Музична подорож

Музична подорож

Мета:

• навчальна: допомогти учням продемонструвати свої виконавські досягнення, повніше засвоїти емоційну сферу, самовиразитися; поглибити розуміння учнями зв'язків музики (мистецтва) з навколишнім середовищем;

• розвивальна: допомогти учням усвідомити, що музика є необхідною складовою життя людини;

• виховна: виховувати інтерес і любов до музики, пісні, творчої праці, бажання вчитися музики.

Музичний матеріал: Р. Шуман «Веселий селянин», Й. С. Бах «Менует», Е. Ґріґ «Метелик», Г. Сасько «Метелики над квітами», А. Філіпенко «Зацвіла в долині», Т. Жупаніна «Рання бджілка», Й. Штраус «Весняні голоси»; вправа-гра «Запитання — відповідь»; ігри «Піжмурки», «Композитор», «Знайди портрет», «Танцювальна скарбничка»; творча гра «Краще виконання пісні».

Наочні посібники: нотна хрестоматія; «Музичний віночок. Робочий зошит із музичного мистецтва. 1 клас».

Обладнання: Синтезатор, комп'ютер; фонохрестоматія.

Тип уроку: урок узагальнення знань, умінь і навичок.

 

Хід уроку

 

Учні входять до класу під музичний супровід

(«Веселий селянин» Р. Шумана).

1. Організаційний момент

Перевірка готовності до уроку

Музичне вітання

2. Мотивація навчальної діяльності

Учитель. Я знаю, що ви дуже любите музику, а також любите грати в різні ігри.

Як ви гадаєте, чи можна поєднати це на уроці?

3. Основна частина

Учитель. Для того щоб добре співати, виразно танцювати, звісно, потрібно бути обізнаними з музичними поняттями. Упродовж року ви навчалися музичного мистецтва і, мені здається, потоваришували з ним.

♦ Які музичні поняття вам знайомі? (Повторити «колискова», «п'єса», «щедрівка», «веснянка» таін.)

♦ Пригадайте, які звуки бувають за тривалістю?

♦ Як називають звуки довгі та короткі?

Вправа-гра «Запитання — відповідь»

Завдання: послухати уважно ритмічний рисунок, який проплескав учитель. У відповідь простукати цей самий ритмічний рисунок, але навпаки — від кінця до початку.

Гра «Піжмурки»

Ритмізуємо гуртом

Поодинці й ланцюжком.

Троє учнів виходять до дошки і стають обличчям до класу. Четвертий учень пише на дошці ритмічний рисунок коротенької пісні або поспів-ки. Увесь клас мовчки його запам'ятовує. Потім запис на дошці витирають, і діти, які сидять

за партами, проплескують ритмічний рисунок по пам'яті. Перший з учнів, які «жмурилися», проплескує ритмічний рисунок. Другий — називає його ритмічними складами «та» або «ті-ті». Третій — записує рисунок на дошці.

Творча гра «Краще виконання пісні»

Артисти в класі є народні.

Кого ж побачимо сьогодні?

Виконання вивчених пісень Т. Жупаніної «Рання бджілка», А. Філіпенка «Зацвіла в долині»

Гра «Композитор»

Учитель. Чи любите ви загадки? Тож послухайте загадку. Про кого у ній ідеться?

Лазить між ліанами,

Снідає бананами,

На хвості катається,

Хитро усміхається. (Мавпа)

♦ Якщо б ви були композиторами, яку б мелодію ви склали до цього віршика?

Складання власних мелодій, розучування кращої

Гра «Знайди портрет»

Учитель. Музику створюють композитори. Багато чудової музики подарували нам композитори. А чи запам'ятали ви, як виглядають ці композитори? Завдання: послухайте музику, пригадайте її назву та оберіть портрет композитора, який написав цей твір.

Слухання: Р. Шуман «Веселий селянин», Е. Ґріґ «Метелик», Г. Сасько «Метелики над квітами»

Гра «Танцювальна скарбничка»

Учитель. Почуття та настрої ми можемо відчути і в танцювальній музиці. Завдання: послухайте танцювальну музику та рухами покажіть її настрій.

Слухання музики з інсценуванням: Й. С. Бах «Менует»,

Й. Штраус «Весняні голоси», український народний танець «Аркан»

4. Підбиття підсумків уроку

Учитель. Сьогодні на уроці ми поєднали з вами музику із грою.

♦ Чи подобаються вам такі ігри?

♦ Що найбільше запам'яталося?

Ось вже літечко веселе

Йде до нас в міста і села.

Цілий рік ми вчились, грали,

І як слід попрацювали.

Учні виходять із класу під музичний супровід

(«Веселий селянин» Р. Шумана).



Джерело: noindex
Категорія: Музичне мистецтво | Додав: SYLER (01.01.2014)
Переглядів: 2661 | Рейтинг: 0.0/0
Українська народна казка «Рукавичка»
Л. Вахніна «Кордон», Г. Бойко «Ділові розмови»
Школа. Ти — школяр. Умій дружити. Дорога від дому до школи
Два уроки поспіль. У царстві рослин
Способи згинання паперу
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]