Вогонь — друг, вогонь — ворог

Тема 20. Вогонь — друг, вогонь — ворог

Мета: розповісти учням про небезпеку ігор із сірниками, розвивати вміння чинити розсудливо: виховувати обережність.

Хід Уроку

I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань, мотивація навчальної діяльності

— У наших оселях багато предметів, які легко загоряються — папір, тканина, деревина. Інколи достатньо однієї іскри, щоб спалахнула пожежа. Вона здатна знищити все майно, та найголовніше, що під час пожежі можуть постраждати люди.

III. Повідомлення теми і мети уроку

— Сьогодні ви дізнаєтесь, що слід робити, якщо виникла пожежа.

IV. Вивчення нового матеріалу

1. Робота за підручником (г. 65-67)

— Розгляньте малюнки на с. 65. Доведіть, що вогонь — друг людини.

— Доведіть, що вогонь може стати і ворогом.

— Прочитайте вірш Грицька Бойка «Сірничок» (с. 66). Яка головна думка цього вірша?

— Які протипожежні правила ви знаєте?

— Відгадайте загадку.

Скільки б не їв, ніколи ситий не буду.

— Розгляньте малюнки на с. 67. Назвіть причини виникнення пожеж.

— За яким номером телефону викликають пожежно-рятувальну службу?

— Розгляньте малюнки. Чи всі діти дотримуються правил протипожежної безпеки?

Гра «Так чи ні?»

— Якщо ви згодні із тим, що почуєте, скажіть: «Так» — і плесніть у долоні.

Гратися із сірниками можна. Так чи ні?

Дітям не можна самим запускати феєрверки. Так чи ні?

Можна гратися із запаленими свічками. Так чи ні?

Не можна залишати непогашеного вогнища. Так чи ні?

2. Фізкультхвилинка

V. Узагальнення та систематизація отриманих знань

1. Робота над загадкою

* Доки батько народився,

Син по світу находився. (Вогонь і дим)

— Запам’ятайте1 Найчастіше пожежі виникають через пустощі дітей з вогнем!

2. Тестування

— Якщо будинок охоплений полум’ям, потрібно:

 О покликати дорослих;

 О самостійно почати гасити пожежу;

 О покинути квартиру;

 О зателефонувати «101» і чекати пожежників.

Дата

Клас

— Які основні причини пожеж?

— Що робити, якщо виникла пожежа?

— Як викликати службу екстреної допомоги?

ДОДАТОК ДО УРОКУ 21

2. Практична робота

— Ваші відповіді свідчать, що значну частину часу ви проводите біля телевізора, комп’ютера. Зараз багато дітей не розлучаються із мобільними телефонами ні на хвилинку, оскільки постійно знаходяться в програмі ІСС} (в Інтер-неті, чаші).

Пропоную творчо попрацювати в групах і скласти пам’ятку щодо перегляду телевізійних передач, користування комп’ютером і мобільним телефоном.

— Об’єднайтеся в групи.

I група. Складіть пам’ятку щодо перегляду телевізійних програм.

II група. Складіть пам’ятку щодо користування комп’ютером.

III група. Складіть пам’ятку щодо користування мобільним телефоном.

Правила

Не проживати життя біля телевізора, комп’ютера.

Мінімально використовувати мобільний телефон.

Бути активним: частіше перебувати на природі, займатися спортом, загартовуванням.

Не нехтувати сном.

Таблиця «Пам'ятай!»

Перегляд телевізора — не більше півгодини на день.

 ■ Мінімальне використання мобільних телефонів.

Працювати за комп’ютером не більше 20 хв, перерва — 15 хв.

Більше руху і спілкування з людьми.

Умови праці за комп’ютером: правильна постава; відповідний стілець або крісло; руки зігнуті під кутом 90°.

Пам'ятка «Діти і телевізор»

Дитині не можна переглядати телевізор понад ЗО хв на день, оскільки це

призводить до послаблення нервової системи.

Не слід переглядати телевізор у повній темряві, це погіршує зір.

Не рекомендується сидіти близько біля телевізора, а також на підлозі перед

ним, оскільки рентгенівські промені спрямовані вниз.

— Японські вчені дослідили, що ігри і перегляд телепередач знижують активність мозку. Дуже небезпечно сидіти перед увімкненим комп’ютером, який опромінює людину. І якщо людина припинила дивитися телевізор або вже не користується комп’ютером, техніка має бути вимкненою.

Комп’ютер негативно впливає на здоров’я дітей. Ваш організм ще не сформований, тож ви самі не можете контролювати себе, не можете сказати собі: доситьі У вас може виробитися залежність від комп’ютера і від Інтернету, як від наркотиків. Адже над створенням програм працюють найкращі психологи і фахівці, які, аби отримати прибуток, придумують такі ігри, такі ситуації, що діти самотужки від них відірватися не можуть. У результаті ви стаєте надто збудженими, з’являються серйозні порушення психіки.

Дитячі психіатри і психологи вважають, що основні хвороби дітей у XXI столітті будуть пов’язані з негативним впливом телевізорів і комп’ютерів.

Існує дуже гарне польське прислів’я: «Що занадто, то не здраво». Вся домашня побутова техніка повинна полегшувати життя, а не завдавати нових проблем, які іноді складно подолати.

Зупинити технічний процес неможливо, але використовувати його досягнення необхідно розумно.

Категорія: Основи здоров’я | Додав: SYLER (07.01.2014)
Переглядів: 6979 | Рейтинг: 0.0/0
Вода та її властивості. Демонстрація властивостей води (безбарвна, прозора, н...
Обговорення можливостей і демонстрація режимів роботи комп’ютера. Складові ча...
Виготовлення персонажів із казок з природних матеріалів
Підсумковий урок за рік. Як ми навчилися берегти своє здоров'я (тестуванн...
З Елзіком по планеті
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]