Оригамі. Котик-ласунчик

Тема: Оригамі. Котик-ласунчик

Мета: навчити виготовляти виріб об'ємної форми з паперу та картону в техніці оригамі; удосконалювати навички роботи з папером; розвивати творчі здібності і мислення на уроках трудового навчання, спостережливість, акуратність у роботі; удосконалювати і закріплювати навички зображення тварин, їх пропорцій і характеру, просторового положення; розвивати в учнів творчу уяву; виховувати любов до праці, до тварин.

Обладнання: двосторонній папір для оригамі, картон, ножиці, клей, серветка для рук, пензлик, зразок виробу, ілюстрації із зображенням свійських тварин.

Хід Уроку

I. Організаційний момент

II. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу

1. Повідомлення теми та мети уроку

— Сьогодні на уроці ми продовжимо працювати з папером, повторимо правила згинання та складання паперу.

* Давно відомий він тобі:

Коли на сонечку дрімає,

Він колискову сам собі Під ніс тихесенько співає.

Що в пісні тій — ніхто не зна,

І ми про це тут не напишем.

Ми тільки знаєм, що вона Не до вподоби мишам! (Кіт)

— Чим ми сьогодні будемо займатися, ви дізналися із загадки. Сьогодні на уроці ми виготовимо композицію « Котик-ласунчик ».

2. Вступна бесіда

— Що ви знаєте про тварин?

— Як називаються тварини, які живуть у лісі?

— А як називають тварин, які живуть поруч із людиною?

— Розгадайте кросворд (див. додаток на с. 58).

— Так, це свійські тварини. Що ви про них знаєте?

— Чому їх так називають?

— Як вони допомагають людині?

— У кого вдома живе кішка або кіт? Розкажіть про своїх улюбленців. (Відповіді дітей.)

— Сьогодні на уроці у кожного з нас з’явиться хвостатий друг — ми його зробимо в техніці оригамІ.

— Ви, напевно, чули, що домашня кішка пішла від дикої кішки, яка і зараз живе в АфрицІ. Хоча людина приручила кішку давно, зовні свійські і дикі кішки дуже схожІ. Розрізняють чимало порід домашніх кішок. Вони відрізняються, головним чином, довжиною шерсті і забарвленням. Кішки вельми примхливі у виборі для себе постійного місця в квартирІ. Одні мурки люблять м’які поверхні, інші сплять на жорстких. Головне, щоб було тепло, чисто і м’яко. Для догляду за кішкою потрібно мати кілька необхідних речей. Назвіть їх. (Дошка для заточування нігтів, каганець для корму, посуд, туалетний лоток і т. ін.)

— Перелічіть ласощі, які полюбляють кішки. (Риба, м’ясо, молоко)

— Кішка — високорозвинена тварина. Вона відрізняється спостережливістю, прекрасною пам’яттю, відчуває простір і час, піддається дресируванню.

Клас

Кішки — відмінні артисти. їх можна побачити в театрі звірів під керівництвом

Н.Дурової, театрі кішок під керівництвом Ю. Куклачова.

— Багато художників і скульпторів присвячували свою творчість тваринному світу. Таке мистецтво називається анімалістичним. Щоб зобразити тварину, треба багато за нею спостерігати, запам’ятати не тільки зовнішній вигляд, але зрозуміти характер і звички тварини. Тільки тоді робота буде правдивою. Згадайте, як рухаються кішки, сидять, лежать, їдять, сплять, грають. (Демонстрування кішок, зроблених з різних матеріалів.)

— Визначте рух кожної кішки, що вона робить?

— Подивіться, як можна намалювати кішку.

Фізкультхвилинка

Із-за парт всі миттю встали,

Гарно спинки підрівняли.

Вгору тягнемось усі,

Мов трава в дрібній росІ.

Потім легко всі присіли,

Наче ноги заболіли.

Потім встали, руки в боки І зробили два підскоки.

Каблучками цок-цок,

І продовжим знов урок.

3. Демонстрування та аналіз зразка

Інструктаж учителя

— Розгорніть підручники на с. 75 та розгляньте порядок роботи над виробом.

 • Візьміть два квадрати (можна кольорові): великий і малий.

 • Складіть їх навпіл по діагоналІ.

 • На більшому трикутнику позначте контури лапок, спинки і хвоста. Виріжте.

 • Кути, що над лінією спинки, вставте всередину.

 • На меншому трикутнику позначте лінію вух і мордочки. Зігніть.

 • Ще раз позначте лінії вух. Перегорніть угору.

 • Кути мордочки вставте в середину голови.

 • Переверніть мордочку. Наклейте очі, носик.

 • З’єднайте мордочку з тулубом.

 • Можна взяти аркуш кольорового паперу та наклеїти котика на травичку.

III. Практична робота учнів

Діти починають роботу. Учитель за потреби допомагає.

IV. Виставка та оцінювання робіт

— Подивіться на нашу виставку. Ми немов опинилися на галявині з котами, які вигинають спинки, ніби просять щось смачненьке.

— Ви дуже постаралися. У вас вийшли веселі та кумедні тваринки! Молодці!

— Чия робота вам сподобалася найбільше? Чому?

V. Підсумок уроку

— Чи сподобався вам урок?

— З яким матеріалом ми працювали?

— Про що дізналися на уроці?

Категорія: Трудове навчання: технічна і художня праця | Додав: SYLER (06.01.2014)
Переглядів: 4177 | Рейтинг: 5.0/1
Створення макета предмета для казкового персонажа
Тарас Шевченко. Урок позакласного читання
Вибір друзів. Уміння товаришувати й спілкуватися в класі та сім'ї. Практи...
Л. Забашта «Рідна мова», М. Сингаївський «Колискова пісня, колискова...»
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКІВ № 26
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]