Що в музиці звучить?

Що в музиці звучить?

Мета:

♦ навчальна: учити учнів визначати особливості емоційного змісту, засоби музичної виразності, що відіграють вирішальну роль у створенні музичних образів; продовжити формувати ладові уявлення, зорово-слухове сприйняття;

♦ розвивальна: розвивати творчі здібності учнів, уміння завдяки музиці відчувати красу навколишнього світу, неповторність кожного з представників живої природи;

♦ виховна: виховувати інтерес і любов до музики, пісні, творчої праці, бажання вчитися музики.

Музичний матеріал: К. Сен-Санс «Лебідь», «Слон»; М. Лисенко «Пісня Лисички» (з опери «Коза-Дереза»); А. Філіпенко «Зацвіла в долині»; українська народна пісня-гра «Іди, іди, дощику».

Наочні посібники: нотна хрестоматія; малюнки — ілюстрації до музичних творів та пісень; зображення слона, лебедя та лисички; «Музичний віночок. Робочий зошит із музичного мистецтва. 1 клас».

Обладнання: Синтезатор, комп'ютер; фонохрестоматія.

Тип уроку: комбінований урок.

Хід уроку

Учні заходять до класу під музичний супровід

(«Лебідь» Е. Сен-Санса).

1. Організаційний момент

Перевірка готовності класу до уроку

Музичне вітання

2. Актуалізація опорних знань

♦ Які настрої може виражати музика?

♦ Пригадайте, які музичні твори допомогли нам побачити природу.

♦ Які засоби музичної виразності ви пам'ятаєте?

3. Мотивація навчальної діяльності

Учитель. Нас об'єднує вірний друг — музика. Вона може багато про що розповісти, підказати, розрадити, заспокоїти, адже в неї багато помічників: пісні й танці, оркестри і солісти, композитори та виконавці. Ми вже знаємо, що музика може намалювати природу, передати настрій людини і навіть... оживити картину.

Чи хотіли б ви почути і побачити ці картини?

4. Основна частина

4.1. Слухання музики

Учитель. На дошці — малюнки тварин, але ми їх ще не бачимо. (Малюнки обернені зворотним боком.) Зараз прозвучить музика, ви її уважно послухайте та відгадайте, про кого йшлося в ній, а малюнки допоможуть дізнатися, чи правильно ми відповіли. Послухайте першу музичну загадку та скажіть, хто змальований у цьому творі?

Слухання твору «Слон» К. Сен-Санса

♦ Якими звуками — низькими чи високими — змальовано образ тварини?

♦ Як звучала музика: легко чи важко, швидко чи повільно?

А тепер погляньмо на малюнок! (Перегорнути малюнок.) Хто це? Так, слон — важкий, неповороткий, дуже великий. Тому музика, що його зобразила, важка, повільна, виконана на інструменті з низьким звучанням — контрабасі.

♦ Чи підказала вам музика, що робить слон?

Послухайте ще раз та намалюйте рухами рук музику слона.

Повторне слухання музики з пластичним інтонуванням

Ви відчули, що спочатку слон нібито важко крокує, а потім починає танцювати.

Складіть до цього твору коротеньке оповідання.

Учні складють коротенькі оповідання за прослуханою п'єсою К. Сен-Санса «Слон». Учитель заслуховує оповідання 2—3 учнів.

А ось і друга музична загадка.

Цей твір розповість вам про іншого представника живої природи. А ось про кого — ви здогадаєтеся, почувши його музику!

Слухання «Лебідь» К. Сен-Санса

♦ Як звучить музика? Оберіть потрібні слова: спокійно, тихо, м'яко, ніжно, радісно, грайливо. (Робота у зошитах, с. 38-39.)

Погляньмо на малюнок! (Перегорнути малюнок.) Який чудовий птах!

Це — величний лебідь, з довгою гордою шиєю, білосніжним пір'ям. Він тихо погойдується на маленьких хвилях, дозволяє нам милуватися його казковою красою.

Ці дві п'єси так і називаються — «Слон» та «Лебідь». Написав їх французький композитор Каміль Сен-Санс.

4.2. Вокально-хорова робота

Розучування поспівки «Іди, іди, дощику» (українська народна пісня-гра)

Учитель. Чи любите ви казки? Я знаю, що так. У багатьох казках дійовою особою є лисичка.

♦ Пригадайте казки, у яких однією з дійових осіб була лисичка.

♦ Які риси характеру має лисичка?

Ви, мабуть, здогадалися, що на третьому малюнку ми побачимо лисичку. Але яку? Послухайте «Пісню Лисички» М. Лисенка.

♦ Якою, на вашу думку, буде зображена лисичка на малюнку?

Слухання твору «Пісня Лисички» М. Лисенка

♦ Який характер Лисички бачимо у пісні?

♦ Яким є настрій музики пісні?

♦ Якою ви намалювали б Лисичку?

Погляньте, яка вона охайна, весела! (Перегорнути малюнок.) А яка трудівниця! Дуже гарна лисичка!

Розучування твору «Пісня Лисички» М. Лисенка, робота над текстом, дикцією, чистотою інтонації (робота у зошитах, с. 38)

Повторення пісні «Зацвіла в долині» А. Філіпенка

5. Підбиття підсумків уроку

Учитель. Сьогодні на уроці до нашої музичної скарбнички ми додали три музичних портрети різних тварин.

♦ Які картини ми побачили на уроці?

♦ Як музика зображувала слона та лебедя?

Учні виходять із класу під музичний супровід

 («Лебідь» К. Сен-Санса).



Джерело: noindex
Категорія: Музичне мистецтво | Додав: SYLER (01.01.2014)
Переглядів: 3010 | Рейтинг: 0.0/0
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 11
Правила поведінки за столом
Міні-проект. Моє улюблене місце відпочинку на природі в місті (селі)
Охорона водойм
«Україно, ясен мій цвіте...» Урок позакласного читання
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]