«Закріплення прийому додавання та віднімання двоцифрових чисел. Розв'язування задач».
Тема: «Закріплення прийому додавання та віднімання
двоцифрових чисел. Розв'язування задач».
Мета:формувати вміння застосовувати прийоми додавання і віднімання двоцифрових чисел у процесі розв’язування виразів і задач; закріплювати вміння розв’язувати задачі ; розвивати кмітливість, мислення , увагу; виховувати пізнавальний інтерес.
Обладнання:підручник, зошит, картки, конверти з геометричним матеріалом, смайлики, картки-гривні, відеоматеріали, наочність, ноутбук, проектор.
Тип уроку: Урок-гра.
Перебіг уроку:
1. Організація класу до уроку
Доброго ранку! Доброго дня!
Доброго вчора, сьогодні, щодня!
Хай не псується годинник на вежі!
Хай буде все на землі як належить,
Сонце – як сонце,осінь – як осінь!
Дощик – як дощик...діти – як діти!
Миру бажаю кожній родині.
Щастя , здоров’я кожній дитині!
Діти, в народі говорять: "Добрий гість – дому радість”. Подаруйте нашим гостям усмішку і привітайтеся з ними.(Вітаються)
Вчитель. Всі сідайте тихо, діти, домовляємося не шуміти,
руку гарно підіймати, на уроці не дрімати,
а знання мерщій хапати.
То ж гаразд, часу не гаєм і урок вже починаймо.
ІІ. Мозковий штурм.
- Діти, який настрій у вас сьогодні? Зобразіть його на обличчі.
- Слайд 1
- Моє запитання не випадкове. Чи завжди ми посміхаємось? А які ще обличчя у вас бувають?
- Подивіться на екран. Ви бачите міміку, яка відображає різний психологічний стан людини.
-Прочитаймо(сумний, веселий, засмучений).
- А тепер посміхніться самі до себе, усміхніться до мене, поділіться гарним настроєм з товаришами, усміхнувшись їм.
- Я дуже хотіла б, аби такий настрій був у нас усіх до кінця уроку.
Сьогоднішній урок - незвичайний. З нами буде працювати
Ця маленька трудівниця
Мед збирає, як годиться:
Все у вулик, все у соти,
Не цурається роботи!
Бджілка .
(Слайд2)
А зараз до вашої уваги інформація «Хочу знати все про бджіл»(Слайди3-9)

Бджолина сім’я дуже велика.
Щоб зібрати 1 кг меду, бджола робить до 65 тисяч вильотів,відвідавши при цьому 45 -64 мільйонів квіток.
Здавна бджола на Україні вважається священною комахою. Спостерігаючи за життям бджолиної сім’ї,людина знаходила в ньому багато повчального і для себе. Недивно, що в народі стільки приказок про бджолину працьовитість, рішучість, з якою вони захищають своє житло від сторонніх посягань і, звичайно ж, про мед:
Бджола мала, а й та працює.
Бджола маленька, та мед солоденький.
Бджола працює не для себе, а для людей.
Цілющі властивості бджолиної продукції:
Україна входить до п'ятірки країн - найбільших виробників меду.Види меду, який виробляється в Україні: мед акацієвий, мед гречаний,мед липовий, мед соняшниковий та інші.
Він посідає перше місце серед усіх ліків, що нам дарує природа.
-Так, які це комахи?
- Так, це дуже працьовиті комахи.
- Навіть у місті Тернополі споруджено пам'ятник бджілці -трудівниці. (Слайд 10)

Бджола – символ працьовитості, організованості, порядку.
Я хочу,щоб і ви були таким ж працьовитими і досягли високих результатів.
2. Мотивація навчальної діяльності. За кожне вірно виконане завдання ви отримаєте краплину меду,тобто кольорову фішку.
В кінці уроку ми з’ясуємо, хто ж назбирає найбільше фішок. Будьте уважні!
Бажаю успіху!
3. Оголошення теми уроку
-Тема нашого уроку (Слайд 11)

Закріплення прийому додавання та віднімання двоцифрових чисел. Розв’язування задач.
І тому вам сьогодні необхідно:(Слайд 12)
Міркувати — швидко!
Відповідати — правильно!
Лічити — точно!
Писати — гарно!
А ви як гадаєте ? (релаксація) (Слайд13)

4. Актуалізаціяопорнихзнань та навичок(Слайд14)



Бджілка приготувала нам гру «Веселий вулик» і хоче перевірити, як ми вміємо розкласти числа на десятки й одиниці.
(Слайд 15)
Зараз попрацюємо в парах.
25= 2

Підсумок: кожен учень, що дав правильну відповідь, отримує фішку.
- Молодці, діти!
(Слайд 16)
Перший рамковий вулик створив український бджоляр Петро Прокопович 200 років тому.
А далі Бджілка пропонує погратися в гру «Магазин».
А для того, щоб нам придбати щось у магазині, що нам потрібно мати?
- Так,діти, гроші.
(Слайд 17)
А) Розповідь про історію виникнення грошей
(Слайд 18)
Дуже давно у наших предків виникла необхідність обмінюватись товарами. Так виникли перші гроші, їх називали товарними грошима.
Це були:сіль, вівці, корови, бики, риба.
Чим більше люди виробляли товарів, тим складніше ставало їх міняти.
І тоді люди придумали гроші, спочатку це були злитки (бруски, пластинки), а потім монети круглої форми з міді, бронзи, золота, срібла.
Але металеві гроші були важкі, тому на зміну їм прийшли паперові.
-А яка грошова одиниця використовується в Україні?
-Гривня.
- Для чого потрібні гроші?
(Слайд 19)
Робота в групах. Для кожної групи є конверт з грошима, правда, це гроші несправжні, вони іграшкові копії гривні. У вас є купюри по 1, 2, 5, 10гривень.
Наша бджілка вирішила продати свій мед умовно 20 грн. за маленьку банку. Якими купюрами можна розрахуватись за мед? (слайд 20)

- Для того, щоб дізнатись, де зберігають гроші, я пропоную вам розгадати ребус(Слайд 21)

То де зберігають гроші?
Усний рахунок (на дошці дві бджілки і квітки)
- Порахуйте, скільки квітів відвідала перша бджілка і скільки друга?
- На скільки перша бджілка відвідала більше квітів, ніж друга?
- Який вираз ми можемо скласти?
(Слайд22)
Урок продовжіть без зупинки
З каліграфічної хвилинки.
Сядемо рівненько,
Цифри виведемо гарненько.
Для цього проведемо каліграфічну хвилинку(Слайд 23) «Сиди правильно»


5.Каліграфічнахвилинка.
- Писатимемо число 42. ( Діти пишуть число та дають йому характеристику) та запишемо 23 листопада, класна робота.
Це число ми пишемо сьогодні не випадково. Воно пов'язане з нашою бджілкою. 42 дні триває життя робочої бджоли.
Фізхвилинка «Бджілка»
(Слайд 24)
1.Завдання: Розташуйте числа в порядку зростання(Слайд 25-28)

Ці числа перед вами вибрані на наш сьогоднішній урок не- випадково, кожна з них щось означає, а саме (Слайд 28)
У соті бджілка несе квітковий нектар, який збере з кожної квітки, тому давайте перенесемось за бджілкою на квіткову галявину.(Слайд 29)

2.Завдання: Квіткова галявина (Слайд 30)

Давайте розглянемо малюнок.
- Подивіться уважно, яка відстань від вулика до рожевої квітки, скільки метрів?
- Яка відстань від рожевої до жовтої квітки, скільки метрів?
- Яка відстань від жовтої квітки до куща?
Наше завдання з вами: знайти загальну відстань від вулика до куща.
- Щоб знайти загальну відстань, що нам потрібно знати…….
(частини відстаней)
- Як? Якою дією?
Розв'язання:
50+10+20=80 (м)
Відповідь: 80 м
6. Повторення вивченого матеріалу.(Слайд 31)
2. Робота за малюнком.
Поки ми з вами були на квітковій галявині, то сонечко заховалось за хмарку.

-Погляньте на цю хмаринку. Вона сховала сонечко. Ми допоможемо сонечку засяяти на небі, якщо обчислимо вирази:

(Слайд 32)
Знов визирнуло сонечко і бджілка знову вилітає на роботу.
-7.Фізкультхвилинка (Слайд 33)
Час настав для відпочинку ,
Проведемфізкультхвилинку.
(Ура!ФізкультхвилинкаПісня «Сонечко»)

8. Робота над задачею (Слайд 34)

- Що ви знаєте про задачу?(Слайд 35)

Ми активно знову працювали,
Над задачею творчо мудрували.
Запишемо в зошиті свої думки,
Хай нашим успіхам всі радіють залюбки.

10. Геометричний матеріал.(Слайд 37)
А тепер для наших бджілок-трудівниць ми з геометричних фігур повинні скласти будиночок.
Як називається цей будиночок?

Назвіть, з яких фігур складається вулик.
11. Підсумок уроку
Заглянуло Сонечко до нас на мить,
Дуже швидко час біжить.
Вже підсумки нам потрібно підбити ,
Чого зуміли всі ми досягти?
Ваше завдання дістати з вулика картку , прочитати речення і дати на нього відповідь. (Слайд 38)
Отже, сьогодні ми виконували додавання та віднімання двоцифрових чисел та розв'язували задачі.
Бджілка дякує вам за гарну працю і хоче, щоб ви порахували, скільки крапель меду встигли зібрати за урок.
(Слайд 39)
-Діти , у вас на партах смайлики, оберіть один з них, який відображає ваш настрій в кінці уроку, і прикріпіть свій смайлик під тим смайликом, який співпадає з вашим настроєм.
- Я задоволена, що більшій кількості з вас сподовбався наш урок.
12.Домашнє завдання
Бджілка дуже працьовита, вона і вдома мало відпочиває, вона пропонує вам записати домашнє завдання.
(Слайд 40)
Всі ви добре працювали,
На уроці не дрімали,
Гостей гарно зустрічали
І всі завдання розв’язали.
Продзвенів дзвінок
Та й закінчився урок.
За який спасибі всім:
і дорослим, і малим. (Слайд 41)
.
Але наша бджілка на згадку про наш урок хоче всім подарувати корисні подарунки – продукт своєї діяльності – мед.
Категорія: Математика | Додав: svetlanabochevar (14.03.2017)
Переглядів: 1298 | Рейтинг: 0.0/0
Українська народна казка «Лисичка та журавель»
Про працелюбних і лінивих
«Ой весна, весна...», «Вийди, вийди, сонечко» (українські народні співанки). ...
Зустріч із дитячими журналами. Урок позакласного читання
Пластмасові технічні конструктори. Їх призначення
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]