Повторення таблиць множення і ділення. Узагальнення й систематизація знань учнів

Урок 135

Тема: Повторення таблиць множення і ділення. Узагальнення й систематизація знань учнів

Мета: повторити вивчені таблиці множення і ділення; узагальнити і систематизувати знання учнів; розвивати логічне мислення; виховувати наполегливість.

Хід Уроку

I. Організаційний момент

II. Контроль, корекція і закріплення знань

 1 Усна лічба

1) Гра «Не помилися!».

На плакаті написані числа від 1 до 50. Завдання: назвати числа, які зустрічаються в таблиці множення на 5 (чи на будь-яке інше число).

2) Заповніть таблицю.

Множник 4 3 5

Множник5 5 4

Добуток 24 40 21 45 35 36

3) Заповніть таблицю.

Ділене243240

Дільник948

Частка83 89 54

4) Укажіть усі одноцифрові числа більше числа два, на які ділиться число 24.

5) У виразі 45 : 9 - 4 поставте дужки так, щоб його значення дорівнювало 9.

 2 Розв'язування задач

1) На одній полиці — 35 книг, а на другій — у 5 разів менше. Скільки всього книг на двох полицях?

2) На одній полиці 35 книг, а на другій — на 5 менше. Скільки всього книг на двох полицях?

3) У шкільному саду росло 18 кущів червоних троянд і 15 білих. Посадили ще 12 кущів троянд. Скільки всього кущів троянд стало в саду?

4) На тарілці лежало 17 слив. Після того, як декілька слив віддали дітям, там залишилося 9 слив. Скільки слив віддали дітям?

 3 Хвилинка каліграфії з логічним завданням

— Запишіть числа, добуток яких дорівнює 18; 24; 12; 32.

 Фізкультхвилинка

III. Повідомлення теми і мети уроку

IV. Розвиток математичних знань

 1 Розв'язування задач з поясненням

1) Токар має виготовити 65 деталей. Він уже виготовив 33 деталі. За скільки днів токар виготовить решту деталей, якщо за день виготовлятиме по 4 деталі?

2) Дідусь і онук вудили рибу, усього впіймали 36 риб. Дідусь упіймав риб у 3 рази більше, ніж онук. Скільки риб упіймав дідусь? Скільки риб упіймав онук?

3) На ялинку повісили 20 кульок, хлопавок — на 5 менше, ніж кульок, а ліхтариків — на 4 більше, ніж хлопавок. Скільки ліхтариків повісили на ялинку?

Переформулюйте задачу, замінивши в ній вираз «на 5» виразом «у 5 разів», а «на 4» — виразом «у 4 рази». Розв’яжіть нову задачу.

4) Ворона може прожити 49 років, сорока — на 22 роки менше, ніж ворона, а ластівка — в 3 рази менше, ніж сорока. Скільки років може прожити ластівка?

 5 + 2 □ 5 ■ 2 0 + 8 □ 1 ■ 8

 24 : (100 - 96) = 27 : (100 - 97) =

5)До кіоску привезли 8 ящиків яблук, по 5 кг у кожному. До обіду продали 36 кг. Скільки кілограмів яблук залишилось продати?

2 Вставте один зі знаків: <, >, =

3 ■ 4 □ 4 ■35 ■ 1 □ 5 + 1

8 :2 □ 8 ■29 ■ 1 □ 9 - 1

 3 Обчисліть

2 ■ 8 + 2 =3 ■ 7 + 3 =

2 ■ 9 + 2 =3 ■ 9 + 3 =

 4 Замість «віконечка» поставте потрібні числа

□ ■ 5 = 30 12 - □ = 7

16 : □ = 4 □ : 9 = 4

□ ■ 3 = 21 6 + □ = 36

 5 Самостійна робота

1 варіант

 1) Задача.

На полиці 38 банок апельсинового соку, а яблучного — на 9 банок менше. Скільки всього банок соку на полиці?

 2) Обчислити.

44 - 28 =35 + 57 =80 - 28 =

11 + 39 =15 : 5 ■ 4 =(19 +26) : 5 =

17+5■7=

 3) Порівняти.

17 см О 1 дм 7 см3дм 8 см О 40 см

2 варіант

 1) Задача.

Для шкільної їдальні завезли 50 кг гречаної крупи, рисової, — на 15 кг менше. Скільки всього кілограмів крупи завезли для їдальні?

2) Обчислити.

73 - 25 =18 + 27 =

13 + 27 =25 : 5 ■ 4 =

14 - 45:5 =

 3) Порівняти.

19 см О 1 дм 9 см

 6 Офтальмологічна пауза

90 - 38 =

5 ■ (63 - 57) =

6 дм 8 см О 70 см

 7 Розв’язування логічних завдань

1) Розлучаючись, друзі обмінялися рукостисканнями і посмішками: кожен потиснув руку і посміхнувся кожному. Чого було більше — рукостискань або посмішок?

Відповідь: посмішок удвічі більше, ніж рукостискань.

2) Близнюків звуть Іван Петрович і Василь Петрович. Їх батьку стільки ж років, скільки обом близнюкам разом, а його батьку Миколі Денисовичу стільки ж років, скільки обом близнюкам і їх батьку. Як звуть батька близнюків і скільки їм років, якщо Миколі Денисовичу 80 років?

Розв’язання. Близнюки — Петровичі, отже, їх батька звуть Петро. Він — син Миколи Денисовича, отже, він Миколайович. Його вік разом із віком близнюків дорівнює віку Миколи Денисовича, тобто дорівнює 80 рокам, а оскільки його вік дорівнює віку обох близнюків, то його вік дорівнює 40 рокам, і вік обох близнюків дорівнює 40 рокам. Але близнюки мають однаковий вік. Отже, кожному з них 20 років.

Відповідь: Петро Миколайович; 20 років.

V. Підбиття підсумків. Рефлексія

Категорія: Математика | Додав: SYLER (07.01.2014)
Переглядів: 4320 | Рейтинг: 0.0/0
Підсумковий урок за рік. Як ми навчилися берегти своє здоров'я (тестуванн...
Дорога від дому до школи
О. Буцень «Чи е зима?». Загадки
Культура спілкування. Словник мовленнєвого етикету
Сюжетна аплікація. Створення композицій до казок
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]