місяця водять хороводи, але з першим променем ранкової зорі дівчата знову перетворюються на лебедів.

Бачачи, що принц Зіґфрид не заподіє їм шкоди, зі свого укриття вибігли дівчата і почали грати, співати пісні, водити хороводи під ніжну музику, яку вітер нашіптує листю.

Місячна ніч була напрочуд гарна, кругом було спокійно і тихо. Дівчата- птиці, забувши про прикрощі, безтурботно гралися на галявині. Старші навчали танцювати молодших.

Категорія: Музичне мистецтво | Додав: SYLER (10.01.2015)
Переглядів: 2562 | Рейтинг: 0.0/0
Фантастичні образи
А. Костецький «Батьківщина», М. Чернявський «Рідний край», В. Сухомлинський «...
Сюжетна композиція. Послідовність дій під час виготовлення сюжетної композиці...
А. Качан «Загадки», «Білі мухи налетіли». С. Жупани «Підкажи словечко». Г. Ма...
Рослини. Рослини і людина: що дають рослини людям, вшанування рослин. Охорона...
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]