Безпека на дорозі

Тема 23. Безпека на дорозі

Мета: поглибити знання учнів про правила пішохідного руху; вчити уникати небезпеки на дорозі, визначати напрямок руху транспортних засобів; виховувати дисциплінованість пішохода.

Хід Уроку

I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань, мотивація навчальної діяльності

Робота над загадками

• Тягнеться нитка,

А в клубок не змотаєш. (Дорога)

• На дорозі їх багато —

Іде на колісах хата.

Двері спершу ти відчиниш,

На дивані відпочинеш,

А вона в єдину мить

Хоч куди тебе домчить. (Автомобіль)

— У школі ви — учні, а на дорозі — пішоходи. Щоб не сталося біди, необхідно виконувати Правила дорожнього руху.

— Які з них ви вивчили у 1-му класі? (Кожна вулиця має проїжджу частину для руху транспорту. Це — дорога. Пішоходи ходять узбіччями або тротуарами. Світлофор — найкращий друг пішоходів. Переходити дорогу треба на переході.)

III. Повідомлення теми і мети уроку

— Сьогодні на уроці ви поглибите свої знання про правила пішохідного руху з метою запобігання небезпеки на дорозі.

IV. Вивчення нового матеріалу

1.Робота за підручником (г. 77-79)

— Доведіть, що дорога є місцем підвищеної небезпеки. Щороку автомобільні аварії завдають великих збитків, у них калічаться і гинуть люди.

— Що треба робити, щоб на вулицях і дорогах нашої країни було безпечно?

— Розгляньте малюнок на с. 77. Для чого призначені тротуари? Для чого призначена проїжджа частина?

— Як перекладається слово тротуар (с. 75)? Як по ньому треба йти?

— Де треба ходити, якщо тротуарів немає?

— Де треба ходити, якщо відсутні пішохідна і велосипедна доріжки?

Словникова скарбничка

Пішохід — особа, яка бере участь у дорожньому русі поза транспортними засобами. Пішоходами є також люди, які рухаються в інвалідних колясках без двигуна, ведуть велосипед, мопед, мотоцикл, везуть санки, візок, дитячу чи інвалідну коляску.

У часники дорожнього руху — це особи, які беруть участь у русі на дорозі: пішоходи, водії транспорту, пасажири, погоничі тварин.

— Відгадайте загадки.

• Йде через села і міста,

А з місця не зрушить. (Дорога)

Клас

Такий собі віз,

Має четверо коліс.

Без вола і без коня

Куди хоч біжить щодня. (Автомобіль)

2.Фізкультхвилинка

Раз, два — всі пірнають,

Три, чотири — виринають,

П’ять, шість — на воді Кріпнуть ручки молоді.

Сім, вісім, що є сили Всі до берега приплили,

Дев’ять, десять — розгорнулись,

Обсушились, розігрілись І за парти тихо всілись.

V. Узагальнення та систематизація отриманих знань

Робота у групах

— Обговоріть, від чого залежить безпека на дорогах.

— Де повинні рухатися пішоходи?

— Чому, йдучи узбіччям, треба рухатися назустріч транспорту? Відповідь обґрунтуйте.

— Пограйте в ігри, повторюючи правила поведінки пішохода на дорогах. Наприклад, гра «Пішохід».

Гра «Пішохід»

Утворіть коло. Ведучий, тримаючи м’яч, стає в його середину. Потім, обираючи одного з гравців, кидає йому м’яч і називає слово «пішохід». Той, хто зловив м’яч, розказує одне з правил поведінки пішохода і повертає м’яч ведучому. Наступний гравець називає інше правило і т. д. Повторювати вже названі правила не можна. Той, хто не знає правила або відповів неправильно, вибуває з гри.

VI. Підсумок уроку

— Які частини дороги вам відомі?

— Які правила пішоходів ви запам’ятали?

Категорія: Основи здоров’я | Додав: SYLER (07.01.2014)
Переглядів: 5273 | Рейтинг: 0.0/0
Конструювання з деталей набору будиночків різної складності за малюнком та вл...
Висівання насіння квітів у відкритий ґрунт
Піклування про здоров'я в сім'ї. Доброзичливі й добрі стосунки між чл...
В. Сухомлинський «Соловей». Підсумок із теми
Властивості паперу. робота з папером
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]