Випадки додавання й віднімання, пов’язані з нумерацією чисел. Елементи трикутника. Творча робота над задачею
Математика
Тема. Випадки додавання й віднімання, пов’язані з нумерацією чисел. Елементи трикутника. Творча робота над задачею.
Мета. Закріпити вміння додавати і віднімати числа, пов’язані з нумерацією.
Формувати навички пояснення при обчисленні. Продовжити роботу над вмінням аналізувати задачу, творчо працювати над нею, пояснювати вибір дії для розв’язання. Розвивати логічне мислення, мовленнєві навички, пам’ять, навички креслення під час виконання геометричних завдань. Прищеплювати любов до математики.
Обладнання. Плакат “Сонячна система”,малюнок ракети, зірочки-путівники, грамзапис “Голоси птахів”, таблиці, мультимедійна гра “Запуск ракети”.
Тип уроку. Нестандартний. Урок-подорож.
Хід уроку.
/. Організація класу до уроку. Привітання.
Діти. Доброго ранку травам росистим,
Доброго ранку квітам барвистим,
Доброго ранку сонечку ясному,
Людям усім і всьому прекрасному!
Вчитель. - Діти, подивіться один на одного, посміхніться і налаштуйтеся на урок математики.
Мій любий школярику!
Математику треба вчити!
Хочеш до зірок злітати?
Математику треба знати!
Хочеш щедрий урожай збирать?
Математику треба знать!
Школярику-космонавтику Без математики не прожити!
Дуже мудрі і логічні Ці закони математичні.
Тож не будемо зволікати,
Починаємо її вивчати!
II. Мотивація навчальної діяльності.
Вчитель. - Діти, а ви любите подорожувати?
Тож сьогодні ми вирушаємо у незвичайну математичну подорож. Цю подорож ми здійснимо на найбільшу зірку Всесвіту, яка називається...
- Як ще називають цю зірку?
Летіти ми будемо на ракеті. Як у всіх космонавтів у нас будуть скафандри - це наші сольові мішечки. Ось карта польоту. Кожна планета - це різноманітні математичні завдання, де ми будемо закріплювати вміння додавати і віднімати, пов’язані з нумерацією чисел, творчо попрацюємо над задачею, пригадаємо геометричну фігуру трикутник та його елементи.
Нашими помічниками будуть мислення, мовленнєві навички, пам’ять, навички креслення відрізків.
А за кожне виконане правильно завдання ви будете отримувати зірочки. Кількість зірочок покаже, як хто працював на уроці.
///. Усний рахунок.
Вчитель. - Всі готові до польоту. Наділи скафандри. Щоб наша ракета полетіла, її треба запустити.
1. Мультимедійна гра “Запуск ракети”.
Вчитель. - Молодці. Впоралися із завданням.
- Для того, щоб міцно з’єднати в космосі космічний корабель і станцію, потрібні стикувальні вузли. Нам, щоб зістикуватись зі станцією “Плутон”, потрібно розв’язати математичні задачі на кмітливість. Готові?
2. Математичні задачі на кмітливість. Станція “Плутон”.
а) Станція “Плутон” має 6 стикувальних вузлів. До трьох із них приєднані наукові лабораторії, а до двох - космічні кораблі. Скільки вільних вузлів залишилося? (1)
б) Експедиція на планету тривала 19 днів. Космічний корабель витратив на політ 7 днів. Повертаючись на Землю, космонавти витратили на дорогу 8 днів. Скільки днів були космонавти на планеті? (4)
в) На планету було відправлено 7 космічних кораблів. Кілька з них здійснили обліт планети. Інші кораблі: один - м’яку, два - жорстку посадку. Скільки кораблів лише облетіли планету? (4)
Вчитель. - Молодці, діти! Вмієте мислити.
Станція “Нептун”. Математичний диктант.
Кожен з вас розумний дуже,
Кожен має свій талант.
І ми в зошитах напишем
З математики диктант.
Вчитель. - Діти, скільки планет нам треба відвідати? (9)
- А як ми це число позначаємо на письмі? (Цифрою дев’ять)
- Пропишемо 9 9 9.
Математичний диктант:
- 9 збільшити на 7;
- 13 зменшити на 5;
- доданки 9 і 4. Знайти суму;
- на скільки 12 більше за 5?;
- знайти різницю чисел 17 і 9;
- запишіть число, у якому 4 дес. і 3 од.;
- запишіть число, у якому 6 дес. і 8 од.
Перевірка. Робота в парах.
Відповіді на дошці: 16, 8, 13, 7, 8, 43, 68
Вчитель. - Яке число найбільше?
- Яке число найменше?
- Назвіть “сусідів” числа 43?
- Назвіть двоцифрові числа? Одноцифрові?
- Молодці. У багатьох діток уже по декілька зірочок.
IV. Додавання і віднімання чисел, пов'язаних з нумерацією.
1. Станція “Уран”.
Вчитель. - Ми долетіли до третьої планети Сонячної системи “Уран”. Я бачу зірки. Вони незвичайні, з прикладами. Хто пояснить їх розв’язання? (з коментуванням).






Фізкультхвилинка. Станція “Сатурн”.
Вчитель. — Летимо далі.
- Ой, з’явилась горила. Мабуть вона летіла з нами на хвості. А ми знаємо про неї фізкультхвилинку? (Так)
10 бананів горила зірвала.
Бачить летить - великий апетит.
Він прилетів і 7 бананів з’їв.
З банани горила зірвала...
V. Переставна властивість додавання. Станція “Юпітер”.
Вчитель. - Ось ми на найбільшій планеті Сонячної системи. На планеті “Юпітер”. Інопланетяни думають, як їм розв’язати приклади зручним способом. Давайте їх навчимо!
Приклади 292. Робота біля дошки.
20 + 4 + 5 =
3 + 49+1 =
10 + 7+10 =
VII. Творча робота над задачею. Станція “Марс”.
Вчитель.- Діти, жителі планети Марс пропонують нам творчо попрацювати над задачею № 293 (Умова на дошці.)
- Вони ходили на рибалку, спіймали багато риби. І один із них пропонує допомогти йому розібратися з нею.
Впіймав - 7 й. і 5 к.
Узяв -8 р.
- Про що можна дізнатися, обчисливши такі вирази: 7+5;7-5;(7+5)-8
- Молодці. Рушаємо далі.
VIII. Розв’язуваннязадачі. Станція “Земля”. (Запис голосів птиць). Хвилинка
релаксації.
Вчитель. - Дітки, сядьте рівненько, закрийте очі і уявіть, де ви можете таке
почути?
— Чи чули ми на якійсь із планет голоси? А зараз ми чуємо. То яка це планета? Так, тільки на Землі існує життя. Де ми можемо почути голоси птахів?
- А яка користь лісу для здоров’я людини?
Красу лісу оспівують у віршах поети, описують письменники,
художники пишуть картини. А я знаю одного хлопчика, який зібрав наклейки із зображенням лісу, і ось яка про нього задача.
Задача 290 (коротка умова на таблиці)
Було - 10 н. і 3 н.
Подарували - 3 н.
Стало - ? н.
1. Аналіз задачі
2. Запис розв’язку задачі у зошити з коментуванням.
1) 10 + 3 = 13 (н.) - було;
2) 13 + 3 = 16 (н.)
(10 + 3) + 3 = 16 (н.)
Відповідь: 16 наклейок стало у хлопчика.
IX. Розвиток знань учнів.
1. Креслення відрізка. Станція “Венера”.
Вчитель. - Ю.О. Гагарін побачив нашу планету з висоти ЗО 000 км 12 квітня 1961 року.
- А які ви знаєте міри довжини? (см, дм)
- Я знаю, що ви дуже добре вмієте креслити відрізки. І зараз летимо на іншу планету “Венера”, де ми, як жителі планети Земля, накреслимо відрізок завдовжки 1 дм 4 см.
(Креслення відрізка). Самостійна робота.
- Молодці. Багато зірочок я подарувала вам за правильність і охайність виконання роботи.
2. Будова трикутника. (Робота з таблицею на дошці).
- Жителі цієї планети нас не відпускають, поки ми не пояснимо їм, яка це фігура.


- Яка це фігура?
- Скільки кутів має трикутник?
- Скільки вершин?
- Скільки сторін?
- Як називається багатокутник, що має 5 сторін?


Підсумок.
X. Підсумок уроку. Станція “Меркурій”.
Вчитель. - Ось ми за один крок до Сонця. І потрапимо до нього лише тоді, коли підведемо підсумок нашої математичної подорожі.
- Чи сподобався вам урок?
- Де ми побували на уроці?
- Які завдання ми виконували?
- При виконанні яких завдань ви відчували труднощі?
- Молодці, ось і сонце. Ви у мене гарні, як сонечка.
- А яку користь для організму приносить сонце?
- А про яку шкоду сонця ми повинні пам’ятати?
- Порахуйте зірочки. Підведемо підсумки.
(Подяка за гарну роботу, оцінювання учнів).
XI. Д/з. № 298, 299.
Категорія: Математика | Додав: olechka_7023 (07.12.2015)
Переглядів: 1843 | Рейтинг: 0.0/0
Поводження з незнайомими людьми у під'їзді, на вулиці
Корисні звички у спілкуванні з однолітками, дорослими людьми, членами своєї р...
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 22
Ґрунт. Значення ґрунту. Як люди дбають про ґрунт
Елементарне поняття про архітектуру як вид мистецтва. Практична робота «Місто...
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]