Знаходження невідомого дільника. Задачі на дві і три дії

Урок 116

Тема: Знаходження невідомого дільника. Задачі на дві і три дії

Мета: ознайомити учнів із знаходженням невідомого дільника; вправляти у складанні виразів до задач; удосконалювати навички розв'язування задач на дві і три дії; закріпити знання табличних результатів множення і ділення; розвивати творчі здібності; розширювати світогляд.

Хід Уроку

I. Організаційний момент

II. Контроль, корекція і закріплення знань

 1 Усна лічба

1) Гра «Ерудит».

— З чого оси будують гнізда? (З паперу)

— Обчисліть і визначте правильну відповідь.

32 — з піску 8 — з паперу 40 — з трави

2) Математична «доріжка». робота в парах.

 (9)

2 4 6 00

 (9)

3 5 7 9

 2 Завдання для опитування

1) Приклади з «віконечками».

 • невідоме число поділили на 6 та дістали 5. Знайдіть невідоме число ( О : 6 = 5).

 • Перше число — с, друге, — в 3 рази більше, а третє дорівнює сумі перших двох. Запишіть третє число (с + с • 3).

 • Невідоме число зменшили на 7 і дістали 89. Чому дорівнює невідоме число? ( О - 7 = 89)

 • Невідоме число зменшили в 6 разів і отримали 7. Чому дорівнює невідоме число? ( О : 6 = 7).

2) Запишіть розв’язання задачі виразом.

 • В одному ящику а кг помідорів, а в іншому — у 5 разів менше. На скільки кілограмів помідорів менше в другому ящику, ніж у першому? (а - а : 5)

 • Довжина першої сторони трикутника 12 см, другої — у 4 рази менше, а третьої — 5 см. Знайдіть периметр трикутника. (12 + 12 : 4 + 5 = 20 (см))

III. Повідомлення теми і мети уроку

— Сьогодні на уроці ми навчимося знаходити невідомий дільник; розв’язуватимемо задачі; будемо складати і розв’язувати вирази; розвивати логічне мислення.

IV. Розвиток математичних знань

 1 Знаходження невідомого дільника

1) Назвіть числа при діленні.

— Як знайти невідоме ділене?

14 : □ = 2

 25 : □ = 5

— Що невідомо? (Дільник)

Учитель з’ясовує, що учні шукають необхідні числа способом підбору.

2) Робота за таблицею.

Ділене Дільник Частка

213721 : 7 = 3

246424 : 4 = 6

35x7x = 35 : 7

— Що отримаємо, якщо ділене розділимо на частку? (Дільник)

— Як знайти невідомий дільник? (Щоб знайти невідомий дільник, потрібно ділене поділити на частку.)

 2 Робота над задачами

1) Запис розв’язання задачі за планом.

План

а) Скільки груш у саду?

б) Скільки слив і груш разом?

в) Скільки яблунь у саду?

 Фізкультхвилинка

2)Запис розв’язування задачі виразом.

До магазину привезли 50 прасок. Протягом 9 днів продавали по 5 прасок щодня. Скільки прасок залишилося?

 Привезли — 50 пр.

Залишилося — ?

Сильні учні розв’язують самостійно, решті пропонується картка-підказочка».

Груші — ?, у 4 Яблуні — ?, на -

Сливи — 36 д.

 Продали

за 9 дн. по 5 пр.

3 Самостійна робота

72 9 • 8 = 56 8 9 = 100 - 8 7 =

28 4 • 7 = 63 9 8 = 100 - 9 9 =

36 4 9 =42 6 8 = 100 - 8 8 =

 4 Офтальмологічна пауза

 5 Розв’язування логічних завдань

— Запишіть три числа, кожне з яких ділиться на 2; на 3; на 2 і на 3

Діляться на 2: 4; 6; 8. Діляться на 3: 6; 9; 12. Діляться на 2 і на 3: 6; 12; 18.

V. Підбиття підсумків. Рефлексія

— Що нового дізналися?

— Як знайти невідомий дільник?

Категорія: Математика | Додав: SYLER (07.01.2014)
Переглядів: 3258 | Рейтинг: 0.0/0
Л. Костенко «Ліс на світанку», «Березовий листочок», «Берізка по коліна у вод...
Дослідницький практикум. Чим славиться моє місто (село)
Композиції за мотивами казок. Правила безпечного користування інструментами т...
Дитина вдома. Поведінка в небезпечних ситуаціях
Твій друг — книга. Урок позакласного читання
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]