Перевір себе

Урок № 16. Перевір себе

Мета:

узагальнити знання учнів про основні види та жанри образотворчого мистецтва, перевірити вміння розрізняти їх;

розвивати зорову і емоційну чутливість, формувати естетичні почуття, смак, активізувати ініціативу учнів;

виховувати в учнівському колективі дружні взаємини та взаємодопомогу.

Оснащення

Матеріали та інструменти: олівці, гуаш, пензлі, ємності з водою, серветки для витирання рук та пензлів.

Зоровий ряд: картки з зображеннями неба й землі та невеликими прорізами, в які вставлятимуться зображення будинків та дерев; набори репродукцій картин, поміж яких обов'язково є натюрморти, пейзажі та портрети; картки з зображеннями казкових героїв; картки {на кожного учня), де контури зображення нанесено крапками; шаблони яєць; шаблони побутових предметів, фотографії або ілюстрації з зображеннями квітів та листя.

Тип уроку: урок узагальнення знань, умінь і навичок.

Хід Уроку

1. Організаційний момент

Привітання. Перевірка готовності учнів до уроку

2. Мотивація навчальної діяльності

Учитель. Сьогодні ми помандруємо вулицями чарівного міста, яке кожен з вас добре знає. Це місто, де живе Образотворче мистецтво. Тому і назви його вулиць говорять про майстрів, які тут живуть і працюють. Завітаємо на кожну вулицю й допоможемо митцям знайти загублені відповіді на дуже цікаві запитання.

3. Проведення змагання між командами

Клас об’єднується у кілька команд (залежно від кількості учнів у класі). Кожна команда обирає капітана команди та назву.

Вулиця Графіків

7. Завдання «Гра у хованки»

Кожна команда отримує картки відповідно до кількості гравців. На кожній картці «сховано» зображення будь-якого предмета (предмет намальовано крапками, які слід з’єднати, щоб отримати зображення).

Переможницею вважається та команда, де всі гравці впораються з завданням раніше за решту команд.

2. Завдання «Допоможи геометричній фігурі стати цікавим зображенням»

Команди отримують картки з геометричними фігурами (квадрат, круг, трикутник).

Перемагає та команда, яка намалює більше зображень, використовуючи задану геометричну фігуру.

Вулиця Живописців

7. Завдання «Кращий мистецтвознавець»

Команди мають поєднати лініями репродукції картин (І. Шишкін «Дуби», А. Остроумова-Лебедєва «Олександрійський палац у Дитячому Селі», П. Пі-кассо «Хлопчик із собакою») та матеріали, якими їх було створено (олійними фарбами, акварельними фарбами, гуашшю).

Дата

Клас

2. Завдання «Подорож до музею»

Команди отримують набори репродукцій картин (5—6 репродукцій для кожної команди) та картки з написами «портрет», «натюрморт», «пейзаж». Команда має правильно й швидко визначити жанр картини та розмістити репродукції відповідно до карток із написами.

В. Суриков «Жінка з гітарою»

 .1-м

Й. Бокшай «Село Ясиня»

І. Рєпін «Українська дівчина»

П. Кончаловський «Бузок»С. Родіонов «Калина»

Вулиця Будівельна Завдання «Будуємо власне місто (селище)»

Кожна команда отримує картки, на яких зображені небо й земля. Картка має невеликі прорізи, в які діти мають вставити заздалегідь підготовлені зоб-

раження будинків та дерев. Завдання учнів — правильно розмістити зображення (великі — внизу аркуша, маленькі — зверху). Переможницею вважається та команда, яка правильно й швидше за решту виконає завдання.

Вулиця Народних Майстрів

1. Завдання «Прикрашаємо посуд»

Кожна команда отримує фотографію або ілюстрацію з зображенням квітки (у кожної команди вона своя) та листочка (форми квітів і листочків мають бути простими), а також шаблон будь-якого побутового предмета (чашки, тарілки, вази тощо). Команда повинна створити орнамент із наданих зображень (діти самі стилізують рослини) й прикрасити ним шаблон посуду. Наприкінці змагання переможницею вважають команду, яка першою завершить роботу й правильно складе орнамент із наданих зображень.

2. Завдання «Назви вид декоративно-прикладного мистецтва»

Команди отримують картки з фотографіями предметів декоративно-прикладного мистецтва. Завдання для команд — правильно назвати види декоративно-прикладного мистецтва, до якого належать ці предмети.

Вулиця Театральна

1. Завдання«Знайди зайве»

Команди отримують картки з зображеннями героїв певної казки, але поряд із ними знаходиться герой іншої казки. Саме його й необхідно знайти.

Наприклад: Заєць, Колобок, Вовк, Курочка Ряба, Ведмідь, Дід, Баба.

2. Завдання «Допоможи герою казки»

Кожна команда отримує картки з зображеннями героїв казок та з репліками цих героїв (наприклад, 1 — Золота рибка, Маша та Ведмідь, Карлсон, 2 — «Спокойствие, только спокойствие», «Чего тебе надобно, старче?», «Не садись на пенек, не ешь пирожок»). Завдання для команд — якнайшвидше визначити, яким героям які репліки належать.

Можливий варіант, коли репліки і зображення казкових героїв знаходяться на одному аркуші, їх просто слід поєднати лініями.

4. Підбиття підсумків уроку

 1. Підбиття підсумків (загальна оцінка уроку, перегляд дитячих робіт, демонстрування кращих).

 2. Визначення завдання для підготовки до наступного уроку: розглянути ілюстрації, що зображують людину в русі.

 3. Проголошення уроку завершеним.

Категорія: Образотворче мистецтво | Додав: SYLER (07.01.2014)
Переглядів: 2209 | Рейтинг: 0.0/0
Т. Коломієць «Подарунок». В. Лучук «Кольорові пташки». В. Конопелець «Якого к...
Ліплення з пластиліну звірят
Чеська народна казка «Собака, коти та миші». Творчий переказ за кадром фільму
Хто як до зими готується. Побудова і записування речень, що передають зміст м...
Родина, рідня, рід. Сімейний календар
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]