Елементарне поняття про театральне мистецтво. Практична робота «Художник у театрі»

УРОК 26

Тема. Елементарне поняття про театральне мистецтво. Практична робота «Художник у театрі»

Мета: 1. Дати поняття про синтетичне мистецтво, ознайомити учнів із видами театру й визначити специфіку кожного, показати роль образного середовища у створенні спектаклю, розширити знання про професію художника. 2. Розвивати творче мислення, емоційно-естетичне ставлення до витворів мистецтва. 3. Виховувати почуття прекрасного, любов до театру.

Обладнання: матеріали: фарби, фломастери, кольорові олівці, ручки (на вибір учнів), альбом із шаблонами (с. 47); музичний ряд: фонограми фрагментів з дитячих казок, спектаклів, музика з опери, балету, мюзиклу (репертуар дитячих спектаклів або відеозапис яскравих фрагментів).

Хід уроку

I. Організація класу

II. Актуалізація опорних знань

Бесіда.

Сьогодні на уроці ми ознайомимося з таким видом мистецтва, що являє собою синтез декількох його видів. Це театральне мистецтво.

— Пригадайте, з якими видами мистецтва ви вже знайомі.

— У всіх видів образотворчого мистецтва є своя художня мова.

Назвіть образотворчі засоби кожного з них.

III. Оголошення теми уроку

Сьогодні ми ознайомимося з театральним мистецтвом і виконаємо роботу «Художник у театрі».

IV. Вивчення нового матеріалу

Слово вчителя.

Театр — один із найдавніших видів видовищного мистецтва, його історія налічує більше двох із половиною тисяч років.

Як і будь-який інший вид мистецтва (музика, живопис, література), театр має свої особливі ознаки. Це мистецтво синтетичне: спектакль складається з тексту п’єси, роботи режисера, актора, художника й композитора. Театр — мистецтво колективне. Спектакль — це результат діяльності не лише тих, хто з’являється на сцені, але й тих, хто шиє костюми, майструє предмети реквізиту, установлює світло, зустрічає глядачів. Недарма існує визначення «працівники театрального цеху». Спектакль — це і творчість, і виробництво.

Існує кілька видів театру. Найпоширеніший і найпопулярніший з них — драматичний театр. Його головний виражальний засіб — слово. Зміст того, що відбувається на сцені, розкривається за допомогою слів, з яких складається текст (прозовий або віршований). Ще один вид театру — опера. Головне в опері — музика. Щоб розповісти про свої почуття, актори співають. Такий спектакль вимагає особливої майстерності від виконавців: вони повинні не лише вміти співати, але й мати акторські здібності. У балеті події та взаємини передаються через рух і танець, які артисти виконують під музику.

Окрім названих, виникли такі види театрального мистецтва, як оперета й мюзикл, де поєднані всі форми драматичного театру, балету й опери, побутовий танець. Оперета й мюзикл — популярні жанри театрального мистецтва. Сюжет, як правило, простий, а мелодії найчастіше стають шлягерами.

Давайте розглянемо роботу художника в театрі. Пролунав третій дзвінок, зал повільно поринає в темряву, відкривається завіса — і перед очима глядачів постає картина: старий парк, дерев’яна альтанка, у центрі лавка, крізь дерева видно ставок і чисте блакитне небо. Цей майже реальний світ придумав художник, він виконав декорації. (Див. альбом із шаблонами, с. 47.)

Художник у театрі не тільки створює декорації, але й придумує костюми. Костюм є важливим елементом у створенні художнього образу спектаклю. Не випадково костюм — частина, нерозривно пов’язана з характером персонажа, епохою, специфікою дії, через нього передається певний час і місце дії (згадаємо, як змінюються костюми Попелюшки).

Художник по костюмах має не просто створювати костюми, але й уявляти, як вони будуть скроєні та зшиті. За його замовленням також виготовляють взуття, прикраси.

Коли спектакль готовий, необхідно проінформувати глядачів про майбутню прем’єру. Для цього готується інформаційно-рекламний плакат, який називається афішею. Афіша має не тільки дати інформацію глядачеві, але й, насамперед, зацікавити його, привернути до себе увагу. Уміло й оригінально виконані афіші викликають бажання побувати там, куди вони запрошують. Афіша може бути не тільки текстовою, бажано ще й зображення. (Див. альбом із шаблонами, с. 47.)

З усього сказаного ми бачимо, наскільки великою є роль художника в театрі, як багато в нього цікавої творчої роботи.

V. Практична робота

Слово вчителя.

А зараз кожен із вас обере той вид діяльності художника в театрі, який вам найбільше подобається. Можливо, ви вже відвідували якісь спектаклі, балети. Пригадайте, що на вас справило враження. Чи була помітна робота художника?

На уроці ви можете працювати в одному з напрямків:

— бути творцями декорацій, які ми бачимо на сцені;

— уявити себе художниками по костюмах;

— уявити себе виготовлювачами афіш, з яких ми довідаємося про майбутній спектакль.

Роботу можна виконувати в будь-якій техніці.

VI. Завершення уроку

Підбиття підсумків. Демонстрація завершених робіт, оцінка діяльності учнів.

Завдання на наступний урок: принести аркуш паперу, кольоровий папір, клей, ножиці.

Категорія: Образотворче мистецтво | Додав: SYLER (23.10.2013)
Переглядів: 3584 | Рейтинг: 0.0/0
Цікавий світ навколо тебе. Урок позакласного читання
Робота з природним матеріалом. Аплікація із рослинних форм. Сюжетна аплікація...
Сюжетна композиція. Послідовність дій під час виготовлення сюжетної композиці...
Чеська народна казка «Собака, коти та миші». Творчий переказ за кадром фільму
Родина, рідня, рід. Сімейний календар
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]