Паперові об’ємні фігури. Ялинкові прикраси

Тема: Паперові об’ємні фігури. Ялинкові прикраси

Мета: розширити уявлення учнів про властивості паперу та його походження; навчати планування послідовності операцій, технічних прийомів роботи з папером; удосконалювати спостережливість, зорову пам'ять; розповісти про історію святкування Нового року; виховувати активність, творчу фантазію, акуратність, культуру працІ.

Обладнання: зразки виробів, шаблони, папір, ножиці, клей, пензлики, серветки для рук, аудіозапис новорічних пісень про ялинку, ілюстрації із зображенням зимового лісу, картин новорічних свят.

Хід Уроку

I. Організаційний момент

II. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу

1.Повідомлення теми та мети уроку

• Стало біло навкруги —

Я розпушую сніги,

Наганяю холоди,

Води сковую в льоди,

В дружбі з дітьми я всіма.

Здогадались? Я — . (Зима).

— Новий рік асоціюється з білим снігом, заметами, морозом, але дуже рідко — з холодом. Чомусь, коли думаєш про це свято, згадується тепло свічок, різнокольорові гірлянди на ялинці і посмішки друзів та рідних. Напевно, тому процес підготовки до Нового року починається задовго до 31 грудня. Бажання зробити свято незабутнім для себе і рідних змушує заздалегідь замислюватися про подарунки та їх оформлення. А сьогодні в нашому класі ми відкриваємо новорічну майстерню. Ваша фантазія підкаже вам безліч варіантів виробів, які ви можете створити. Варто тільки почати. Здогадайтеся, що ми будемо виготовляти сьогодні:

1 2 3 4

А л Ю я т

Б А И ш Д

В Н Б І к

Г X Г є р

А-1, В-3, Г-1, А-4, Б-1, Г-4, Б-2, В-4, Б-2; Г-2, В-3, Г-4, А-1, А-3, В-1, Б-4, Б-2.

(Ліхтарики, гірлянди)

2.Вступна бесіда

— Який місяць зараз за календарем?

— Чого ви чекаєте від нього?

— З чим асоціюється у вас цей місяць?

 — Які прислів’я про грудень ви знаєте?

Клас

• Грудень землю грудить і хату студить.

• Грудень — не брат, а холоднеча — не сестра.

• Смутний грудень, як прийде студень.

• Грудень рік кінчає, а зиму починає.

• Прийшов грудень, приніс студень.

• У грудні сонце на літо, а зима на мороз повертають.

• Сумний грудень і в свято, і в будень.

— Але, звісно, грудень — це, перш за все, святкова ялинка.

• Зелену сукню маю,

Ніколи не міняю,

Один-єдиний раз на рік Її я прикрашаю. (Ялинка)

Учень читає вірш про ялинку.

НОВОРІЧНА ЯЛИНКА Ой весела в нас зима,

Веселішої нема:

Грає срібними зірками,

В’ється синіми димками,

Снігом землю обійма.

Ой, струнка ялинка в нас!

Скільки сяє тут прикрас!

Ми зібралися юрбою —

Разом з піснею новою Рік Новий стрічать.

М. Рильський

Фізкультхвилинка

Станем в коло, дітвора,

Дітвора, дітвора.

До ялинки вже пора,

Нам пора, нам пора.

Станем в коло й покружляєм,

Покружляєм, покружляєм.

Зупинились й поплескаєм,

Поплескаєм, поплескаєм.

Тупаємо ніжками,

Мов йдемо доріжками.

Наче зайчики,йдемо,

Ідемо ми, ідемо.

Поплигали, поскакали І за парти посідали.

3.Розповідь учителя про мистецтво паперопластики

— Дивовижний це матеріал — папір. Натуральний, благородний, удячний. А який несподівано пластичний! Трохи фантазії, трохи завзятості — і на виході — приголомшливої краси об’ємні композиції. (Учитель демонструє зразки виробів або слайди.) Дивишся на результат, і насилу віриться, що це всього лише тонкі аркуші пресованої целюлози, розрізані під певним кутом, згорнуті в геометричні форми і склеєні між собою. Мистецтво моделювання паперових художніх композицій на площині і створення тривимірних скульптур об’єднано однією назвою — паперопластика. Сьогодні до її складу входить і квілінг, і оригамі — настільки популярна нині техніка давно перейшла тісні японські кордони. У цій техніці створюють дивовижні твори мистецтва. Сьогодні в цій техніці ми зробимо новорічну іграшку.

По-різному святкують Новий рік у різних країнах. У сучасному Китаї Новий рік — це свято ліхтарів. Він відзначається на п’ятнадцятий день Нового

року за місячним календарем. Сам же Новий рік відзначається в січні-лютому, тому він асоціюється із завершенням зими і початком весни. Усюди розвішують ліхтарі, надають їм химерної форми: форми тварин, овочів, фруктів. Червоні, зелені, жовті, сині, помаранчеві вогні таких ліхтарів розцвічують будинки та вулиці, заповнені веселою галасливою юрбою.

Ліхтарики, виконані власноруч, завжди приносять радість і задоволення.

4.Демонстрування та аналіз зразка

Інструктаж учителя

— Розгорніть підручники на с. 48. Прочитаймо, які прикраси можна виготовити у нашій новорічній майстернІ.

— Сьогодні ми працюємо у групах. (Кожна група обирає собі певну ялинкову прикрасу. Розподіляє обов’язки у групі та приступає до роботи.)

— Одна з найпопулярніших ялинкових іграшок — ліхтарик. Зробити його дуже просто, а завдяки ефектній формі ліхтарики стануть справжньою окрасою новорічної ялинки.

Багато хто з вас уже не раз, напевно, бачив такі іграшки. Але чи знаєте ви, що «ліхтарики» можуть бути зроблені в різних варіантах? Розглянемо малюнки на дошцІ.

ЛІХТАРИК

 • Прямокутний аркуш паперу зігніть навпіл.

 • 3 протилежного від згину краю, на відстані приблизно 1 см, накресліть лінію і по ній ще раз зігніть папір.

 • На складеній заготовці з боку згину надріжте ножицями смужки до проведеної лінії.

 • Надрізаний папір складіть так, як показано на малюнку на с. 49.

 • У середину ліхтарика можна вклеїти трубочку з кольорового паперу.

 • До ліхтарика приклейте смужку з паперу або нитку для підвішування іграшки.

ГІРЛЯНДА «СОНЕЧКО»

 • Прямокутний аркуш паперу зігніть навпіл.

 • Від краю подвійного боку відступіть 1 см і проведіть лінію.

 • 3 боку згину зробіть розрізи через 1 см. Останню смужку відріжте повністю.

 • Нерозрізану частину зігніть усередину і склейте.

 • Заготовку скрутіть по колу, склейте і прикріпіть нитку.

РЕБРИСТІ ІГРАШКИ

 • Виріжте 4-6 заготовок (грибків, ялиночок, кульок, дзвіночків і т. ін.).

 • Складіть кольоровою стороною всередину.

 • Склейте половинки двох деталей разом, поступово додаючи інші заготовки.

 • Перед приклеюванням останньої всередину приклейте нитку для підвішування іграшки на ялинку.

III. Практична робота учнів

Інструктаж з охорони праці

— З якими інструментами і матеріалами ви будете працювати сьогодні?

— Які з них небезпечні?

— Як слід працювати з ножицями, щоб не поранитися самому і не травмувати товариша, який сидить поруч?

— Яких правил треба дотримуватися при роботі з клеєм?

Під час практичної роботи вчитель контролює правильність прийомів роботи, надає допомогу учням, що зазнають труднощів.

— Дуже велике значення для краси і виразності конструкцій має акуратність у виконанні всіх операцій: відігнуті деталі не мають бути кривими, лінії згинів потрібно робити якомога чіткішими; надрізи слід виконувати через рівні проміжки, вони мають точно доходити до згинів.

IV. Виставка та оцінювання робіт

— Оцініть свою роботу та роботу товаришів.

— Що вдалого помітили в роботах дітей?

— У кого найкрасивіша, акуратна робота?

— Що не зовсім добре вийшло?

— Над чим ще необхідно попрацювати?

V. Підсумок уроку

— Діти, підіб’ємо підсумки нашого уроку і нашої працІ.

— Чого ми сьогодні вчилися на уроці?

— Що нового дізналися?

— Як ваша родина готується до новорічних свят?

— Розгадайте кросворд і згадайте, чим ми займалися на уроці, що виготовляли.

1) Вдень вікно розбивається,

А вночі само вставляється.

(Ополонка)

2) Пані крижана зі стріхи Ноги звісила для втіхи.

А як сонце припече -

Пані плаче і тече. (Бурулька)

3) Якщо став на ті дощечки,

Швидко їду я з гори,

А якщо впаду зненацька —

Ноги будуть догори.

Палки дві в руках тримаю,

Сам собі допомагаю.

Тут потрібна рівновага,

Тренування та увагаї (Лижі)

4) По стежині, по дорозі Бігти я у них не в змозі,

По снігу не йдуть як слід:

До вподоби — тільки лід. (Ковзани)

5) Узори вишиває

Без голки і без нитки.

Улітку спочиває,

А взимку — дуже рідко. (Мороз)

6) Прийшла до нас бабуся У білому кожусІ.

Поля причепурила —

Пухнастим снігом вкрила. Вгадайте — хто вона Бабуся чепурна? (Завірюха)

7) В руку мотузок взяла, їх на гору потягла.

Швидко з’їхала з гори,

Треба вгору знов тягти. (Санчата)

8) Політала зірочка, політала,

Сіла на долонечку і розтала.

На долоні слізонька-крапелинка. То не просто зірочка, то — . (сніжинка).

Категорія: Трудове навчання: технічна і художня праця | Додав: SYLER (06.01.2014)
Переглядів: 3079 | Рейтинг: 0.0/0
А. М'ястківський «Неня». Д. Білоус «Звертання»
Колективне збирання моделей машин. Спільна поетапна робота з моделювання тран...
Вода в природі. Властивості води. Як дбати про чистоту водоймищ
Догляд за кімнатними рослинами
Розкрій тканини. Виготовлення спіднички прямолінійної форми для ляльки
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]